Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulmuttere triling

Startet av franvalseca, onsdag 31. juli 2019, klokken 14:32

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

da var det tide for å bytte hjulmutterne.

Fikk pris fra Bosch verksted for originale hjulmutter: 1750 kr for alle 16 stk.
Ser at man kan finne også mange flere billigere online, alla disse her for eks. med en kostnad for alle 16 stk i overkant av 100 kr: https://www.bildelerekspert.co.no/ackojap-13697603

De siste skal passe sier bildelerekspert, men hvorfor så stor prisforskjell? Andre hjulmutter å vurdere?


engolf

Originalmuttrarna är mjuka som fågelskit och deformeras lätt.
Köper du hos märkesförhandlaren kostar det som regel alltid mer än eftermarknads delar.

franvalseca

Er disse som jeg postet her (https://www.bildelerekspert.co.no/ackojap-13697603) for eks. helt ok? Tenker at disse har åpen end, ikke som orininalene. Er dette ok? Kan ikke gjøre at hjulboltene kan rustes?

arthur

Hvorfor må du bytte hjulmuttere? Har en fem år gammel trilling og tanken på å (måtte) bytte hjulmuttere har enda ikke slått meg. La meg legge til at jeg bytter hjul selv og er nøye med utføringen, rensing og smøring.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

franvalseca

Min trilling er fra 2011 og jeg bytter også hjul selv, men mutterne begynne å være deformerte av så mye bruk. Derfor vil jeg bytte dem før det er for sent. :)

Sitat fra: arthur på torsdag 01. august 2019, klokken 14:27
Hvorfor må du bytte hjulmuttere? Har en fem år gammel trilling og tanken på å (måtte) bytte hjulmuttere har enda ikke slått meg. La meg legge til at jeg bytter hjul selv og er nøye med utføringen, rensing og smøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA