Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

MulderXF

Eneste grunn til att jeg får utlevert inventory bilen min nå på lørdag er for jeg sendte mail å bedte om å endre utleverings sted til Drammen. Spurte på telefon igår hvor lang tid det ville tatt før bilen kom til Stavanger, å fikk til svar "nei siden det er kvartalslutt så ville det hvertfall gått noen uker til".

Syns ikke det er greit, men slik er det!

Slarre40

Er det slik nå at Tesla Norge ikke henter inn biler til landet før slutten av neste kvartal, eller tar de inn fortløpende og leverer ut så lenge de har kunder på venteliste?
Trondheim

DagfinnN

Sitat fra: 123kris på torsdag 26. september 2019, klokken 07:37
En kollega av meg, bosatt i Oslo bestilte seg LR AWD hvit/sort med hf i går og skal hente i Drammen på lørdag, mens andre må vente i evigheter, skulle likt å visst hvordan logisitikkavdelingen i Tesla organiserer arbeidsdagen sin..
Kjempelett å sitte bak et tastatur å kritisere ut fra manglende fakta info. Sikkert veldig morsomt å rakke ned på Tesla og ansatte og si at der er det ingen kontroll.
Forklaringen her er enkel. Dette er nok en inventory car som passer til bestillingen. Da går det fort. Designer man bil kan det ta 2 - 4 mnd ja.
Tesla er nå blant de leverandører som lever flest biler og til kortest ventetid. Ta det innover dere før dere slenger slik skitt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Slarre40

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 10:29
Kjempelett å sitte bak et tastatur å kritisere ut fra manglende fakta info. Sikkert veldig morsomt å rakke ned på Tesla og ansatte og si at der er det ingen kontroll.
Forklaringen her er enkel. Dette er nok en inventory car som passer til bestillingen. Da går det fort. Designer man bil kan det ta 2 - 4 mnd ja.
Tesla er nå blant de leverandører som lever flest biler og til kortest ventetid. Ta det innover dere før dere slenger slik skitt.

Nå har vi ikke kastet noe på de ansatte da, men på systemet. Gitt at bestillinger, produksjon og  transporttider er planlagte så burde de hatt et system som ivaretok bestillingskjeden og hatt bedre informasjon ut til kunde :-)


Når det gjelder inventory-biler, så har det ikke vært noen Hvite, med sort skinn LR AWD+hengerfeste i inventorylisten på nettside som JEG har sett iallefall.
Trondheim

123kris

#469
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 10:29
Sitat fra: 123kris på torsdag 26. september 2019, klokken 07:37
En kollega av meg, bosatt i Oslo bestilte seg LR AWD hvit/sort med hf i går og skal hente i Drammen på lørdag, mens andre må vente i evigheter, skulle likt å visst hvordan logisitikkavdelingen i Tesla organiserer arbeidsdagen sin..
Kjempelett å sitte bak et tastatur å kritisere ut fra manglende fakta info. Sikkert veldig morsomt å rakke ned på Tesla og ansatte og si at der er det ingen kontroll.
Forklaringen her er enkel. Dette er nok en inventory car som passer til bestillingen. Da går det fort. Designer man bil kan det ta 2 - 4 mnd ja.
Tesla er nå blant de leverandører som lever flest biler og til kortest ventetid. Ta det innover dere før dere slenger slik skitt.

Har jeg/vi kastet skitt? Har jeg/vi rakket ned på ansatte? Jeg unner min kollega bilen, men om det sitter en i Trondheim med nøyaktig samme konfigurasjon som er bestilt før så burde de i det minste ta en telefon til vedkommende å høre om han har lyst til å ta turen til Drammen for å hente bil isteden for å vente.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Slarre40

Med tanke på at jeg skal betale 6 920 kroner i leverings og bestillingsavgift, så burde de egentlig droppa den telefonen, og kjørt bilen opp til Trondheim på eget initiativ :-D

Men jeg tipper han kollegaen har bestilt f.eks 19" felger, og det er jo en HELT annen bil enn en med 18"
Trondheim

OhmPaPa

Sitat fra: Slarre40 på torsdag 26. september 2019, klokken 09:30
Er det slik nå at Tesla Norge ikke henter inn biler til landet før slutten av neste kvartal, eller tar de inn fortløpende og leverer ut så lenge de har kunder på venteliste?

Det kommer jo i rykk og napp når det er nye båter fra USA. Tesla har hatt det med å sende båtene slik at det hoper seg opp med flere leveringer de siste ukene i kvartalet.

Dette kvartalet har Nederland fått uvanlig mange av Teslaene som kom til Europa. Noe med at elbiler blir dyrere der over nyttår så mange vil kjøpe før det. Og da blir det færre til Norge og andre land. Mange med høyreratt til England har samme effekt.

Slarre40

Ja, det forklarer jo litt. Men uavhengig av enkeltlands avgiftspolitikk så burde en seriøs aktør fordele biler etter et ventelistesystem. En nordmann med reservasjon RN456789 bør få bilen sin før en nederlender med RN 456790.
Trondheim

MulderXF

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 10:29
Sitat fra: 123kris på torsdag 26. september 2019, klokken 07:37
En kollega av meg, bosatt i Oslo bestilte seg LR AWD hvit/sort med hf i går og skal hente i Drammen på lørdag, mens andre må vente i evigheter, skulle likt å visst hvordan logisitikkavdelingen i Tesla organiserer arbeidsdagen sin..
Kjempelett å sitte bak et tastatur å kritisere ut fra manglende fakta info. Sikkert veldig morsomt å rakke ned på Tesla og ansatte og si at der er det ingen kontroll.
Forklaringen her er enkel. Dette er nok en inventory car som passer til bestillingen. Da går det fort. Designer man bil kan det ta 2 - 4 mnd ja.
Tesla er nå blant de leverandører som lever flest biler og til kortest ventetid. Ta det innover dere før dere slenger slik skitt.

Tesla ansatt?  :P :P

DagfinnN

Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 13:56
Tesla ansatt?  :P :P
Nei, men veldig lei av den ensidige (nesten) klaging på Tesla fra alle bauer og kanter. Joda, de har gjort noen blemmer, men når det gjør noe rett som er det lite skryt å høre.
Nå har de f.eks løst mye av ventetiden på servicesentrene gjennom å oppbemanning. Det er kort ventetid mange steder nå. Men når noen nevner det så kommer det oppbyggelige svaret: Skru sammen bilene så slipper dere service.
Uansett hva Tesla gjør er det noen som kritiserer. Ikke rart man blir lei!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

MulderXF

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 14:26
Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 13:56
Tesla ansatt?  :P :P
Nei, men veldig lei av den ensidige (nesten) klaging på Tesla fra alle bauer og kanter. Joda, de har gjort noen blemmer, men når det gjør noe rett som er det lite skryt å høre.
Nå har de f.eks løst mye av ventetiden på servicesentrene gjennom å oppbemanning. Det er kort ventetid mange steder nå. Men når noen nevner det så kommer det oppbyggelige svaret: Skru sammen bilene så slipper dere service.
Uansett hva Tesla gjør er det noen som kritiserer. Ikke rart man blir lei!

Så du mener vi skal bare sitte fint å godta ting vi ikke er fornøyd med? Nei, kritikk er viktig da det hjelper/tvinger bedring.

Torry Tanua

Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 14:28
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 14:26
Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 13:56
Tesla ansatt?  :P :P
Nei, men veldig lei av den ensidige (nesten) klaging på Tesla fra alle bauer og kanter. Joda, de har gjort noen blemmer, men når det gjør noe rett som er det lite skryt å høre.
Nå har de f.eks løst mye av ventetiden på servicesentrene gjennom å oppbemanning. Det er kort ventetid mange steder nå. Men når noen nevner det så kommer det oppbyggelige svaret: Skru sammen bilene så slipper dere service.
Uansett hva Tesla gjør er det noen som kritiserer. Ikke rart man blir lei!

Så du mener vi skal bare sitte fint å godta ting vi ikke er fornøyd med? Nei, kritikk er viktig da det hjelper/tvinger bedring.
Men det hjelper ikke å kritisere de som ikke kan gjøre noe med det. Fordeling av biler blir slik jeg har forstått det ikke styrt av delivery norge.
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

DagfinnN

Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 14:28
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 14:26
Nei, men veldig lei av den ensidige (nesten) klaging på Tesla...
Så du mener vi skal bare sitte fint å godta ting vi ikke er fornøyd med? Nei, kritikk er viktig da det hjelper/tvinger bedring.
Før du svarer neste gang så les alle ordene jeg bruker - f.eks. ordet: Ensidig.

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

MulderXF

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 14:45
Sitat fra: MulderXF på torsdag 26. september 2019, klokken 14:28
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 26. september 2019, klokken 14:26
Nei, men veldig lei av den ensidige (nesten) klaging på Tesla...
Så du mener vi skal bare sitte fint å godta ting vi ikke er fornøyd med? Nei, kritikk er viktig da det hjelper/tvinger bedring.
Før du svarer neste gang så les alle ordene jeg bruker - f.eks. ordet: Ensidig.
Leste det, mener fortsatt det samme.

Dudex

Er leveringsavgiften mindre om en bestiller henting i Drammen enn andre steder i landet?


Også...
"Tesla-sjefen sikter mot å nå en ny leveringsrekord i dette kvartalet, men peker fremdeles på utfordringer med logistikken, ifølge lekkasjer."

https://e24.no/boers-og-finans/i/LALwXQ/tesla-sikter-mot-ny-leveringsrekord

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA