Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 må rustbeskyttes utvendig

Startet av trondhla, tirsdag 06. august 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Rocklobster


siljan

Sitat fra: tessy på torsdag 08. august 2019, klokken 12:10
https://www.bytbil.com/nyheter/larmet-redan-rost-pa-nya-tesla-model-3-19711

Dette ser jo ikke helt bra ut.
Heldigvis kom vel bilene fra mai eller noe slikt med PPF nederst langs skjørtene der, det og mudguards og du vil ikke møte på det problemet der tror jeg.

Samco

jepp herlig hadde lyst på en Model 3 men .... rust???

E_S

Jeg har i hvert fall gått for en understellsbehandling, og jeg blir helt sikker på at er nærmest en nødvendighet for at ikke bilen skal få problemer med rust i hulrom, falser, plateskjøter og lignende etter noen vintre i salt.
:)

RonnyØ2

Sitat fra: E_S på fredag 09. august 2019, klokken 21:51
Jeg har i hvert fall gått for en understellsbehandling, og jeg blir helt sikker på at er nærmest en nødvendighet for at ikke bilen skal få problemer med rust i hulrom, falser, plateskjøter og lignende etter noen vintre i salt.

Støttes. Og ta det før vinteren er igang

RuneW

Hva slags behandling da? Er dette en behandling der man tar vekk plastskalllet under, eller blir bare hjulbuene behandlet?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

Siste jeg satte bort til behandling var en Subaru. Da ble at av plast deksler i hjulbuer og ellers under plukke ned slik at man kom til å fikk behandlet. Uten dette er behandling nesten verdiløs....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carl Anton Stenling

Har lagt inn en feature request om at Tesla bør tillate anti-rustbehandling og lage retningslinjer:
https://featurerequests.co/feature/allow-anti-rust-treatment

Stem gjerne frem requesten!
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Kårepåsporet

At bilen har sine «småfeil» er til å leve med, programvare utvikles, paneler kan justeres osv, men grunnleggende rustbeskyttelse er ikke noe en kan ta i ettertid, det må gjøres på fabrikk!
Tenker da på manglende lakk rundt hele bilen.
Understellsbehandling er vel og bra, men bilen er jo ikke ferdig lakkert, grunningen viser jo i panelåpninger, inne i skjermen foran fordør osv osv osv....
Har vært i tvil mange ganger mens jeg venter, men nå vurderer jeg seriøst å kansellere hele skiten.....
Muligens en tabbe å selge e-Niro allikevel......

Carl Anton Stenling

Det skrives mye på nettet. Min Model 3 mangler topplag lakk under hengslene inni bagasjerommet. Det lever jeg greit med og hadde faktisk ikke lagt merke til det hvis ikke alle disse artiklene om manglende lakk hadde kommet.
Det viktigste er jo at lakkbasen er på plass samt at galvaniseringen er god.
Som alltid gjelder det å skille hva som har betydning og hva som er storm i et vannglass.

Man har uansett angrerett ved overtakelsen av bilen og kan da sjekke om lakkeringen er tilfresstillende.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

texaz

Ja mye forvirring akkurat nå. Blir veldig usikker selv også når det blir så mye negativitet og forståsegpåere som har løsningene. Skulle veldig gjerne hatt tesla på banen her altså.

MyMuffin

Har man sett manglende lakk på hvite biler? Eller er det bare de sorte som er utsatt?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Måkemannen

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 10. august 2019, klokken 22:02
Har lagt inn en feature request om at Tesla bør tillate anti-rustbehandling og lage retningslinjer:
https://featurerequests.co/feature/allow-anti-rust-treatment

Stem gjerne frem requesten!
Done!

Kårepåsporet

Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 11. august 2019, klokken 09:30
Det skrives mye på nettet. Min Model 3 mangler topplag lakk under hengslene inni bagasjerommet. Det lever jeg greit med og hadde faktisk ikke lagt merke til det hvis ikke alle disse artiklene om manglende lakk hadde kommet.
Det viktigste er jo at lakkbasen er på plass samt at galvaniseringen er god.
Som alltid gjelder det å skille hva som har betydning og hva som er storm i et vannglass.

Man har uansett angrerett ved overtakelsen av bilen og kan da sjekke om lakkeringen er tilfresstillende.

Har du eller skal du understellsbehandle bilen? Hvis jeg ender opp med Tesla om 1-2 uker vil jeg får den behandlet i god tid før saltet kommer på veiene, men vente minimum 14 dager.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA