Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: KjerPetil på fredag 20. september 2019, klokken 08:56
Får 6 mnd gratis superlading for det her, syns det var litt smålig. Flybilletten vil vel koste meir enn enn får gjenn for gratis lading.
Tja, opp til deg det. Ta deg en vårferie Europa rundt og du har spart inn dette og mer til.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

The_M

Dropp Bergen, sett kursen rett for Spania  :+1:

afriu05

Hei, når man fått epost og avtale på min side hos tesla med tidspunkt, er den å stole på? Ser i eposten at den er stjerne merket og at det står veiledende. Er det noe som er anbefalt å gjøre for å få dette bekreftet?
TM3 LR AWD

The_M

#438
Sitat fra: The_M på torsdag 19. september 2019, klokken 08:58
Btw. I feltet med leveringsavtale hos Tesla ligger min hjemmeadresse. På FI står det utlevering Drammen. Er dette normalt?
Ble oppringt fredag fra Tesla om at de ønsket å kjøre bilen hjem til meg på tirsdag. Litt overraskende egentlig, men kort vei fra Drammen.
Eneste nedsiden er at de skriver i e-post at de bare setter av 10 min til overlevering, så blir hurtiggjennomgang av leveringssjekklisten...

Venter fortsatt på regnr. da de ikke fikk til å forsikre bilen. Hadde opprinnelig krysset av for 14 dagers gratis forsikring (via. Codan), men senere bestemt meg for å fortsette hos Frende. Kan være jeg bytter til noe annet senere, men betydelig rimeligere enn tilbudet jeg fikk fra Codan.

Edit: Mottok reg.nr. i dag og fikk kort tid (~20 min) deretter også låneavtale til signering fra DnB.

handyman72

Hentet min 3P ut i dag. Fantastisk bil, og super overlevering i Drammen. Bare å glede seg for dere som fortsatt venter :)

Slarre40

Er det noe system ennå med bestillingsdato og utlevering?
Er det fortsatt  Juli-bestillerne som får biler i disse dager eller er det kommet til august nå?

Blir litt bekymret for at Tesla har tenkt å utsette leveringen til en gang neste kvartal nå, og lar oss som ikke er drammensere i stikken :-(
Trondheim

The_M

Min ble bestilt 23. juni og jeg har levering i morgen. Virker som det er litt tilfeldig rekkefølge på ting. Mitt serienummer er lavere enn mange som alt har blitt levert, men skal ikke si det sikkert at de produseres i serie.

¯\_(ツ)_/¯

edit: Her er det jo et lite utdrag: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/edit#gid=0

pxhyrgno

Jeg bestilte en hvit/hvit LR AWD den 23.august, ble oppringt av Tesla i dag og fikk beskjed om at denne ikke kommer før november eller desember.
Jeg ble tilbudt en blå/hvit Base Performance utlevert denne uken, og valgte å gå for det. Gleder meg som en unge!

MulderXF

Jeg bestilte 1 Juli, enda ikke sett noe tegn til den... MEN inventory bilen som jeg kjøpte den 17 Sept. skal jeg vist få nå til helgen! :)

Dudex

Jeg bestilte 12 Aug. Ble ring igår kveld, og spurt om jeg ville heller hente i Drammen, istedenfor Krs. Hvis jeg valgte å gå for Drammen, så kunne jeg hente denne uka, istedenfor å vente 2 uker til! Jeg har ikke engang fått noe FI eller antatt leveringsdato. Så dette ble veldig brått, men hyggelig.

Men har ikke fått noe bekreftelse fra Drammen at det er i orden. Han på tlf var vel bare fra Delivery tror jeg. Så håper det ordner seg. Hadde vært digg med ny bil i høstferien. Skulle purre til onsdag, hvis Drammen ikke har ringt innen det.

Blå/Sort SR+.

Allan82

Jeg bestilte d 08. August endret bestillingen d 16 August (fra sort int. til sort hvit, samt FSD).
Får utlevert bilen i morgen (drammen.



phillipj

Sitat fra: phillipj på torsdag 12. september 2019, klokken 14:47
Min historikk for bestilling av hvit/svart performance:

8. august: opprinnelig bestilling
21. august: oppringt av Tesla selger som spør om jeg har referral tilgjengelig -- første bestilling blir derfor kansellert og ny bestilling gjenomført av Tesla selger med riktig referral på plass
23. august: VIN synlig i kildekode
10. september: leveringsdato mottatt, i utgangspunktet 19. september, endret til 20. september etter eget ønske
11. september: final invoice mottatt
16. september: regnr og midlertidig vognkort mottatt på epost
18. september: fikk telefon fra Tesla Delivery som ønsket bekrefte leveringstidspunktet, med epostbekreftelse etter samtalen
20. september: utlevert i Drammen

Med andre ord virker det å være veldig viktig å ha referral på plass ved bestilling. Jeg innbilte meg at de greide fikse det i ettertid, eks ved utlevering, men virker ikke som de helst vil unngå det.

Hentet denne på fredag 20. september som avtalt.

Det positive kort oppsummert; uten tvil en imponerende bil! Veldig artig å kjøre, selv for en som har kost seg stort med motorlyd og eksos, både på motorsykkel og fossilbiler for entusiaster.

To negative ting som har skuffet meg; utvendig finish og lite info om at det finnes superchargere Model 3 ikke kan lade på.

Min største utfordring med utvendig finish er nok at jeg sammenligner med tyske premiummerker, er en stor Audi-fan fra tidlig av. Ved utlevering ga jeg beskjed om spesielt en glippe på venstresiden av bagasjelokket var for stor, mens den var fin på andre siden. De tok den med til teknikere for å undersøke nærmere, men kom tilbake med beskjed om at dette var innenfor deres standarder. I ettertid har jeg også lagt merke til skraper/riper på B-stolpen.

Har innsett at jeg må senke mine forventning et hakk, og heller se på det slik at man kjøper andre kvaliteter ved å kjøpe en Tesla, som svært få / ingen andre bilmerker er i nærheten av å levere.

Fikk også et inntrykk av at de helst ville rushe meg gjennom. Både mtp eposten jeg fikk på forhånd som sier at man får 10 minutter, og at leveringsassisten var nokså stressa fordi de var litt bak skjema den dagen.

castortroy

Er disse inventory bilene biler som står i Norge på lager eller de utstillingsmodeller/showbiler?

jkirkebo

Sitat fra: castortroy på onsdag 25. september 2019, klokken 01:49
Er disse inventory bilene biler som står i Norge på lager eller de utstillingsmodeller/showbiler?

Mesteparten er nok biler som er på vei til Norge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MulderXF

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 25. september 2019, klokken 05:37
Sitat fra: castortroy på onsdag 25. september 2019, klokken 01:49
Er disse inventory bilene biler som står i Norge på lager eller de utstillingsmodeller/showbiler?

Mesteparten er nok biler som er på vei til Norge.

Den som jeg har bestilt kommer til Norge idag, kjørt 7km å har høy VIN. Så kom nokk til Europa den 13 eller 18 i denne måneden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA