Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla betaler ikke leverandørene sine

Startet av ToWalkOrDrive, torsdag 20. februar 2020, klokken 23:49

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ekstremt provoserende  at Tesla Norge ikke betaler leverandørene sine. De har alltid masse ubetalte regninger, og enda flere unnskyldninger. Are you KIDding me? Hvis det er så vanskelig, og det mot formodning ikke er pga taktikk og cash flow utfordringer, så gå til pokker og skaff dere et enkelt ERP-system! F.eks. Visma Business, og lag en bestilling i systemet hver gang dere bestiller noe. Ferdigmeld når jobb er utført, og meld inn EHF (elektronisk handelsfaktura). Så er det utrolig lett å håndtere og betale.
OMG....er det mulig.

https://e24.no/naeringsliv/i/naK9Qm/tesla-i-norge-oppfoert-med-flere-millioner-i-ubetalte-regninger
Tesla Model Y                         2021-

sjokomelk

Dette er ikke et ukjent fenomen i store, tungrodde konsern. Sjekker du f.eks. Equinor så gjelder mye av det samme der. Artikkelen er mer storm i vannglass og clickbait som vanlig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 20. februar 2020, klokken 23:49
Hvis det er så vanskelig, og det mot formodning ikke er pga taktikk og cash flow utfordringer, så gå til pokker og skaff dere et enkelt ERP-system! F.eks. Visma Business, og lag en bestilling i systemet hver gang dere bestiller noe. Ferdigmeld når jobb er utført, og meld inn EHF (elektronisk handelsfaktura). Så er det utrolig lett å håndtere og betale.
Uhm, det er ikke så enkelt med multinasjonale konsern. De har ofte systemer styrt globalt, og så er ikke disse integrert med de forskjellige nasjoners spesialiteter. I tillegg skal ofte ting rapporteres og godkjennes på tvers av landegrenser.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh


Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. februar 2020, klokken 11:07
Dette er jo en vits av ikke-sak.
Uansett grunn er det dårlig stil og som vist gir det dårlig omtale.

ToWalkOrDrive

Unnskyldninger som "vekstproblemer", "konsernproblemer", "systemer på kryss av landegrenser" osv kjøper jeg som ok unnskyldninger....i maks 5 måneder. Deretter må det være på plass. Tesla Motors Norway AS er et eget selskap (vitterlig eid av Tesla i USA), og hvis de ikke klarer å få ting til å flyte automatisk må de betale manuelt. Jeg synes det er verdensklasse på Engineering-avdelingen - ingen tvil om det, og da er det ekstra synd at de er så rævva på Logistikk og Økonomi-styringssystemer. Det er så jeg klør i fingrene etter å gripe inn og hjelpe dem - finnes jo så mange bra systemer som kan hjelpe dem.

Jeg kjenner til flere episoder hvor betaling stopper fullstendig opp, men klart de har jo vært gjennom en periode hvor de nesten gikk konkurs, så det har nok og noe å si. Også en periode hvor de på toppen i Tesla måtte godkjenne hvert eneste innkjøp og faktura. Ikke rart det stuker seg. Så en får jo håpe at ting ordner seg nå som de begynner å tjene penger.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/22WKv/tesla-norge-sliter-med-aa-betale-regningene-sine


VoVil

 
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA