Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering kun på Wifi?

Startet av thbo, onsdag 07. august 2019, klokken 11:23

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: thbo på fredag 16. august 2019, klokken 18:27
Hei igjen, ser den ikke alltid er på wifi når jeg kommer ut til den i garasjen men kobler seg til når jeg låser den opp.

Slik er det for meg også, og jeg får aldri software i garasjen. Men om jeg setter den på utsiden så wifisignalet når, så kommer den etter et par timer...

(har kjøpt wifisender til garasje men ikke montert enda)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

thbo

Jeg *har* kjøpt og montert wifi extender i garasjen, og selvom signalet fra den til bilen er topp så er selvsagt antagelig netthastigheten noe lavere enn om bilen stod foran entreen (nærmere trådløs ruter). Men det funker som sagt fint på nettleser og spotify i bilen så skulle tro det da skulle være greit.

Har ikke prøvd å sette bilen ute foran entreen en natt ennå.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Toalmar

Sitat fra: thbo på onsdag 07. august 2019, klokken 11:23
Min Model 3 AWD LR er på 2019.20.2.1 og det har den vært siden jeg fikk den. Har ikke andre Model 3 fått flere oppdateringer siden den versjonen?
Slapp av. Jeg har fortsatt 2019.20.1 og kartdata fra 2018. Bilen står med tilgang til wifi hver kveld/natt. Oppdateringen kommer nok etter hvert.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Kim-

Sitat fra: Toalmar på fredag 16. august 2019, klokken 21:52
Sitat fra: thbo på onsdag 07. august 2019, klokken 11:23
Min Model 3 AWD LR er på 2019.20.2.1 og det har den vært siden jeg fikk den. Har ikke andre Model 3 fått flere oppdateringer siden den versjonen?
Slapp av. Jeg har fortsatt 2019.20.1 og kartdata fra 2018. Bilen står med tilgang til wifi hver kveld/natt. Oppdateringen kommer nok etter hvert.
Du skulle hatt oppdatering for en stund siden.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Toalmar

Sitat fra: Kim- på fredag 16. august 2019, klokken 22:43
Du skulle hatt oppdatering for en stund siden.
Fullt mulig jeg skulle det og i utgangspunktet synes jeg det er ok å få ting tidlig, men etter å se hvor lite bedring forskjellige ting har med disse oppdateringene har jeg roet meg og er fornøyd. Som ordtaket sier, du vet hva du har, men ikke hva du får  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

pekle

Fikk LTE- oppdatering til 28.3.1 nå i dag. (fra 20.x.x) Har vært uten Wi-Fi-tilkobling i 8 uker nå. Så det kommer, men tar noe tid.

thbo

#21
O'fryd! Gull! Takk da kan det hende det ikke er noe galt (selvom jeg tilsynelatende er på wifi hver natt i garasjen)
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

lithos

Lurte på om det var noe galt, men i går kom 28.3.1, et byks fra 20.2.1, som kom 23 juni - to dager etter utlevering. Har alltid stått på Wi-Fi når jeg er hjemme. Router 1,5 meter fra bilen. Ladet ikke, og hadde ikke ladet på flere dager før oppdatering kom, så det er tydeligvis ikke relevant om lader er plugget i. Har HW3, ifølge både codec og delenummer på enhet bak hanskerom. Har stått på "advanced" siden utlevering, så hva den innstillingen gjør er meg en gåte.
TMY LR MIC 2022 (HF etter 4 mnd): Y not?
TM3 LR AWD 2019 HF: Black Betty - solgt
TCT DM FSD - bestilt
Peugeot iOn 2014 - solgt
Ørten elbiler med brukbar rekkevidde uten HF - avbestilt

thbo

Samme situasjon her. Også utlevert juni. Står i garasje med wifi extender. Men jeg har fortsatt 20.2.1 da..
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Tiger123

Samme her, er på 20 21 ennå, og på wifi om natta, med 2018 Model s.

Klykken

#25
Er lenge mellom hver oppdatering her også mens den står hjemme. Fikk nyeste idag, mens bilen stod utenfor fruens jobb. Ingen wifi der, og har ca 1 strek når den står hjemme hos oss i garasjen. Vi har i tillegg bare 10mbit nett (ADSL 🤪).

Har vært ofte på service i det siste året, og da har oppdateringer rent inn. Er "gammel" ap1-bil, så ikke så mye nytt å få i disse oppdateringene, foruten redusert ladehastighet og rekkevidde.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Her er det 2019.20.1 som gjelder. Parkert med tilgang til wifi hver kveld / natt og knapp stilt på Advanced. Så har sluttet å bry meg noe særlig. Oppdateringen kommer nok en gang.
Har fått alle tidligere oppdateringer når bilen har stått på wifi, og flere samtidig med at den er tilkoblet lader.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

thbo

Skulle gjerne hatt profiler tilknyttet nøklene da.

Har anledning til å parkere litt ved et TSC nå søndag. Vil bilen koble seg automatisk til deres wifi og tror dere det har noe å si ift oppdatering?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Motorwatt

Hvis det i det hele tatt fungerer, så er det sikkert bare i arbeidstiden. :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Julebukken

Sitat fra: thbo på søndag 25. august 2019, klokken 15:57
Skulle gjerne hatt profiler tilknyttet nøklene da.

Har anledning til å parkere litt ved et TSC nå søndag. Vil bilen koble seg automatisk til deres wifi og tror dere det har noe å si ift oppdatering?

Bilen kobler seg automatisk til wifien til servicesenteret, og det kan brukes til oppdateringer. Om det er skrudd på utenfor arbeidstiden vet jeg ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA