Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstra simkort

Startet av ktiller, mandag 05. august 2019, klokken 11:45

« forrige - neste »

nilsga

Enten må jeg være fullstendig blind, eller så finnes det ikke lenger en slik mulighet. Eneste jeg har er 2 usb-c kontakter.

storeulv


Slot'en til venstre


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

storeulv

Men; om du har en '21-modell har du vel mest sannsynlig e-SIM i bilen i stedet. Da bare setter du opp det SIM-kortnummeret mot din foretrukne mobiloperatør.

Tips: skriv inn bilmodellen i signaturen så er det lettere for folk å se ;)
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

nilsga

Ja, har e-sim, men jeg trodde den var låst til cubic?

hybrid88

"Datatjenester er ikke tilgjengelig. Koble til en SAP-kompatibel telefon eller sett inn et SIM-kort"

Er det pga telefonen er for gammal at jeg ikke løser opp i dette på min far sin bil?

I min bil kommer ikke denne meldinga og jeg har ikke satt inn noe simkort. Men jeg har en ny samsung telefon.

Han har en gammal telefon.
Etron 55
E-golf
911 GT3

ThomasEL

Sitat fra: hybrid88 på fredag 27. november 2020, klokken 17:31
"Datatjenester er ikke tilgjengelig. Koble til en SAP-kompatibel telefon eller sett inn et SIM-kort"

Er det pga telefonen er for gammal at jeg ikke løser opp i dette på min far sin bil?

I min bil kommer ikke denne meldinga og jeg har ikke satt inn noe simkort. Men jeg har en ny samsung telefon.

Han har en gammal telefon.

I min bil fikk jeg vel denne meldingen helt til jeg satte i SIM-kort. Jeg har iphone 8.

SIM er for å benytte datatjenester som f eks satelittkart. Så han bør uansett kunne koble til telefonen sin med bluetooth for å snakke «handsfree»
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hybrid88

Ja handsfree funker greit. Men vi får ikke koblet opp bilen mot myaudi appen for fjernstyring av varme osv.

Får opp melding om at tilkobling mislyktes etter å ha tastet inn 10 sifret kode.

På min bil gikk dette rett frem men ikke på hans :o
Etron 55
E-golf
911 GT3

SillyA

Noen som vet hva som faktisk bruker datatrafikk utenom kartoppdatering? Kjører stort sett alene i bilen, men den bruker mye datatrafikk. Så ingen WiFi eller noe sånt. Og bruker vektorkart på navigasjon, så tviler på det er der. Og ikke satt på nyhetsoppdatering eller noe sånt.
Noen som vet?



etron 55 2020

janbanan

Sitat fra: SillyA på fredag 15. januar 2021, klokken 09:54
Noen som vet hva som faktisk bruker datatrafikk utenom kartoppdatering? Kjører stort sett alene i bilen, men den bruker mye datatrafikk. Så ingen WiFi eller noe sånt. Og bruker vektorkart på navigasjon, så tviler på det er der. Og ikke satt på nyhetsoppdatering eller noe sånt.
Noen som vet?



etron 55 2020

google kart (satellitt), som kartlag på toppen av vektorkartet.
Søke steder på google, når du skal navigere.
Litt usikker på radio over 3G, men antar den også krever egen SIM.
Og sikkert flere funksjoner.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

daktari

Trafikkdata.
DAB-radio kan rutes via internettradio istedet automatisk.
Har du koblet noen dingser til WiFi-nettet til bilen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Vet noen om man kan velge tvilling data e-sim fra vilkårlig leverandør i 21 modellen ? Har postet tilsvarende melding i «spørsmål og svar», så det holder å svare ett sted 😏

SillyA

Sitat fra: daktari på fredag 15. januar 2021, klokken 12:29
Trafikkdata.
DAB-radio kan rutes via internettradio istedet automatisk.
Har du koblet noen dingser til WiFi-nettet til bilen?

Nei, kun Spotify via Carplay, men det er offline lister det går i. Og uansett ikke kilden til flere GB i måneden. Bruker mye mer GB i bil enn mobil og nettbrett til sammen. Noe jeg finner en anelse rart. Og stort sett blir bil kun kjørt til og fra jobb.

daktari

Jevnt over altså? For det hender den laster ned nye navigasjonssystem, men det er jo max en gang i halvåret.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Helt grei Sørlending

Sitat fra: Trond.m på lørdag 16. januar 2021, klokken 10:26
Vet noen om man kan velge tvilling data e-sim fra vilkårlig leverandør i 21 modellen ? Har postet tilsvarende melding i «spørsmål og svar», så det holder å svare ett sted 😏

Det virker som Audi har låst det opp mot sin fullstendig overprisede løsning Cubiq. Så da får jeg heller klare meg uten wifi i bilen, selv om det er praktisk...

Trond.m

Så «oppgradering» til esim på 21 modellen var egentlig en nedgradering av funksjonalitet / frihet til å velge dataleverandør 🥲.
Kan man heller ikke koble opp bilen til sitt eget delte nettverk og bruke den dataforbindelsen ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA