Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fluence Z.E

Startet av DMW, onsdag 08. april 2015, klokken 23:29

« forrige - neste »

DMW

Undertegnede henger seg på El-bil bølgen, og frankofil som jeg er Renault Fluence Z.E en modell jeg har i kikerten.

Jeg er klar over at dette er en modell som ikke er alt for vanlig på norske veier, mye grunnet klimaet her oppe og perspektiver rundt dette. Det ligger imidlertid en god del Fluence ute på det europeiske markedet. Jeg har funnet en som er førstegangsregistrert i 2013 og som har kjørt 500 km til 11 450 Euro fra Renault forhandler i Berlin. I underkant av 100 000 kroner er fristende å smelle til på for en el-bil som etter mitt inntrykk tar seg godt ut på veien.

Om det er noen som har erfaringer med Fluence i Norge eller kan komme med innspill i forhold til importen, hadde jeg satt stor pris på dette. Har tidligere her inne lest om folks problemer med uvillige Renault-forhandlere i forhold til garanti og verksted, men bor i hovedstaden og regner med det er nok å ta av her uten og bli henvist til utlandet.

Kan legge til at jeg har garasjeplass, og at bilen ifølge annonsen kommer med vinterratt. Høres dette ut som en god ide, eller er dette et risikoprosjekt?




emil

En liten ting å tenke på med Fluence er at den ikke har hurtiglademulighet. Så 3.6kW (230V 16A) er alt du har til rådighet.

Ellers har jeg i flere tråder sagt at bilen er en av de peneste elektriske på veien idag, og kommer det nok av dem hit til ladet kan det være at Renault må revurdere sine holdninger til service og garanti.

Ingebrigt

Hvis du bestemmer deg for å handle må du sjekke grundig opp om batteriet selges med bilen, eller om det må leases av kjeltringene, ehm, folkene som har bygget bilen. Det er nemlig ikke helt uvanlig med batterileie på elbil i det store utland.

kjorgen

Heisann

Har en Fluence til salgs grunnet overgang til firmabil. Jobber i bruktbilbutikk og kjøpte denne fra nederland. Den er uten batterileasing. Hatt den siden september i fjor og har vært helt suveren! Meget bra komfort og jeg syns den er bedre på mange områder enn mange andre el-biler på markedet (har kjørt de aller fleste av dem).

Har ikke hatt den på service ennå, vet ikke åssen renault-forhandler reagerer på å få en Fluence levert inn til service. Det bør ikke være noe problem, Motorforum kan være noe vanskelige men hos dem hersker det også mye uvitenhet erfaringsmessig  ;D

Ellers er det en veldig lang bil med begrenset plass i bagasjerom grunnet batteriet. Om de bare hadde droppet batterileasing-prosjektet og lagt batteriet fast i bunnen, kunne det blitt en bestselger i norge.

Bilen min står i garasje og har fungert greit i vinter, testet ut forhåndsoppvarming i 20 minus i tjukkeste Aurskog, fungerte fint det  ::)


JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Elmo

Sitat fra: DMW på onsdag 08. april 2015, klokken 23:29
Om det er noen som har erfaringer med Fluence i Norge eller kan komme med innspill i forhold til importen, hadde jeg satt stor pris på dette.

Det er noen innlegg om Fluence spredd rundt omkring på forumet
Fluence i Norge,
Problemer med Fluence,
Renault fluence life cycle assesment,
Test av forbruk Fluence ZE,
Renault Fluence ZE brugere
og enda flere
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TromsøTorstein

Hei.

Er det noen som har som meg en Fluence kjørende? Min kommer fra Danmark og jeg trenger de norske filene fra minnebrikken i hanskerommet for å få til Norsk tekst etc.

Noen som kan hjelpe, sende en Zip kopi til meg?

Mvh
Torstein

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA