Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

aj1240

#60
Sitat fra: Thomas Singstad på torsdag 08. august 2019, klokken 19:29
Besøkte nettopp tesla for å endre bestilling. Bestilte long range awd performance med hengerfeste.
MEN den kan kun trekke 500kg!

Så du noen bekreftelse på dette, eller var det bare noe de sa? Min erfaring med butikkene er at de ikke henger helt med i alle endringene/alternativene som finnes. Og jeg hadde ikke blitt overrasket som dette bare var noe som ble slengt ut for å få noen til å kjøpe full performance på deres salgsliste. Grunner til at jeg er litt skeptisk er fordi brukermanualen/typegodkjenning sier noe helt annet.



P3D- har i andre land samme typegodkjennelse som AWD, men performance grunnet felgens innpresningsdybde har sin egen.

Thomas Singstad

Fikk se det, og det ble bekreftet!
Alle Tesla ansatte fikk mail i dag angående dette.


aj1240

Sitat fra: Thomas Singstad på torsdag 08. august 2019, klokken 19:48
Fikk se det, og det ble bekreftet!
Alle Tesla ansatte fikk mail i dag angående dette.

Det var skuffende, vel man har ihvertfall alternativet selv om det ikke var så mye som forventet. Rart de ikke kunne gått for samme som AWD, da de har allerede har software kontroll på om henger blir benyttet, og kunne da redusert ytelsen som jeg ser er eneste grunn til denne reduksjonen.

z4rd

Det er takket være Statens vegvesen at det blir slik.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Hyperstress

Sitat fra: geha på torsdag 08. august 2019, klokken 18:17
Nå er det lagt ut ca 30 nye performance AWD med hengerfeste.

Regner med at de ikke klarer å legge ut biler som ikke skal/kan selges to ganger på en uke.
Hvordan ser dere at de har hengerfeste? Ser ikke at det står noe om det..

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

aj1240

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 08. august 2019, klokken 20:15
Sitat fra: geha på torsdag 08. august 2019, klokken 18:17
Nå er det lagt ut ca 30 nye performance AWD med hengerfeste.

Regner med at de ikke klarer å legge ut biler som ikke skal/kan selges to ganger på en uke.
Hvordan ser dere at de har hengerfeste? Ser ikke at det står noe om det..

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Bruk link:
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&ADL_OPTS=TOWING

Eller:


HalvorV

Hmm... hva kan man få i innbytte for en "ekte" Performance nå til dags? Kjenner det kan gå mot et bilbytte.
Tesla Model Y Perfomance

Magster

Flere som har fått bekreftet dette med 500kg tillat vekt på hengerfestet?

Thomas Singstad

Sitat fra: Magster på torsdag 08. august 2019, klokken 20:52
Flere som har fått bekreftet dette med 500kg tillat vekt på hengerfestet?

Kan bekrefte, fikk se innpå selve systemet.
Er ikke noe å spekulere på :)

texaz

Her ble det spontanbestilling. Har allerede vin kode. Kan noen si sånn ca når den ble produsert 5YJ3E7EB4KF382796 og om den har hardvare 3

Morsk

#70
Herregud! For en gjeng med amatører. Blir helt matt. Bilen som faktisk eksisterer blir kansellert og får beskjed om at slik konfigurasjon ikke eksisterer. Nå må de bestemme seg... Da får jeg prøve igjen da. 45k utestående i "reservasjonsavgift". Ender vel opp med 500k i reservasjonsavgift før jeg får se noe som helst av en model 3.... :P

Fått ny VIN og forventet utlevering 2-9 sep. Er det noen av dere andre som fikk avbestilt bil av Tesla Delivery?
2019 Model 3 Performance- med HF

Thomas Singstad

Sitat fra: texaz på torsdag 08. august 2019, klokken 21:26
Her ble det spontanbestilling. Har allerede vin kode. Kan noen si sånn ca når den ble produsert 5YJ3E7EB4KF382796 og om den har hardvare 3

Hvordan finner du VIN koden?
Hva er forskjelm på HW3 og gammel HW?

siljan

Sitat fra: texaz på torsdag 08. august 2019, klokken 21:26
Her ble det spontanbestilling. Har allerede vin kode. Kan noen si sånn ca når den ble produsert 5YJ3E7EB4KF382796 og om den har hardvare 3
Sent produsert den jeg, er mye 37XXX som ligger der, sikkert i juni/juli.

siljan

Hm fant en VIN i inventory 5YJ3E7EB7KF441050

Var meget høyt VIN?

Morsk

Sitat fra: henrikhoe på torsdag 08. august 2019, klokken 23:48
Hm fant en VIN i inventory 5YJ3E7EB7KF441050

Var meget høyt VIN?

Det virket som et veldig høyt tall ja.. Hakke sett noe høyere enn 39xxxx. Men kanskje fra et annet marked?
2019 Model 3 Performance- med HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA