Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruke 19" felger fra TMS på TMX ?

Startet av Cned86, søndag 04. august 2019, klokken 13:58

« forrige - neste »

Cned86

Noen som vet om det er mulig å bruke 19" fra tms på Tmx? Da tenker jeg på vekt godkjenning osv (eller er dette samme felg som Tesla leverer til vinterdekk på Tmx ?).

Legger ved en link fra finn ang de felgene jeg lurer på .

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153150652

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


Lynet

Har tenkt å prøve makan felger til vinteren. Vekt er de ikke merket med, så jeg vet ikke hva de tåler. Skal uansett ikke kjøre maks last.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Men tror ikke det blir veldig pent. Felgene er både smalere og har 5mm mindre innpress enn 20" original slik at ytterkant av hjulet kommer langt inn, spesielt bak. Men det er jo også en fordel da det vil bli mindre steinsprut langs siden av bilen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cned86

Jeg har allerede 19" til vinterdekk som ble levert sammen med bilen(usikker på om dette er samme felg som er levert med tms) og 20" org på sommer .

Men har lyst å teste 19" på sommerdekk og se hva forbruket er .

Etter hva jeg forstod så er det viktig at felgene er godkjente for riktig  Aksel vekt . Spes om uhellet skulle være ute.


Men utseende er helt ok for meg , ser ikke like bra ut som 20" men ikke langt unna :)
Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk

Lynet

Hvis du ser på innsiden på felgene dine kan du sjekke innpress og bredde på dem. Sjekk om det er forskjell foran og bak. Hvilken dekkdimensjon har du?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA