Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 må rustbeskyttes utvendig

Startet av trondhla, tirsdag 06. august 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

ok67

Ingen i Trondheim, nærmaste er Stjørdal eller Orkanger
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Snowjoggs

Sitat fra: ok67 på onsdag 04. september 2019, klokken 20:21
Ingen i Trondheim, nærmaste er Stjørdal eller Orkanger

Finnes mercasol behandling i Trondheim, har forstått det slik at det er samme type kjemikalier som dinitrol. Sjekk https://www.twinauto.no/antirust/

Magnus Hansen

Noen som har tatt behandling i Oslo-området? Kampen antirust med mercasol eller Kjell Hall med tectyl er de jeg finner i farten


Iversen

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 04. september 2019, klokken 21:15
Noen som har tatt behandling i Oslo-området? Kampen antirust med mercasol eller Kjell Hall med tectyl er de jeg finner i farten

Tatt på saga antirust - bra kunde opplevelse. Har hatt fruens bil på kampen tidligere - ikke bra opplevelse.

Magnus Hansen

Sitat fra: Iversen på torsdag 05. september 2019, klokken 12:24
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 04. september 2019, klokken 21:15
Noen som har tatt behandling i Oslo-området? Kampen antirust med mercasol eller Kjell Hall med tectyl er de jeg finner i farten

Tatt på saga antirust - bra kunde opplevelse. Har hatt fruens bil på kampen tidligere - ikke bra opplevelse.


Hmm... virker som de har slått seg sammen :o

Sitat

Vi har flyttet til Østre Aker vei 209!

Vi ønsker deg velkommen til de nye lokalene våre i Østre Aker vei 209, 0975 Oslo. Her har vi flyttet sammen med Kampen Antirustsenter og fått Oslo største senter for understellsbehandling og sandblåsing

Tom

Har du fått med seg skruene som ruster ved baklyktene?
Var noe rust på mine etter 3 måneder..

SayWhoooaaat

Hei folkens,
Har nettopp bestilt Model 3 og lurer på å bare akseptere noe rust...

Jeg bryr meg ikke så mye om utseende på bilen dersom dette blir veldig dyrt å holde ved like, men jeg tenker å ha bilen lenge og vil jo prøve å unngå at rusten til slutt gjør bilen ubrukelig!

Noen som tør å gjette hvor mye lenger bilen vil holde seg med tectylbehandling, skvettlapper og keramisk coating? Tenker det bør forlenge levetiden til bilen med minst 3 år om det skal være aktuelt for min del...

Med andre ord, hva er lurt fra et rent økonomisk standpunkt?
Model 3 LR 2021
Model 3 SR+ 2020

1000kwh

Sitat fra: SayWhoooaaat på mandag 04. november 2019, klokken 20:31
Hei folkens,
Har nettopp bestilt Model 3 og lurer på å bare akseptere noe rust...

Jeg bryr meg ikke så mye om utseende på bilen dersom dette blir veldig dyrt å holde ved like, men jeg tenker å ha bilen lenge og vil jo prøve å unngå at rusten til slutt gjør bilen ubrukelig!

Noen som tør å gjette hvor mye lenger bilen vil holde seg med tectylbehandling, skvettlapper og keramisk coating? Tenker det bør forlenge levetiden til bilen med minst 3 år om det skal være aktuelt for min del...

Med andre ord, hva er lurt fra et rent økonomisk standpunkt?
Har ikke gjort noen av delene på mine biler (annet enn det lille bilene er behandlet med etter import). Jeg sverger til jevnlig spyling og vasking om vinteren. Gjerne hver uke de alle værste saltdagene.

Vaduz

Vaske ofte om vinteren er nok det beste tipset. Foilering ser veldig kjipt ut med skitne skjøter og kanter. Om man hadde fått en slik bil levert ny ville man ha nektet levering, men betaler samtidig mye for å gjøre det sekundært:p Jeg har da heller ikke skjermsparer på tlf eller lister på hjørner i huset, men tenker at forbruksvarer er til for å brukes, vask, vedlikehold, forsikring og detailing er minbeskyttelse. Tenk hvor mange ganger du kan gjøre proff detailing for 40k :)

jkirkebo

Sitat fra: Vaduz på mandag 04. november 2019, klokken 22:12
Vaske ofte om vinteren er nok det beste tipset. Foilering ser veldig kjipt ut med skitne skjøter og kanter. Om man hadde fått en slik bil levert ny ville man ha nektet levering, men betaler samtidig mye for å gjøre det sekundært:p Jeg har da heller ikke skjermsparer på tlf eller lister på hjørner i huset, men tenker at forbruksvarer er til for å brukes, vask, vedlikehold, forsikring og detailing er minbeskyttelse. Tenk hvor mange ganger du kan gjøre proff detailing for 40k :)

40k behøver man ikke å betale. Vi leverer en ny Model 3 SR+ til helfoliering i morgen, det koster 20k. Hovedgrunnen er riktignok at kona vil ha en annen farge ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ojan

P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

jkirkebo

Sitat fra: Ojan på onsdag 06. november 2019, klokken 18:36
Ble det rosa bil?😋

Hehe, holder det hemmelig inntil bilder er klare ;) Men det er i hovedsak konas bil så det er hun som fikk bestemme utvendig. Jeg bestemte innvendig folie på planke og midtkonsoll (ble matt karbonfiber).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Atle3

Kikket i ene kanalen idag og der var det hulromsvoks😀

Supercharger

Min er fra februar og jeg har ikke noe voks i kanalen verken framme eller bak. Ble derimot litt overrasket over at hulrommet var dekket av et simpelt silikondeksel. Når ble din levert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA