Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

MulderXF

Ordnet seg med Gjensidige ja! Fikk utlevert bilen på lørdag i Drammen, der var det STOR pågang med leveringer og skulle vist holde på helt til kl 2100 på kvelden.

Ikke noe å si på bilen der og da, men etter supercharing på Hoksund så kom en feilmelding opp og den har kommet og gått siden, "Power Reduced Warning Exit and re-enter car - may restore operation. Call Tesla Service." Litt kjip start, men har time til service neste uke..

The_M

Kjipt. Min er en uke gammel nå og har vært eksemplarisk. Har ikke fått anledningen til å supercharge enda, og i kveld fikk jeg V10 også.

Trøst deg med at statistisk sett så er det jo slik at ting enten slutter å virke når det er (nesten) helt nytt eller varer til slutten av sin designlevetid (MTBF).

Torry Tanua

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:416239
Kanskje vår tur denne gangen?!?!
Snart 3 mnd siden bestilling. Noen bedre (egentlig verre)?
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Slarre40

12 august, så det er jo straks 3 mnd.

Går båt til Drammen i midten av oktober. KAn jo være en og annen Tesla på den.
Men andre steder i landet ser ikke ut til å være på lista ennå :-)

Bestilte du uvanlig spec du også ? Hvit bil med sorte seter?
Trondheim

Torry Tanua

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 22:13
12 august, så det er jo straks 3 mnd.

Går båt til Drammen i midten av oktober. KAn jo være en og annen Tesla på den.
Men andre steder i landet ser ikke ut til å være på lista ennå :-)

Bestilte du uvanlig spec du også ? Hvit bil med sorte seter?
Ja. Hvit med sorte seter er vist helt uvanlig  :o
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Torry Tanua

Sitat fra: Torry Tanua på onsdag 09. oktober 2019, klokken 07:21
Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 22:13
12 august, så det er jo straks 3 mnd.

Går båt til Drammen i midten av oktober. KAn jo være en og annen Tesla på den.
Men andre steder i landet ser ikke ut til å være på lista ennå :-)

Bestilte du uvanlig spec du også ? Hvit bil med sorte seter?
Ja. Hvit med sorte seter er vist helt uvanlig  :o
Ser her at det er ett par båter på tur mot Zeebrugge, så det er kanskje håp..
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Torry Tanua

Tro det eller ei, men jeg har fått ny VIN-kode!!!
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Secto

Noen som har noe grunnlag til å tro at det er noen båt på vei fra Zeebrugge til Drammen nå? Noen som i så fall vet hvordan jeg kan lete etter disse båtene på f.eks. Marine Traffic?

Jeg bestilte i slutten av juni, og fikk omsider VIN for snart 1.5 mnd siden.

De sa da at bilen var i Zeebrugge og ventet på transport til Norge. Jeg har kontaktet de flere ganger, og for et par uker siden sa de at bilen da faktisk var under transport på båt til Norge. De har tidligere sagt at denne transporten tar et par dager, så jeg kontaktet de igjen i går for å høre hvordan det lå an. Da traff jeg en som ikke kunne si noe som helst annet enn at bilen ikke var i Norge, og jeg begynner å lure på om jeg egentlig venter på båt på vei fra et helt annet sted.

Slarre40

Rcc Prestige skal komme til Drammen 18 oktober og 1 november.
Prometheus Leader 13 November. Auto Energy 27 November.

I tillegg er det noen anløp i Ozlo.

Men det står ikke hvilke biler de kommer seilende med da. REgner med det ikke er BARE Tesla, selv om vi her helst skulle ønske det. Det selges vistnok andre bilmerker også...
Trondheim

Torry Tanua

Noen som følger denne tråden og som har fått bilen sin i det siste?
Venter fortsatt....
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

phillipj

#505
Ikke utlevert, men kanskje verdifull info for noen uansett;

Vet om en bestilling som ble gjort 31. august. Fikk VIN i kildekode og final invoice 15. oktober. Invoicer sier "tentativ utlevering" 15. november, mens Delivery på mail har sagt midten / slutten av november.

EDIT: vedkommende fikk ny mail etter jeg skrev det over, 10. - 17. november er Delivery sitt estimat nå.

sannelst

Vi bestilte vår Long Range i sort med sort interiør 31. juli
Og vi venter fortsatt.... Ikke har vi hørt noe fra Tesla heller

Er det flere som er i ventemodus? Vi kjenner at det begynner å tære på tålmodigheten

Thor André Andersen

Bestilte LR/sort/sort/hf 13. August. Tærer veldig på tålmodigheten ja. Solgte bilen i den tro at vi skulle få i august. 2 mnd uten bil nå :/
Venter på Tesla Model 3 LR/AWD/Sort/Sort/HF

sannelst

Sitat fra: Thor André Andersen på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:12
Bestilte LR/sort/sort/hf 13. August. Tærer veldig på tålmodigheten ja. Solgte bilen i den tro at vi skulle få i august. 2 mnd uten bil nå :/

Samme her, solgte bilen samme dag som vi bestilte Tesla'n. Og stolte blindt på at estimert levering i august faktisk var reelt :P


Kenneth Sørum

Vi bestilte en bil i juli hvor det stod levering august.
Bestilte en sent i aug hvor det står september.
Begge er LR svart 19» sommer og vanlig 18 vinter, samt hengerfeste.

Bilen vi bestilte i august får vi levert til uken. Den i juli er uvisst ennå.

Merkelig fordeling av Tesla.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA