Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Studenter søker informasjon om deres ladevaner

Startet av grunderskolenstudent, fredag 02. august 2019, klokken 17:55

« forrige - neste »

grunderskolenstudent

Hei!

Vi er to studenter ved UiO som har en idé om å gjøre parkering og lading av elbiler smidigere gjennom en delingsplattform. Fra Elbilforeningens rapport 'Ladeklart Norge 2025' forstod vi at lading vil kunne bli et mye større problem enn det er til dags dato. I den anledning ønsker vi å høre om dine erfaringer og eventuell interesse for en løsning. Den tar kun et kjapt minutt, men gjerne kom med tilbakemelding i kommentarfeltet om ønskelig.

Link til undersøkelse: https://janskaaden.typeform.com/to/qycaq1

Med vennlig hilsen,
Jan

Carl Anton Stenling

#1
Ta en titt på plugshare.com. Tror denne kan ligne deres idè.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Klykken

Gjerne opplys om at dette er en undersøkelse for de som bor i Oslo og omegn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

arthur

Som bosatt utenfor Oslo og med all lading gjort hjemme ble du ikke mye klokere av mitt svar!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Elmo

Sorry. Spørsmålene ble for irrelevante for min situasjon så jeg avbrøt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Konseptet med å låne bort lading, og med det P plass mens en selv likevel er en annen plass er god. Å finne en løsning der aktuelle kandidater kan parres hadde vært bra.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

vichingo

Har nettopp svart, men hvilke konklusjoner skal man kunne trekke ut fra svarene?
Jeg er ikke veldig interessert i å låne bort min egen ladeplass inne i min låste private garasje utenfor Ring 3....

Kan bli mange rare svar når det ikke stilles spørsmål om hvor man bor og hvilken type ladeplass man disponerer.

elektrolux

En slik plass med lademulighet må være perfekt for pendlere med elbil. Topp det gjerne med Diesel mopedbil utleie slik at det mulig å komme seg bomfritt rundt innenfor bymurene. Ehh bommene..
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

TorC

Jeg har forsøkt å svare på undersøkelsen etter beste evne, men dette var dårlige greier.

Dere får ikke svar på det dere spør om, og resultatene er nok derhen.

Jeg kjenner ikke til "Gründerskolen", men tipper det er samme som vi har hatt en god del eksempler på, hvorav BI er eneste som har hatt suksess. 99% av disse "skolene" har blitt lagt ned, og 99% av elevene har kastet bort pengene sine.

Det å starte med en idè om at man skal finne opp kruttet på nytt er sjeldent smart. Dere må først finne problemet, deretter løsningen. Nå har dere startet i feil ende.

Jeg vil anbefale andre å IKKE ta "undersøkelsen" deres.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

grunderskolenstudent

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger og engasjement, det settes pris på. Vi ønsket først og fremst å forstå om dette er et faktisk problem dere opplever og det føler vi at vi har fått bedre innsikt i. Om vi går videre med ideen er vi innforstått med at vi trenger mere informasjon om potensielle brukere.

Mvh, Jan

Gardin

Sitat fra: TorC på tirsdag 06. august 2019, klokken 23:26
Jeg har forsøkt å svare på undersøkelsen etter beste evne, men dette var dårlige greier.

Dere får ikke svar på det dere spør om, og resultatene er nok derhen.

Jeg kjenner ikke til "Gründerskolen", men tipper det er samme som vi har hatt en god del eksempler på, hvorav BI er eneste som har hatt suksess. 99% av disse "skolene" har blitt lagt ned, og 99% av elevene har kastet bort pengene sine.

Det å starte med en idè om at man skal finne opp kruttet på nytt er sjeldent smart. Dere må først finne problemet, deretter løsningen. Nå har dere startet i feil ende.

Jeg vil anbefale andre å IKKE ta "undersøkelsen" deres.
Det var da voldsomt til negativitet? UiO står vel for universitetet i Oslo, så det er ikke snakk om noe useriøs kynisk privatskoleopplegg.

Siden dette er studenter går jeg ut fra at hovedpoenget med denne øvelsen er å lære. De kommer sikkert til å diskutere undersøkelsen og resultatene og evaluere hva de fikk ut av dette og hva de kunne gjort bedre. Man kan lære mye selv om den første ideen man tar tak i kanskje ikke blir noen kommersiell suksess.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA