Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi lanserer billigere variant av e-tron

Startet av Jon65, torsdag 01. august 2019, klokken 11:46

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 13:27
Sitat fra: Tin på mandag 02. september 2019, klokken 12:59
Da var kontrakt signert. Bra deal. 570k for en greit utstyrt bil :)
Ble det da en Business utgave?

Hva la du til ekstra for å oppnå 570k?, fikk du også vinterdekk og serviceavtale som nevnt inkludert?

Venter selv på svar fra selger, da prisen i tilbudet ikke stemte med min utregning, og serviceavtale var heller ikke nevnt... >:(

Det stemmer. La til hellakkering + sort innvendig tak + felgoppgraderingen til 1600nok. Rett under 570. Fikk da med vinterdekk, serviceavtale og 90% finansiering til 1,99% rente.

TM3P2020

Sitat fra: Tin på mandag 02. september 2019, klokken 14:11
Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 13:27
Sitat fra: Tin på mandag 02. september 2019, klokken 12:59
Da var kontrakt signert. Bra deal. 570k for en greit utstyrt bil :)
Ble det da en Business utgave?

Hva la du til ekstra for å oppnå 570k?, fikk du også vinterdekk og serviceavtale som nevnt inkludert?

Venter selv på svar fra selger, da prisen i tilbudet ikke stemte med min utregning, og serviceavtale var heller ikke nevnt... >:(

Det stemmer. La til hellakkering + sort innvendig tak + felgoppgraderingen til 1600nok. Rett under 570. Fikk da med vinterdekk, serviceavtale og 90% finansiering til 1,99% rente.

Hvilken forhandler var dette? Skal en tur innom Audi i Sandefjord i morgen.

tromsø

#272
Fått bra tillbud på launch edition med:
Forberedelse krok
360 graders kamera
El. korsryggstøtte
Aut. speil
Oppbevaringspakke
Audi music interface
Audi virtuell cockpit plus
Pre air condition
Sportratt med varme

Den siste er grunn til at vi ikke tar adaptive cruise control, går ikke å få i lag. I Tromsø vil man ha rattvarme 🙂.

Blir en overtalingskampanje med fruen i kveld!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

Høres ut som et bra oppsett, men personlig ville jeg også tatt med rails (ikke standard på launch). Det er mye fleksibilitet i et takstativ, selv om du har hengerfeste. F. eks vil jeg heller ha ski i boks på taket, enn på stativ bakpå tilhengerfestet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Renzir

Sitat fra: tromsø på mandag 02. september 2019, klokken 17:11

Pre air condition
Sportratt med varme

Den siste er grunn til at vi ikke tar adaptive cruise control, går ikke å få i lag. I Tromsø vil man ha rattvarme 🙂.


Ville tenkt en ekstra runde rundt å droppe acc til fordel for rattvarme hvis budsjettet er tilstede. Pre air condition hjelper jo litt på dette. ACC er vel kanskje den funksjonen på nåværende bil jeg er mest glad i.

d58palset

Sitat fra: tromsø på mandag 02. september 2019, klokken 17:11
Fått tillbud på launch edition med:
Forberedelse krok
360 graders kamera
El. korsryggstøtte
Aut. speil
Oppbevaringspakke
Audi music interface
Audi virtuell cockpit plus
Pre air condition
Sportratt med varme

Den siste er grunn til at vi ikke tar adaptive cruise control, går ikke å få i lag. I Tromsø vil man ha rattvarme 🙂.

515 kNOK inkl vinterdekk og servicepakke, levert Tromsø.

Blir en overtalingskampanje med fruen i kveld!

Fikk du vinterhjul med gratis? Jeg fikk vite det kun var på de to dyrer lanseringsmodellene dette var inkludert

Renzir

Sitat fra: tromsø på mandag 02. september 2019, klokken 17:11
Fått tillbud på launch edition med:
Forberedelse krok
360 graders kamera
El. korsryggstøtte
Aut. speil
Oppbevaringspakke
Audi music interface
Audi virtuell cockpit plus
Pre air condition
Sportratt med varme

Den siste er grunn til at vi ikke tar adaptive cruise control, går ikke å få i lag. I Tromsø vil man ha rattvarme 🙂.

515 kNOK inkl vinterdekk og servicepakke, levert Tromsø.

Blir en overtalingskampanje med fruen i kveld!

Dette er jo forøvrig en veldig bra deal. Utrolig mye bil for pengene. Vanskelig å se hva bedre enn får for pengene i dagens marked...

Brisken

Ad leasing vs kjøp er det jo et veddemål man som regel taper. For egen del hadde jeg helst kjöpt kontant men de pengene skal snart legges på hyttekjöp og da er leasing fordelaktig i det at det bare belaster min likviditet med 54K og ikke öker belåningsgrad.

Så vi slår til på Advanced Business ( den er rimeligere en launch-model på leasing) med panoramatak for:
54K forstegangsleie og 5817 månetlig. Med alle gebyrer etc blir årlig kost 90250kr over 3år/45000km.

Da er serviceavtale inkludert så alt i alt veldig forutsigbar kostnad om vi sörger for å ikke bulke den.


Tin

Sitat fra: E-tron2016 på mandag 02. september 2019, klokken 16:04
Sitat fra: Tin på mandag 02. september 2019, klokken 14:11
Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 13:27
Sitat fra: Tin på mandag 02. september 2019, klokken 12:59
Da var kontrakt signert. Bra deal. 570k for en greit utstyrt bil :)
Ble det da en Business utgave?

Hva la du til ekstra for å oppnå 570k?, fikk du også vinterdekk og serviceavtale som nevnt inkludert?

Venter selv på svar fra selger, da prisen i tilbudet ikke stemte med min utregning, og serviceavtale var heller ikke nevnt... >:(

Det stemmer. La til hellakkering + sort innvendig tak + felgoppgraderingen til 1600nok. Rett under 570. Fikk da med vinterdekk, serviceavtale og 90% finansiering til 1,99% rente.

Hvilken forhandler var dette? Skal en tur innom Audi i Sandefjord i morgen.

Møller på Ensjø i oslo. Tenkte spekke bilen billigst mulig i forhold til at den skal erstatte en i3 og vi har allerede en iPace. Men å kjøre rundt med sorte plastikkfangere er helt jalla i mine øyne så da var det enkelt å gå for neste pakke og hellakkering. Føler dette er en meget bra deal. Basert på hvordan jeg kjører regner jeg med en rekkevidde på 20-25 mil. Holder lenge så sant noen får ut finger`n og bygger flere lynladere. Kjørt tesla i div utgaver i 5 år, men er dritt lei hele firmaet. Ladenettverket deres er overlegent alt annet. Sømløst å kjøre rundt over alt. Men de har null kontroll. Orker ikke forholde meg til ubrukelige og totalt uberegnelige folk. Sikkert noen flinke der, har bare ikke sett noe til de enda :)

elektro

Sitat fra: Renzir på mandag 02. september 2019, klokken 17:36
Sitat fra: tromsø på mandag 02. september 2019, klokken 17:11

Pre air condition
Sportratt med varme

Den siste er grunn til at vi ikke tar adaptive cruise control, går ikke å få i lag. I Tromsø vil man ha rattvarme 🙂.


Ville tenkt en ekstra runde rundt å droppe acc til fordel for rattvarme hvis budsjettet er tilstede. Pre air condition hjelper jo litt på dette. ACC er vel kanskje den funksjonen på nåværende bil jeg er mest glad i.

+1
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

tromsø

I følge Audi Tromsø så inngår rails også på launch edition men i svart! Vil ikke være uten rails nei.

Vedrørende ACC vs rattvarme så har det vært en lang diskusjon men bruker jo rattvarme på sommeren her oppe på leafen, er veldig gla i den når man har kalde hender. ACC har vi ikke på leafen så det vil jeg ikke savne.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

geear

Rattvarme i fossilbil er for meg et must sammen med setevarme, siden det da gir en mye lunere følelse de første minuttene før en får varme. I en elbil er det litt tosidig, skal man korte turer kan man spare MYE energi på å ikke bruke varmeapparatet og kun bruke varme i kontaktpunktene, sete og ratt, og det føles allikevel fint, i stedet for å pøse på med strøm for å så parkere igjen. Skal man derimot lenger, så bruker man typisk forvarming, og da er bilen varm og rattvarme er overflødig.

Sitat fra: Brisken på mandag 02. september 2019, klokken 10:30
Snakket med audi-handler nå og fikk leasing-tilbud på en advanced business, med vinterdekk og service.
Totalkost over 3år 274K

Blir i tilfelle vår förste elbil;
Hva tror panelet, kan en med sikkerhet si at en klarer Stavnger-Kristiansand (25mil) på en ladning sommerstid? Hvis ikke hva er man enig om er sikkert på sommaren, 20mil?
Jeg er litt bekymret for at den ikke vil klare de 25 milene til Kristiansand, men det kommer an på flere ting. For min del er det ikke alltid vi klarer å starte med 100 %. Typisk fullader jeg morgenen før jobb på fredag, kjører til jobb, hjem igjen, kanskje også via noen ærend, og plugger i lading mens vi pakker i bilen, og så legger avgårde. Ofte med 90 - 95 %.

Et annet tilfelle er hvis man liker å kjøre litt mer enn 67 km/t i snitt, tar noen forbikjøringer, kjører med store hjul, takboks eller har motvind, som er ganske vanlig på den turen, siden den er forholdsvis kystnær og i ganske jevn retning.

Orbit

Sitat fra: tromsø på mandag 02. september 2019, klokken 20:40
I følge Audi Tromsø så inngår rails også på launch edition men i svart!
Ta en dobbeltsjekk på dette før signering. I prislisten for 55-modellen er svart og krom rails samme pris. Så det ville rart om det bare en av delene er inkludert på 50 Launch Edition. (Evt. at kundefordelen på Business/Sport er mindre enn hva det ser ut som, dersom rails allerede er med i Launch)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

d58palset

Vinterhjul med i de 515.000,- ?

Møller Bergen sier vinterhjul kun er INK på de to dyrere utstyrsversjonene, dvs ikke launch

(Og rails var ekstra. Det stemmer med prislisten at det ikke er std)

Tiger123

Rattvarme er hyggelig. Sparer inn strømmen det bruker på lavere temperatur i kabinen:)

Av andre tilleggsprodukter, kanskje et 20kw ekstra batteri?:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA