Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi lanserer billigere variant av e-tron

Startet av Jon65, torsdag 01. august 2019, klokken 11:46

« forrige - neste »

Vaduz

De har nok ganske solide marginer på 55, man får mye bil for pengene med 50. Synes det er litt knapp rekkevidde på en slik bil dog. Men kanskje holder det for mange. Ville ha testet den på vinteren først!

geear

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 01. september 2019, klokken 10:36
Hvis E-tron 50 ikke går mer enn drøye 20 mil vinterstid, er det ikke en bil for norske forhold. Bruke over en halv million for noe som må lades oftere enn en E-Golf, da vilje heller kjøpe noe annet. Etter min mening er E-tron 55 på smertegrensen angående rekkevidde. En kjøper vel ikke en fossil SUV med 25 liters tank?
Under de samme forholdene som e-tron vil gå 20 mil så går e-Golf 10 eller 15 mil, avhengig av 190 eller 300 km utgave, så slapp av..

hemi

Med min kjørstil ligger jeg stortsett 50-70% over wltp.

Med typisk nissan leaf kjørestil havner man dog bare litt under wltp.

Rekkevidden blir deretter, men noe særlig under 500km wltp gidder jeg ikke.

Når vi får biler med 6-800km wltp tenker jeg at man mer begynner vurdere bilene på tradisjonell måte man gjør for bensinbiler.

tromsø

Sitat fra: hemi på søndag 01. september 2019, klokken 22:53

Når vi får biler med 6-800km wltp tenker jeg at man mer begynner vurdere bilene på tradisjonell måte man gjør for bensinbiler.

Selv om din elbil går på grønn strøm så er energi en verdifull vare som man bør bruke varsomt. Jeg mener det har vært verdifullt for mange å kjøre elbil med kort rekkevidde, man blir mer energibevisst.

Men tilbake til etron 50, jeg begynner å tenke at det er en flott bli for vårt bilbruk og skal ta en ordentlig snakk med selgeren i morgen.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Fossilbil

Kom over dette her på fjesboka.

Store nyheter for deg som vurderer å slå til på Audi e-tron 50!

Audi e-tron 50
Advanced Business og Advanced Sport:

1,99% rente subsidiert i 3 år - gjelder ved både lån og leasing.
Gratis serviceavtale 3år/45.000km
Gratis kompl. vinterhjul.

Launch Edition til kun 500000kr vil ikke få disse fordelene utenom leasing til 1,99% rente.

Dette er helt rått! «Tilbudet» var bra før dette kom 🙂
.

Gnilre

Komplett vinterhjul også ? Hørtes for godt ut til å være sant. Vi får kanskje svaret i dag ? Og er det riktig, blir det mange etron bestillinger.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

Sitat fra: Gnilre på mandag 02. september 2019, klokken 06:53
Komplett vinterhjul også ? Hørtes for godt ut til å være sant. Vi får kanskje svaret i dag ? Og er det riktig, blir det mange etron bestillinger.
Det som høres for godt ut til å være sant, er nok også det tenker jeg.
At service og vinterhjul er med i en leasingpris er helt vanlig. Subsidiert rente gjelder kanskje både lån og leasing. Men vinterhjul med i pakkeprisen ved kjøp tror jeg ikke noe på. Da ville det nok stått på Audi.no, men det ville vært en hyggelig overraskelse om jeg tar feil  ;)

Fossilbil

Sitat fra: Gnilre på mandag 02. september 2019, klokken 06:53
Komplett vinterhjul også ? Hørtes for godt ut til å være sant. Vi får kanskje svaret i dag ? Og er det riktig, blir det mange etron bestillinger.

Ja, hvis dette virkelig stemmer, så ble det plutselig enda mer aktuelt  :)

Trond.m

Vi kan i alllefall håpe (og forvente ?) vinterhjul til en helt annen pris enn 27-28.000. Siden de vil inn på firmabilmarkedet med sin businessmodell må de nok komme med et tilbud ned mot 15.000. Det hjelper det også  ;)

En grunn til at det er vanskelig å bestemme seg er at det er usikkert om prisene de nå lanserer er for å kuppe EQC kunder, og at kampanjen er kortvarig. De sier selv at veil. pris på 50 er 570.000 og det står «begrenset antall biler» på Audi sine sider. Det betyr at hvis det blir så stor interesse at salget av 55 stopper helt, så vil de nok justere prisene. Hvis de da setter opp prisen på 50 vil de som kjøpte under kampanjen få en god start. Hvis de derimot setter pris på 55 ned med 75, så vil det være negativt. Jeg føler at 55 definitivt er verd 70-100.000 mer for meg (og markedet ?), men ikke 160-180.000. Så det blir litt gambling. Erfaringsmessig er det vanskelig å sette opp prisen etter en kampanje, så sannsynligheten for en heftig 55 kampanje etter at denne er over anser (og kundene som sto på e-tron venteliste har fått bilene sine) anser jeg som sannsynlig. Det som taler mot er svak krone som kan bli enda svakere mot nyttår og vil kunne medføre at mange biler går opp i pris. Hmm..vanskelig å spå...spesielt om framtiden  ;)

ejo8210

Har du en link til dette?

Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 00:13
Kom over dette her på fjesboka.

Store nyheter for deg som vurderer å slå til på Audi e-tron 50!

Audi e-tron 50
Advanced Business og Advanced Sport:

1,99% rente subsidiert i 3 år - gjelder ved både lån og leasing.
.


Fossilbil

Sitat fra: ejo8210 på mandag 02. september 2019, klokken 08:24
Har du en link til dette?

Sitat fra: Fossilbil på mandag 02. september 2019, klokken 00:13
Kom over dette her på fjesboka.

Store nyheter for deg som vurderer å slå til på Audi e-tron 50!

Audi e-tron 50
Advanced Business og Advanced Sport:

1,99% rente subsidiert i 3 år - gjelder ved både lån og leasing.
.


Fikk dette bekreftet av selger pr mail nå, men det blir INGEN storkundeavtale i tillegg(eller noe i det hele tatt)


Brisken

Snakket med audi-handler nå og fikk leasing-tilbud på en advanced business, med vinterdekk og service.
Totalkost over 3år 274K

Blir i tilfelle vår förste elbil;
Hva tror panelet, kan en med sikkerhet si at en klarer Stavnger-Kristiansand (25mil) på en ladning sommerstid? Hvis ikke hva er man enig om er sikkert på sommaren, 20mil?

daktari

Sitat fra: Brisken på mandag 02. september 2019, klokken 10:30
Snakket med audi-handler nå og fikk leasing-tilbud på en advanced business, med vinterdekk og service.
Totalkost over 3år 274K

Blir i tilfelle vår förste elbil;
Hva tror panelet, kan en med sikkerhet si at en klarer Stavnger-Kristiansand (25mil) på en ladning sommerstid? Hvis ikke hva er man enig om er sikkert på sommaren, 20mil?
Ingen kan si det sikkert, da bilen ikke er på veien. Men du kan prøve å regne ut, netto 63 kWh kapasitet delt på forbruk. Man vil ligge mellom dette i forbruk, avh av motvind, regn, fart, temperatur.
3 kWh/mil gir 20 mil,
2 kWh/mil gir 30 mil,
dette til nesten 0% batteri.
Hva er snittfart på strekningen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

25 mil bør gå om det ikke er motorvei med rundt 300km wltp dvs 70-80kmh max.

motorvei og 110kmh faller rekkevidden fort og 20 er realistisk.

eivhelle

Sitat fra: Brisken på mandag 02. september 2019, klokken 10:30
Snakket med audi-handler nå og fikk leasing-tilbud på en advanced business, med vinterdekk og service.
Totalkost over 3år 274K

Blir i tilfelle vår förste elbil;
Hva tror panelet, kan en med sikkerhet si at en klarer Stavnger-Kristiansand (25mil) på en ladning sommerstid? Hvis ikke hva er man enig om er sikkert på sommaren, 20mil?
Er du bekymret for rekkevidden, bytt til 19" dekk i stedt for 20" som er i advanced business pakken. På etron 55 regner man rundt 16 km ekstra rekkevidde for hver gang man går ned i felgstørrelse. Det vil sikkert i stor grad også stemme for etron 50.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA