Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på ombordlader?

Startet av EspenT, mandag 22. juli 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

EspenT

Har dukket opp et merkelig problem på bilen. Lader stort sett hver dag på jobb med Type 2 lader. Når jeg kom på jobb i dag fungerte det ikke. Ladeboks lyser rødt omtrent i det jeg stikker ledning inn i bilen. Før den kommer så langt at den låser fast pluggen.  Prøvde flere veggbokser med samme resultat. De litt eldre har et relee som begynner å klikke av og på.
Dro ned på Circle K for å se om jeg fikke noen feilmelding på hurtiglader der. Det gjorde jeg ikke, og den lader helt fint.  Dro tilbake på jobb og hadde samme problem. Lånte en annen Type 2 kabel.. Samme problem.
Men.. så prøvde jeg ladeklumpen som fulgte med bilen, og da lader den. Så ombordladeren er ikke helt død.
Noen som har vært borte i lignende?

EspenT

Forsøkte å lade med type 2 igjen i går, og det fungerte fortsatt ikke. Prøvde 2 forskjellige ladebokser.
Nytt forsøk når jeg kom på jobb igjen i dag. Nå fungerte det å lade igjen.

Kan også tilføye at jeg dro bort til Møller bil litt etter at jeg skrev det første innlegget om dette problemet. De var som altid like hjelpsomme. Hadde aldri hørt om lignene problem. Og jeg kunne få en time allerede om en uke for å sjekke om det eventuelt var noen feilkoder registrert.

Marzo

De laderene som ikke fungerer, bruker du egen kabel eller har de fast kabel?


EspenT

Sitat fra: Marzo på onsdag 24. juli 2019, klokken 09:42
De laderene som ikke fungerer, bruker du egen kabel eller har de fast kabel?
Egen kabel, og når det ikke fungerte prøvde jeg med lånt kabel. Ingen av de fungerte. Nå fungerer begge :) Feilen varte bare 2-3 dager og ble bra av seg selv. Håper det varer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA