Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bmw i3 60ah som bil nr 2, kjører 2 mil hver dag bare - lodge interiør

Startet av siljan, mandag 05. august 2019, klokken 20:14

« forrige - neste »

siljan

Hei

Vi hadde egentlig sett for oss en b250e eller hva den mercedes greia heter fordi vi har ikke behov for hurtilading, men kona har lagt sin elsk på bmw i3, og da den med lodge interiør, fordi hun syntes det minner om stua vår med eik og grå sofa. haha

Uansett, hvordan er denne bilen, det er ikke så mange lodge i trondheim, men vi så denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141558050

Har vel straks ikke nybil garanti lenger, så bør kanskje finne en 2016 eller noe slikt i steden, hva jeg kan forvente av rekkevidde her? 120-140 sommer? og 70-80 om vinter?

Har en Model X og har en easee lader, går ut ifra at denne fint kan lade på samme? Ser også på linken at de nevner raskere lading og hurtilading

Samco

150/160 sommeren og 100/130 vinteren litt avhengig av temp og fart selvsagt.

scholro

Kan skrive under på denne rekkeviden. Kjempefin bil til riktig formål.

turfsurf

Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 20:51
150/160 sommeren og 100/130 vinteren litt avhengig av temp og fart selvsagt.
På motorvei i kaldt regnvær kryper det nok under 10 mil i 110 virkelig fart. Ned mot 8 mil i værste tilfelle. Opp til 16 mil i jevn fart på landevei går greit.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 20:14
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141558050
Synes den var litt overpriset for å være 2014 modell. Burde vært under 150k. Lav km er bra, men er jo ikke noen vits når både garanti og reklamasjon går ut. Da er det bedre med noen ekstra km og gjenstående garanti.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

siljan

takk for alle svar, mye bedre enn forventet.

Burde sagt at det er 80 sone her til og fra pendlingsveien her. Så når aldri 100.

Pendler 2 mil til hurtigbåt hver dag (ja jeg bor midt på landet). Det betyr også med en slik rekkevidde at vi kan ta turen over med bilferga til Trondheim i ny og ne uten å stresse for mye med rekkevidden (3-4 mil).

Andre synspunkter på annonsen, hadde tenkt å legge inn 150 000 som bud, vet ikke om det er innafor

siljan

Sitat fra: turfsurf på mandag 05. august 2019, klokken 21:44
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 20:14
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141558050
Synes den var litt overpriset for å være 2014 modell. Burde vært under 150k. Lav km er bra, men er jo ikke noen vits når både garanti og reklamasjon går ut. Da er det bedre med noen ekstra km og gjenstående garanti.
Ja det jeg tenkte også, vurderer å kutte ut at vi må ha lodge og heller gå for rimeligere varianter på finn, blir litt impuls dette, da vi plutselig fant ut at vi vil ha en bil til. Men skal ringe de i morra og høre med prisen, ser bildene er tatt på vinteren, så mulig den har ligget ute lenge.

siljan

Samtidig er den ok speccet, med riktige felger, og raskere lading som vi får bruk for på 3 fase anlegget, eneste den mangler som jeg kan se er vel ryggekamera

siljan

Ikke for mye mas her, men ser jo i Trondheim at den er ok priset opp mot noen andre modeller ihvert fall
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149495031

Forresten i annonsen så står det følgende

"Har fulgt service, og har ifb. med service fått oppgradert software."

Hva vil det si, at den har oppgradert det grafiske grensesnittet?

turfsurf

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:51

Hva vil det si, at den har oppgradert det grafiske grensesnittet?
Nei, bare litt bugfixer, og så la de vel til % visning av batteriet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:49
Samtidig er den ok speccet, med riktige felger, og raskere lading som vi får bruk for på 3 fase anlegget, eneste den mangler som jeg kan se er vel ryggekamera
En ting jeg ihvertfall ville hatt er parkeringssensorer foran og bak, pluss ryggekamera. De aller fleste i3 har 7,4kW AC + DC hurtiglading.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:47
Ja det jeg tenkte også, vurderer å kutte ut at vi må ha lodge og heller gå for rimeligere varianter på finn, blir litt impuls dette, da vi plutselig fant ut at vi vil ha en bil til.
Bare ikke gå for loft, vi hadde det på vår første i3, og setevangene ble sykt fort slitt. Ble byttet på garanti men vil jo slites fort igjen. Synes egentlig basis setene er helt ok, men en med lodge trenger ikke koste mye mere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

siljan

Sitat fra: turfsurf på mandag 05. august 2019, klokken 21:59
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:47
Ja det jeg tenkte også, vurderer å kutte ut at vi må ha lodge og heller gå for rimeligere varianter på finn, blir litt impuls dette, da vi plutselig fant ut at vi vil ha en bil til.
Bare ikke gå for loft, vi hadde det på vår første i3, og setevangene ble sykt fort slitt. Ble byttet på garanti men vil jo slites fort igjen. Synes egentlig basis setene er helt ok, men en med lodge trenger ikke koste mye mere.
Takk for tipset, ja vi går mer og mer bort fra det

Så denne også

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149911404

2 år med garanti er gull verdt tenker jeg, men mangler jo specc liste, om den har ac hurtilading, og om den har ryggekamera osv. Får ringe de også i morra så får de krangle om pris, men går nok vekk fra loft ja, ser bedre ut, enn det er i bruk tenker jeg med slafs og snø og dritt

Samco

Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.

siljan

Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:12
Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.
hvordan ser det ut etter en vinter? vanskelig å rengjøre?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA