Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 må rustbeskyttes utvendig

Startet av trondhla, tirsdag 06. august 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

BMW850

Jeg ville brukt Mercasol på ny bil som skal brukes hele året.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kårepåsporet

Sitat fra: BMW850 på mandag 12. august 2019, klokken 00:14
Jeg ville brukt Mercasol på ny bil som skal brukes hele året.

Hvorfor Mercasol og ikke Dinitrol eller Tectyl?

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 12. august 2019, klokken 07:47
Sitat fra: BMW850 på mandag 12. august 2019, klokken 00:14
Jeg ville brukt Mercasol på ny bil som skal brukes hele året.

Hvorfor Mercasol og ikke Dinitrol eller Tectyl?

Sikkert fordi det er et tynnstoff og ikke et "gummilokk" som Tectyl?

GRS

TM3P sort/sort

Kårepåsporet

Sitat fra: MikkeBoomBoom på mandag 12. august 2019, klokken 10:25
Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 12. august 2019, klokken 07:47
Sitat fra: BMW850 på mandag 12. august 2019, klokken 00:14
Jeg ville brukt Mercasol på ny bil som skal brukes hele året.

Hvorfor Mercasol og ikke Dinitrol eller Tectyl?

Sikkert fordi det er et tynnstoff og ikke et "gummilokk" som Tectyl?

Mercasol er gir vel også et tynt lag? Ser iallefall slik ut på bobilen.
Bør jo være en fordel med et tykkere lag der hvor det er mekanisk slittasje, slik som i hjulbuer/skjermer/området bak hjulene?
Men det er et lokalt Mercasol verksted med godt rykte.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 12. august 2019, klokken 13:20
Mercasol er gir vel også et tynt lag? Ser iallefall slik ut på bobilen.
Bør jo være en fordel med et tykkere lag der hvor det er mekanisk slittasje, slik som i hjulbuer/skjermer/området bak hjulene?
Men det er et lokalt Mercasol verksted med godt rykte.


Funker det inntil du får rift / hull i Tectylen da har du tidenes beste rustfelle.

Snowjoggs

Fikk tilbud på 6650,- for dinitrolbehandling ved en lokal leverandør nær stavanger, de hevdet de hadde sprøyte skjema. Er det ok pris? Noen andre her inne som har tatt dinitrolbehandling av sin bil?


Jærbuen

Sitat fra: E_S på tirsdag 06. august 2019, klokken 22:07
Understellsbehandling med Mercasol bestilt. Den rustgarantien til Tesla er null verdt uansett, og bilen er overhodet ikke i nærheten av egnet for norske vinterforhold sånn den kommer fra fabrikk.


Du mister ikke bare rustgarantien, men også resten av garantien om feilen kan spores tilbake til understellsbehandlingen
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Magnus Hansen

Sitat fra: Jærbuen på fredag 30. august 2019, klokken 13:51
Sitat fra: E_S på tirsdag 06. august 2019, klokken 22:07
Understellsbehandling med Mercasol bestilt. Den rustgarantien til Tesla er null verdt uansett, og bilen er overhodet ikke i nærheten av egnet for norske vinterforhold sånn den kommer fra fabrikk.


Du mister ikke bare rustgarantien, men også resten av garantien om feilen kan spores tilbake til understellsbehandlingen

Og hva slags andre feil skulle kunne spores tilbake til understellsbehandling?

Jærbuen

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 30. august 2019, klokken 14:03
Sitat fra: Jærbuen på fredag 30. august 2019, klokken 13:51
Sitat fra: E_S på tirsdag 06. august 2019, klokken 22:07
Understellsbehandling med Mercasol bestilt. Den rustgarantien til Tesla er null verdt uansett, og bilen er overhodet ikke i nærheten av egnet for norske vinterforhold sånn den kommer fra fabrikk.


Du mister ikke bare rustgarantien, men også resten av garantien om feilen kan spores tilbake til understellsbehandlingen

Og hva slags andre feil skulle kunne spores tilbake til understellsbehandling?

Alle deler som kan bli rammet av middelet som sprøytes på, vil jeg tro.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

RuneW

Det hadde vært fint om noen av advokatene her inne kunne har sett litt på dette greiene her. Det eneste som hindrer meg i å rustbeskytte bilen.

Hva er det Tesla har lov til å nullstille av garantier pga rustbehandling? Om det kommer en dråpe på utsiden av batteripakken, kan de da nullstille batterigarantien? Hvor går grensene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HCO

Sitat fra: Jærbuen på fredag 30. august 2019, klokken 14:23
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 30. august 2019, klokken 14:03
Og hva slags andre feil skulle kunne spores tilbake til understellsbehandling?

Alle deler som kan bli rammet av middelet som sprøytes på, vil jeg tro.

Jeg gleder meg til noen eventuelt velger å prøve dette i en rettsal. I mellomtiden mener jeg det er lite hensiktsmessig at du og andre her sprer usikkerhet rundt rustbehandling av Model 3. Bilen bør understellsbehandles for å overleve mange norske vintre i saltlake.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

olavxxx

Min Model 3 har ikke skvettlapper. Fikk den i vinter som var og har kjørt i Bergen, Sogn og Fjordane, Danmark, på autobahn. Ingen lakk mangler.

Kårepåsporet

Sitat fra: olavxxx på fredag 30. august 2019, klokken 19:39
Min Model 3 har ikke skvettlapper. Fikk den i vinter som var og har kjørt i Bergen, Sogn og Fjordane, Danmark, på autobahn. Ingen lakk mangler.

Da må du nok se over en gang til, for i følge finnen så har TM3 knapt nok lakk.
Og det lille som er blir enten ripet bare en forsiktig berører lakken med fingertuppene, riper dype som fy. Så lite tåler det lille som er av lakk.
Dette var ironi.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA