Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tid på å utbedre forsikringsskade

Startet av Timmy2017, fredag 02. august 2019, klokken 08:52

« forrige - neste »

Timmy2017

Hei

Er det noen som har hatt en lignende skade og kan komme med en pekepinn på hvor lang tid det er realistisk at dette kan ta å få reparert og evt pris?
Det er skader bak hjulet og da det er skjevt etter kollisjonen.

Skaden skjedde i utlandet, så verkstedskø bør ikke være et problem hos tesla.
Smellen var ikke stor, ikke så stor som det ser ut som hvertfall.

Muffinman

Tesla driver ikke med karosserireparasjoner så vidt jeg vet, men her er det både karosseri, hjuloppheng og muligens mer som må repareres. Godt mulig deletilgang kan bli en flaskehals, men vanskelig å si. Jeg tipper ihvertfall at denne skaden havner et sted mellom 150-300k.

Espen Hugaas Andersen

150k-300k høres høyt ut for meg. Jeg ville gjette mer i området 100k-150k. Antatt at det ikke er utløst airbags eller er andre skader.

Reperasjonstid kanskje 1 måned?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Timmy2017

Ja, det hørtes mye ut. Men har blitt overrasket før, så... Skal komme med en oppdatering når jeg vet resultatet, så får vi se hvem som kom nærmest.

Nei, ingen airbag ble utløst. Eneste feilmeldingen i bilen var parkeringsbremsen.

Muffinman

Du vil ikke tro hvor lite synlig en skade til 120k var hos meg. Skader på Model S (og forsåvidt Tesla generelt) er kjent for å være ekstremt kostbare å reparere. Det er nok en grunn til at forsikringen koster flesk.

https://tesletter.com/hit-pole-tesla-model-s-cost-fix-it/

https://enrg.io/this-is-what-30000-of-damage-looks-like-on-a-tesla-model-s/



Hodetelefoner

Ikke så rart når selskapene bytter unødvendig mye.
Bulk i dør? La oss bytte alt av AC... 
Kjekt når verkstedet kan takstere selv :D

Muffinman


Klykken

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 02. august 2019, klokken 09:36
150k-300k høres høyt ut for meg. Jeg ville gjette mer i området 100k-150k. Antatt at det ikke er utløst airbags eller er andre skader.

Reperasjonstid kanskje 1 måned?
Da de bøyde førerdøra rundt på SC og tok forskjerm og speil + div smått hos meg sa de oppimot 200.000kr til meg... Tre uker på rep, med ny dør og forskjerm, speil og dørtrekk + lakk.

Blir ikke sjokkert hvis dette passerer 150k!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sense

Er det så nøye hva det koster, så lenge man har kasko. Det er jo dette vi betaler oss fri fra å bekymre oss over.
Heldigvis får man gjerne leiebil også, ihvertfall på min toppforsikring. At ordningen ofte begrenser seg til omtrent 45 dager, burde vel ikke by på store problemer, så lenge Tesla ikke skal gjøre jobben.

arthur

Sitat fra: Sense på lørdag 03. august 2019, klokken 00:45
Er det så nøye hva det koster, så lenge man har kasko. Det er jo dette vi betaler oss fri fra å bekymre oss over.

Så kanskje ikke uten grunn at selskapene ser seg nødt til å heve prisen på kaskoforsikringer betydelig?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Nå kommer kanskje Tesla med sine egne forsikringer har de vel sagt?
Jeg betaler vel 5knok mer for Tesla-kaskoen, enn jeg gjorde på E-golfen. Så selskapene får nok inn en god del penger fra oss Tesla-kunder.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sense

#11
Sitat fra: arthur på lørdag 03. august 2019, klokken 09:57
Sitat fra: Sense på lørdag 03. august 2019, klokken 00:45
Er det så nøye hva det koster, så lenge man har kasko. Det er jo dette vi betaler oss fri fra å bekymre oss over.

Så kanskje ikke uten grunn at selskapene ser seg nødt til å heve prisen på kaskoforsikringer betydelig?

Ja, beklager, jeg ordla meg litt klønete - igjen. Jeg mente det ikke slik at alle kan drite i å kjøre hensynsløst, siden vi likevel er forsikret. Det vil jo også ødelegge hver og ens forsikringsbonus. Da blir ihvertfall forsikringen din dyr.
Mente heller at når uhellet først er ute, og det intet mer du kan gjøre for forebygge skade, da får man heller tenke at det er dette jeg har betalt forsikring i alle år for, uten å bruke den.
Så får heller etterpåklokskapens nøyaktige vitenskap avdekke om det er noe man kunne gjort annerledes.
Sånn har ihvertfall jeg tenkt å forholde meg, om uhellet kommer min vei.

Carl Anton Stenling

Arbeider selv i et forsikringsselskap. Liten tvil om det vi selger er trygghet. Når uhellet først er ute så skal kunden slippe å bekymre seg for reparasjon og oppgjør. Det er det man har betalt forsikringsprisen for i årene tidligere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

CorsoDante

Sitat fra: Timmy2017 på fredag 02. august 2019, klokken 09:38
Ja, det hørtes mye ut. Men har blitt overrasket før, så... Skal komme med en oppdatering når jeg vet resultatet, så får vi se hvem som kom nærmest.

Nei, ingen airbag ble utløst. Eneste feilmeldingen i bilen var parkeringsbremsen.

Uffda, kjedelig sak.

Skjevt hjul, ødelagt felg (holdes utenfor?), og enorme karosseriskader på tvers av ulike paneler. Parkeringsbremsen er nevnt. 

Tipper 200K og 8 uker. Skudd fra hofta, selvsagt.

Kjørte du rundt med skjevt dekk, eller ble bilen transportert hjem til fedrelandet? 
TM3P "FSD"

Timmy2017

Bilen ble bare kjørt ca 10 meter før den ble tauet opp på en planbil.
Deretter ble den plassert på bergingsselskapets tomt i påvente av at forsikringsselskapet skulle finne et egnet verksted. Dette skjedde en tirsdag. Én uke gikk, da fikk jeg beskjed om at de ikke fikk tak i et av de verkstedene som var godkjente og sa var det snakk om å sende den til et naboland eller tilbake til norge. Jeg hadde frem til dette regnet med at de visste hva de gjorde..
3 selskap var involvert, Codan i Norge, SOS International for utlandet og et lokalt selskap her.. De siste påsto at ingen svarte på tlf. Lurer fælt på hvem de har prøvd å ringe. Jeg tok kontakt med Tesla her selv og fikk en liste over verksteder som var godkjente(få SC her) , kontaktet de to nærmeste mandag kveld på epost og dagen etter fikk jeg svar av det ene om at de hadde ledig tid, noen deler på lager og tok den gjerne imot. Ga beskjed til forsikringsselskapet, de var fornøyd med det og fikk etterhvert gitt beskjed videre om å få den transportert ca 280 km til verkstedet. Levert onsdag kl 9,torsdag morgen får jeg en haug med bilder på epost av skadene og delene de har byttet med beskjed om at bilen er trygg å kjøre og kan hentes kl 17. 4 hjuls kontroll er tatt og alt er bra. Klar til å kjøres hjem til Norge 😊 Over all forventning!

Karrosseriskadene gjenstår selvfølgelig men det får vi heller ta når vi er hjemme igjen.
Det viktigste er at vi reiser hjem når vi hadde planlagt uansett, og vi slipper å vente i evigheter på rep i Norge eller å fly utenlands for å hente den senere..

Regningen så langt er 4500 Euro, ca 45.000 kr altså.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA