Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bmw i3 60ah som bil nr 2, kjører 2 mil hver dag bare - lodge interiør

Startet av siljan, mandag 05. august 2019, klokken 20:14

« forrige - neste »

Samco

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:12
Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.
hvordan ser det ut etter en vinter? vanskelig å rengjøre?

Nei da holder seg godt ingen problem.

siljan

Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:47
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:12
Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.
hvordan ser det ut etter en vinter? vanskelig å rengjøre?

Nei da holder seg godt ingen problem.
flott, takk for tilbakemelding :)

Toalmar

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:11
Sitat fra: turfsurf på mandag 05. august 2019, klokken 21:59
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:47
Ja det jeg tenkte også, vurderer å kutte ut at vi må ha lodge og heller gå for rimeligere varianter på finn, blir litt impuls dette, da vi plutselig fant ut at vi vil ha en bil til.
Bare ikke gå for loft, vi hadde det på vår første i3, og setevangene ble sykt fort slitt. Ble byttet på garanti men vil jo slites fort igjen. Synes egentlig basis setene er helt ok, men en med lodge trenger ikke koste mye mere.
Takk for tipset, ja vi går mer og mer bort fra det

Så denne også

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149911404

2 år med garanti er gull verdt tenker jeg, men mangler jo specc liste, om den har ac hurtilading, og om den har ryggekamera osv. Får ringe de også i morra så får de krangle om pris, men går nok vekk fra loft ja, ser bedre ut, enn det er i bruk tenker jeg med slafs og snø og dritt
Her er utstyrslisten til denne

Type
Value
VIN   WBY1Z21020V608074
Prod. Date   2015-11-04
Service History   !! CHECK HISTORY !!
Type   I3 (EUR)
Series   I01 (I Series)
Body Type   CL
Steering   Left Hand Drive
Engine   IB1
Displacement   0.00
Power   125kw / 170hp
Drive   HECK
Transmission   Automatic
Colour   MINERALGRAU MET. M.AKZENT BMW I BLA (C2V)
Upholstery   STOFFKOMBI. NEUTRONICARAGAZGRAU (BHGI)
Check mileage   http://www.auto-records.com



Editions And Packages
S7AQA   Battery Certificate
P7GAA   Comfort Paket Advanced

Comfort And Interior Equipment
S420A   Sun Protection Glazing
S428A   Warning Triangle And First Aid Kit
S430A   Interioroutside Mirror With Auto Dip
S442A   Cup Holder
S473A   Armrest Front
S493A   Storage Compartment Package
S494A   Seat Heating Driverpassenger
S4T9A   Heat Pump
S4U7A   Rapid Charging Direct Current
S4U8A   Rapid Charging Alternating Current



Multimedia
S606A   Navigation System Business
S654A   DAB Tuner
S6ACA   Intelligent Emergency SOS Call
S6AEA   Teleservices
S6APA   Remote Services
-   Bavsound Speaker Upgrade Available

Driver Assistance And Lightning
S521A   Rain Sensor
S534A   Automatic Air Conditioning
S544A   Cruise Control With Brake Function
S570A   Reinforced Power Supply
S5AKA   LED Light Elements
S5DAA   Passenger Airbag Deactivation
S548A   Kilometercalibrated Speedometer



Wheels And Drive
S230A   Extra Package EUspecific
S249A   Multifunction F Steering Wheel
S2VBA   Tire Pressure Display
S2VCA   Tire Repair Kit
S2D6A   BMW LA Wheel Star Spoke 427

Environment And Safety
S8A7A   Language Version Norwegian
S8AWA   Onboard Vehicle Literature Norwegian
S8LZA   Country Control For Scandanavia 09090
S8R9A   Refrigerant R1234yf
S8TGA   Thiefproofing Device

Other Equipment
S9AAA   Outer Skin Protection
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

siljan

Sitat fra: Toalmar på mandag 05. august 2019, klokken 23:46
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:11
Sitat fra: turfsurf på mandag 05. august 2019, klokken 21:59
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 21:47
Ja det jeg tenkte også, vurderer å kutte ut at vi må ha lodge og heller gå for rimeligere varianter på finn, blir litt impuls dette, da vi plutselig fant ut at vi vil ha en bil til.
Bare ikke gå for loft, vi hadde det på vår første i3, og setevangene ble sykt fort slitt. Ble byttet på garanti men vil jo slites fort igjen. Synes egentlig basis setene er helt ok, men en med lodge trenger ikke koste mye mere.
Takk for tipset, ja vi går mer og mer bort fra det

Så denne også

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149911404

2 år med garanti er gull verdt tenker jeg, men mangler jo specc liste, om den har ac hurtilading, og om den har ryggekamera osv. Får ringe de også i morra så får de krangle om pris, men går nok vekk fra loft ja, ser bedre ut, enn det er i bruk tenker jeg med slafs og snø og dritt
Her er utstyrslisten til denne
Supert, takk for denne, litt skuffende her også, da utstyret her virker dårligere enn den fra 2014. Ser ikke ut som trøndere er glad i ryggekamera

Ingeniøren

Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:12
Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.
hvordan ser det ut etter en vinter? vanskelig å rengjøre?

Hadde en i3 med Lodge - intet problem. Det lyse skinnet kan få litt avfarging av blå olabukser men jeg så på det mer som skinn patina og lar seg vaske bort, dog ikke helt, og jeg er petimeter så det går veldig bra.

Det er generelt veldig lite feil på disse slik at det ikke burde være noe problem med en bil utenfor garanti. Batteriet har uansett 8 år. Du kan jo avtale med selger å ta en verksted sjekk først. Har dog hørt om et tilfelle der regenerering i bilen feilet og det ble dyrt.

164' for 2014 modell hørtes mye ut. Solgte min 2016 modell fra høst 2015 privat for 142' med 38' på telleren - det er lov å prute på disse. Forhandler vil neppe gi mer enn 100' i innbytte på 2014 - fikk flere slike bud på min av type 120'.

Edit: Ser nå det er en som selges av forhandler - da er den vel sjekket og kommer med litt garanti. Så er spørsmålet hvor mange 10' en f.esk 3 mnd garanti er verd...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

1317142119

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 06. august 2019, klokken 06:55
Sitat fra: henrikhoe på mandag 05. august 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Samco på mandag 05. august 2019, klokken 22:12
Har lodge interiøret selv syntes det så litt intresangt ut frisker litt opp.
hvordan ser det ut etter en vinter? vanskelig å rengjøre?

Hadde en i3 med Lodge - intet problem. Det lyse skinnet kan få litt avfarging av blå olabukser men jeg så på det mer som skinn patina og lar seg vaske bort, dog ikke helt, og jeg er petimeter så det går veldig bra.

Det er generelt veldig lite feil på disse slik at det ikke burde være noe problem med en bil utenfor garanti. Batteriet har uansett 8 år. Du kan jo avtale med selger å ta en verksted sjekk først. Har dog hørt om et tilfelle der regenerering i bilen feilet og det ble dyrt.

164' for 2014 modell hørtes mye ut. Solgte min 2016 modell fra høst 2015 privat for 142' med 38' på telleren - det er lov å prute på disse. Forhandler vil neppe gi mer enn 100' i innbytte på 2014 - fikk flere slike bud på min av type 120'.

Edit: Ser nå det er en som selges av forhandler - da er den vel sjekket og kommer med litt garanti. Så er spørsmålet hvor mange 10' en f.esk 3 mnd garanti er verd...
Du kan enkelt rengjøre Lodge-skinnet så det ser nytt ut. Du trenger bare mild skinnrens, så ser det ubrukt ut. Jeg gjør det selv på min Lodge.

Voltemort

Har en i3 lodge 2015,68k.
Ganske strøken. Tenker selge den ila høsten. Ikke lagt på finn. Du kan godt komme å se en dag om du vil. Alt utstyr untatt takluke. Holder til i Oslo.


siljan

Meg igjen her,

jeg fant denne i dag

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=154231046

er ikke denne "vilt" rimelig. Det er også 94ah. Tenker at da binder vi oss ikke helt, og kanskje det er har kommet noe nytt om 1 år.

siljan

endte opp med å gå for den :) syntes det var veldig rimelig, og da slipper vi å være bundet til 3 år leasing eller å selge bilen hvis noe bedre kommer


Samco

Rart annonsen ligger fortsatt nå som åpen mot reservert i går....

Ansjosfilet

Synd det ikke ble en 60ah da, siden dere ikke trenger rekkevidden. 60ah er litt kvikkere og har litt bedre kjøreegenskaper pga lavere vekt. I forhold til det meste annet er den dere endte opp med veldig god da.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Ingeniøren

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 09. august 2019, klokken 23:57
Synd det ikke ble en 60ah da, siden dere ikke trenger rekkevidden. 60ah er litt kvikkere og har litt bedre kjøreegenskaper pga lavere vekt. I forhold til det meste annet er den dere endte opp med veldig god da.

Helt enig. Hadde tenkt å bytte til en 120 Ah i år men etter å ha prøvekjørt ble jeg skuffet og valgte jeg å gå for en annen bil.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Hvorfor er det "vilt rimelig" å ta et tap på 25.000 plus 1.860 i måneden i 12 måneder for et totalt "tap" på 47.000 (pluss etablering) på et år?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Klykken

Lurer jeg også på... Dette er ikke rimelig i det hele tatt. Ikke sitter du igjen med noe etter at avtalen går ut heller.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA