Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk Cadillac Escalade

Startet av Rosstopher, tirsdag 23. juli 2019, klokken 08:28

« forrige - neste »

Rosstopher

Ser ut som neste generasjon Escalade (muligens) kommer som elbil.

Fossil-utgaven av Escalade koster i dag fra 650.000 kroner uten avgifter i USA.
Dersom billigere konsernbror Chevrolet Tahoe får samme elektrifisering, kan det bli en flott familiebil. De starter i dag på 415.000 kroner som fossil.

https://jalopnik.com/next-gen-cadillac-escalade-to-get-v-performance-model-a-1836601884
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

kaiat

Det har jo vært en del snakk om elektriske pickup'er. I den sammenheng kan det være interessant at Escalade per i dag produseres på samme plattform som GM's full-size pickup'er, og det er vel sannsynlig at dette fortsetter med neste generasjon. I så fall er det kort vei til elektriske pickup'er fra GM om noen år.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rosstopher

At det er F-150 som elektrifiseres og ikke lillebror Ranger eller noe annet, er jo et godt tegn. Ford leverer nok ikke en F-150 med dårlige spesifikasjoner. Det er jo deres viktigste modell.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Elmo

#4
Ranger har de jo elektrifisert før da
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_EV
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kaiat

Ford har faktisk tatt sjanser med F-150 opp igjennom. Blant annet gikk de over til aluminiumskarrosseri for noen år siden. Vektreduksjonen gjorde at de kunne bruke en V6 og fremdeles ha like god nyttelast og trekkevne som den tidligere V8-modellen, men med lavere forbruk.

Det ble mye debatt rundt dette (den amerikanske stålindustrien var ikke blid når USAs viktigste bilmodell skulle produseres i aluminium), og GM slo til med en annonsekampanje hvor de banket løs på en F-150 for å demonstrere hvor lett aluminum tok skade. Nå vel, Ford troner øverst på salgsstatistikkene ennå og GM har tapt markedsandeler den siste tiden. GM har forsåvidt begynt å bruke en del aluminium i pickup'ene sine selv og har nylig lansert en 2,7-liters firesylindret bensinmotor med turbo i Silverado.

Kommer F-150 i elektrisk versjon, kan den fort vise seg å være en viktig bjellesau i overgangen fra fossilt til elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA