Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering til AP3.0 fra 2.0 eller 2.5

Startet av Ahmed2810, tirsdag 06. august 2019, klokken 19:31

« forrige - neste »

Ahmed2810

Hei,

Hvis en person har aktivert AP2.5 og vil oppgradere til AP3.0. Hva er prisen for det?

Hva er i så fall prisen fra AP2.0? Er det det samme eller koster det mer?

Hva er i så fall prisen fra 2.5 til FSD. Eller er det det samme som AP3.0? Jeg har fått med meg såpass at den som har FSD får gratis AP3.0 når oppdateringen kommer.

Er det veldig store forskjeller mellom AP2.0 og AP2.5? Jeg har ikke ennå kjøpt meg tesla, men vurderer det og da lurer jeg på når jeg kjøper en brukt tesla, så lurer jeg på om det er det samme om jeg kjøper 2.0 eller 2.5 eller om det har masse å si både for nå og for videre oppdateringer.

Takk for svar

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Motorwatt

AP3 finnes ikke (riktignok brukt i intern-koder). Derimot fines det HW3 (ny computer) som du får dersom du har/kjøper FSD (når den tid kommer). Oppgradering fra 2.0 til 2.5 er ikke mulig.  Men både 2.0 og 2.5 kan få FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Må kjøpe FSD og vente på retrofit. Det kommer ikke før det er funksjonalitet som krever det og som devierer fra EAP.
Og så var det EUs sidrumpa regler som på et eller annet vis Norge er rammet av. Det kan ta laaaaaaaang tid...
Faktisk så kan Europa være der kontinentet som får dette sist.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

z4rd

Se her f.eks for en liten oversikt:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44860.0

Akkurat som Motorwatt påpeker, kjernen i Tesla sitt konsept FSD, muliggjøres med HW3.0-pakken, som består av flere prosessorer som Tesla har utviklet selv.

Tesla har sagt at de som har betalt for FSD (og som i dag har HW AP2.0 eller 2.5) skal få oppgradert til HW 3.0, når den tid kommer. Jeg har ikke sett noe oversikt eller priser på hva folk må betale senere hvis de ikke allerede har betalt for FSD...

Ellers er det flere forskjeller på AP 2.0 og 2.5. Både mht hardware og kabling, samt funksjoner i software. F.eks så har HW/AP2.5 Sentry Mode og Dashcam i dag, mens HW/AP2.0 ikke har det.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear


emmern

Sitat fra: gr på tirsdag 06. august 2019, klokken 20:55
Trodde AP2.0 hadde sentry, men ikke dashcam..
Den har lure-sentry. Den ser ut som den overvåker men skriver ikke til usb.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

krister461

Sitat fra: gr på tirsdag 06. august 2019, klokken 20:55
Trodde AP2.0 hadde sentry, men ikke dashcam..
Sentry uten lagring av video. Derav  begrenset verdi.

geear


Ahmed2810

Hei,

takk for svar. Så med andre ord, ingen vet ennå hvor mye det kan koste fra 2.5 til 3.0 eller FSD. og hvor mye det evt også koster fra 2.0 til 3.0 eller FSD. For 3.0 og FSD er samme pris siden man får 3.0 gratis.

krister461


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA