Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y bilder

Startet av emphezis, torsdag 01. august 2019, klokken 08:13

« forrige - neste »

emphezis

Så disse bildene av Model Y forleden. Ser lovende ut, eller hva? :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Tellus

Lovende med tanke på lav luftmotstand. Forøvrig svært lite attraktivt utseende synes nå jeg.

Oddaa

Denne fronten vil jeg trenge lang tilvenningstid til. (I beste fall.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

emphezis

Hmm.. fronten er jo kliss lik Model 3, betyr det at dere misliker denne også?

Jeg personlig synes denne er mye penere enn Model X. Og Model S ser rett og slett gammel ut nå.. vises at dette er en mange år gammel bil - tross topp teknologi.

Jeg synes Model 3 er den klart peneste bilen til Tesla. Hadde kjøpt denne, hadde det ikke vært for 2 hunder... irriterende den "hattehylla" som ikke er mulig å fjerne!
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Magnus Hansen

Fronten er jo IKKE kliss lik Model 3. Samme prinsipielle design, men Y er jo en del høyere så alt er liksom dratt ut i høyderetningen. Blir mindre pent i mine øyne. Men det er vel prisen å betale for mer praktisk interiør

Counterpointer

Sitat fra: emphezis på torsdag 01. august 2019, klokken 13:50
Hmm.. fronten er jo kliss lik Model 3, betyr det at dere misliker denne også?
På litt generell basis så er det ofte de som ikke liker Tesla i det hele tatt som kommer med slike kommentarer. Så lenge det ikke sies noe om hvorfor en misliker noe med saklig argumentasjon, så er det ikke så mye å legge vekt på.
Meninger, er jo bare det.

Y er veldig lik 3 men mere høyreist. Det er sterke fellestrekk mellom alle modellene til Tesla imho.

cra

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 01. august 2019, klokken 14:42
På litt generell basis så er det ofte de som ikke liker Tesla i det hele tatt som kommer med slike kommentarer. Så lenge det ikke sies noe om hvorfor en misliker noe med saklig argumentasjon, så er det ikke så mye å legge vekt på.

Tja, hva man synes er pent og ikke er jo i høyeste grad subjektivt. Og ikke alltid klarer man å sette fingeren på akkurat hva som gjør at man ikke liker den; det er noe man bare "kjenner".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 01. august 2019, klokken 14:16
... men Y er jo en del høyere så alt er liksom dratt ut i høyderetningen.

Nja, har ikke noen mål og ikke har jeg sett Model Y irl ved siden av en Model 3, men for meg ser det da ut til at selve fronten er helt lik med Model 3, men at panseret "reiser" seg mer på Model Y. Altså at det kun er panseret/hjulbuene som blir "dratt ut i høyderetningen".

Joda, er enig i at ett lavere panser ser mer innbydende ut, men som du sier, det er prisen man må betale for å få en høyere (og derved mer praktisk) bil.
Model S 85D

geear

Smaken er som baken. Personlig sliter jeg med trutmunnen til Y og 3, pluss bakruteprofilen på 3. Ser veldig høy og rar ut bakfra. Kan virke som de har kommet heldige utav den nedre runde vindusprofilen på Y, siden den går lenger ned mot enden på bagasjeluka.
Syns S facelift er peneste Tesla. Likte S fra dag 1, lenge før jeg i det hele tatt tenkte på å vurdere en elbil. Ingen uheldige vinkler. Likte virkelig IKKE X da den kom på markedet, men den har vokst kraftig på meg, men har fortsatt vinkler jeg sliter med, spesielt rett fra siden. Bakfra ser den knallgrom ut.

Men når det er sagt, begynn å studere andre biler like nøye, hva er pent? Det er ufattelig mye rart der ute, svært lite jeg kan si jeg syns er pent. Kan bare lure på hva de tenkte da de fleste biler ble designet. Masse rare features som er vanskelige å forstå.

Når det gjelder elbiler så minner EQC meg om en Opel Insignia forfra. Ok, men tannløs bakfra. i-Pace har noen gode vinkler med riktig hjul og farge, men har en froskestil (fremoverlent og på stylter) og er veldig rar bakfra, ser ut som en gammel hevet Lancer. E-tron liker jeg, så sant den ikke er i smurfefarge, men samtidig er den kjedelig. Been there done that. Og de har lagt mye mer vekt på Audi-designet enn på å lage en optimal elbil. Det er mye vanskeligere å lage en optimal elbil (aerodynamikk) som samtidig ser bra ut. Resten er bare.. biler. Klarer ikke si mye pent om verken Kona, Niro, i3, ZOE, Leaf eller de andre..

daktari

Veldig usikker på Y. Spesielt hekken.

Liker 3 og S veldig godt. I-pace burde hatt en liten stuss slik som Polestar 2 og S. Kanskje Y også, eller vært mer "e-tron" baktil.

E-tron er også litt kjedelig og uproporsjonal (liten kupé på stort understell), men lever med det.  EQC ser mer harmonisk ut IRL og virker moderne og klassisk på samme tid, men litt for langt panser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på torsdag 01. august 2019, klokken 21:45
Veldig usikker på Y. Spesielt hekken.

Liker s og x bedre bakfra grunnet bredden. 3 og Y blir litt høye i.f.h.t. bredden. Men generelt liker jeg alle Teslaene stort sett. Synes elbiler med stor grill bare ser teit ut (som f.eks etron). Har noe med å være det den er, ikke etterape fossiler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emphezis

Noen flere bilder. Vanskelig å si noe om bakkeklaringen på Model Y, den sorte plastlista nederst gjør at klaringen ser større ut enn den er. Men er vel noe høyere enn Model 3 tross alt kanskje...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

emphezis

Her er det mulig å se inn i 7-setersutgaven gjennom bakvinduet. Med de to bakerste setene vekke (5-seterutgaven) må jo bagasjerommet bli relativt massivt. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Counterpointer

Y ser jo egentlig ut som en liten X med vanlige bakdører.

OhmPaPa


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA