Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

morrun

Jaggu! I går kveld hadde jeg mitt «Charlie som fant gullbilletten i sjokoladen-øyeblikk», da jeg fikk epost fra umpalumpaene om å møte i Drammen om formiddagen, den 27.09! Blir dette en slik kjempeutleveringsdag?
Som nevnt tidligere bestilte jeg 29.07; hvit/sort awd med Hf. Jeg spurte her for få dager siden om mange har purret ofte om utlevering. Hadde ikke tenkt å gjøre det, men ble oppmerksom på at ingen av mine(få) tidligere e-poster(om bl.a innbytte) hadde gått til delivery-adressen. Derfor våget jeg meg til en hyggelig henvendelse. Svaret var litt ullent, men jeg takket likevel. To dager etterpå fikk jeg altså beskjed om utleveringsdato. Har ikke fått vin på teslakonto, men den står oppført på sluttfaktura som er vedlagt: 459xxx. Har stått 456xxx på kildekode frem til for få dager siden.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

Torry Tanua

Sitat fra: morrun på torsdag 19. september 2019, klokken 11:27
Jaggu! I går kveld hadde jeg mitt «Charlie som fant gullbilletten i sjokoladen-øyeblikk», da jeg fikk epost fra umpalumpaene om å møte i Drammen om formiddagen, den 27.09! Blir dette en slik kjempeutleveringsdag?
Som nevnt tidligere bestilte jeg 29.07; hvit/sort awd med Hf. Jeg spurte her for få dager siden om mange har purret ofte om utlevering. Hadde ikke tenkt å gjøre det, men ble oppmerksom på at ingen av mine(få) tidligere e-poster(om bl.a innbytte) hadde gått til delivery-adressen. Derfor våget jeg meg til en hyggelig henvendelse. Svaret var litt ullent, men jeg takket likevel. To dager etterpå fikk jeg altså beskjed om utleveringsdato. Har ikke fått vin på teslakonto, men den står oppført på sluttfaktura som er vedlagt: 459xxx. Har stått 456xxx på kildekode frem til for få dager siden.
Da skal du se at du har fått den som var registrert på meg tidligere.... Mange av oss som skulle fått bil i Stavanger fikk fjernet vin-nummer og de ble omfordelt til andre kunder...
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

jabba1900

Hei!

Har omsider fått utleveringsdetaljer for hvit LR (sort interiør) med HF. Drammen 30. september kl 9:30. Hva er best måte å reise dit med offentlig transport? Ser ut som tog til Drammen Stasjon og så buss fra Strømsø Torg til Rundtom. Noen som har erfaring?

Bestilte slutten av juli og ba om matching på en bil i inventory etter en uke. Har hatt samme VIN i kildekode hele veien. Foreløpig utleveringsdato var 24. september. Fikk FI for en uke siden og SMS med endelig leveringsdato i går - 25. september. Men, jeg er på reise da, så jeg måtte be om utsettelse. Sendte mail i dag morges og fikk beskjed tilbake bare noen timer senere at dato var flyttet til 30. september - akkuar som jeg ba om.

Har vært fornøyd med service så langt, så får vi se hvordan selve utleveringen går. Jeg er klar med sjekkliste! :)

Allan82

Da kom forsikring på plass. :)

Men jeg lurer stadig på hvordan det kommer til å fungere med innbytte, ingen andre herinde som har prøvd det?

morrun

Sitat fra: Torry Tanua på torsdag 19. september 2019, klokken 11:48
Sitat fra: morrun på torsdag 19. september 2019, klokken 11:27
Da skal du se at du har fått den som var registrert på meg tidligere.... Mange av oss som skulle fått bil i Stavanger fikk fjernet vin-nummer og de ble omfordelt til andre kunder...

Hmm, lurer på hvem som fikk «min» 456xxx da? Men du mener ikke «registrert» som i skiltnummer? I så fall hadde det vært interessant å vite registreringsnummer og ikke minst hvorfor det gjøres slik? Jeg har jo ikke bestukket noen!!
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Torry Tanua

Sitat fra: morrun på torsdag 19. september 2019, klokken 18:14
Sitat fra: Torry Tanua på torsdag 19. september 2019, klokken 11:48
Sitat fra: morrun på torsdag 19. september 2019, klokken 11:27
Da skal du se at du har fått den som var registrert på meg tidligere.... Mange av oss som skulle fått bil i Stavanger fikk fjernet vin-nummer og de ble omfordelt til andre kunder...

Hmm, lurer på hvem som fikk «min» 456xxx da? Men du mener ikke «registrert» som i skiltnummer? I så fall hadde det vært interessant å vite registreringsnummer og ikke minst hvorfor det gjøres slik? Jeg har jo ikke bestukket noen!!
Den ble aldri registrert på meg med skiltnummer, bare vin-nummer. Har hatt 2 forskjellige vin-nummer. Ingen nå...
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

KjerPetil

Bestilte i august, fekk tlf i dag om utlevering i Drammen. Men eg bor i Bergen..
Take it or leave it tilbud, so då blir det flytur for å hente bil kontra den avtalte plassen med 20 min reiseveg og utlevering nærmare jul.

pxhyrgno

Hører bare om utlevering i Drammen for tiden. Jeg bestilte en LR AWD Hvit/hvit HF 24.08 med utlevering i Bergen. Begynner å bli utålmodig på å få en estimert levering da jeg ikke har bil for tiden, men basert på hva jeg leser rundtom kan det godt hende jeg må vente en stund til ja..

Kan jo håpe jeg også blir tilbudt utlevering i Drammen!


Eirik_H

Eg har utlevering i Bergen den 24. på LR AWD HF kvit/svart. Bestillt 27.7.

123kris

Sitat fra: jabba1900 på torsdag 19. september 2019, klokken 15:45
Hei!

Har omsider fått utleveringsdetaljer for hvit LR (sort interiør) med HF. Drammen 30. september kl 9:30. Hva er best måte å reise dit med offentlig transport? Ser ut som tog til Drammen Stasjon og så buss fra Strømsø Torg til Rundtom. Noen som har erfaring?

Bestilte slutten av juli og ba om matching på en bil i inventory etter en uke. Har hatt samme VIN i kildekode hele veien. Foreløpig utleveringsdato var 24. september. Fikk FI for en uke siden og SMS med endelig leveringsdato i går - 25. september. Men, jeg er på reise da, så jeg måtte be om utsettelse. Sendte mail i dag morges og fikk beskjed tilbake bare noen timer senere at dato var flyttet til 30. september - akkuar som jeg ba om.

Har vært fornøyd med service så langt, så får vi se hvordan selve utleveringen går. Jeg er klar med sjekkliste! :)

Ta toget, slå opp google maps å gå bort. Det tar maks en halvtime.  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

jabba1900

Den er god!  :+1:

Aldri skadet noen å gå en halvtime..!  ;D

fayelund

Sitat fra: jabba1900 på fredag 20. september 2019, klokken 08:15
Den er god!  :+1:

Aldri skadet noen å gå en halvtime..!  ;D

Gikk turen i går selv, tok 23 minutter i følge Google maps.
Bestilt e-Golf september 2014

1000kwh

Sitat fra: KjerPetil på torsdag 19. september 2019, klokken 23:39
Bestilte i august, fekk tlf i dag om utlevering i Drammen. Men eg bor i Bergen..
Take it or leave it tilbud, so då blir det flytur for å hente bil kontra den avtalte plassen med 20 min reiseveg og utlevering nærmare jul.
Men du får jo en fantastisk fin kjøretur tilbake til Bergen.. Ikke noe bedre måte å få ny bil på det :D

KjerPetil

Sitat fra: 1000kwh på fredag 20. september 2019, klokken 08:27
Sitat fra: KjerPetil på torsdag 19. september 2019, klokken 23:39
Bestilte i august, fekk tlf i dag om utlevering i Drammen. Men eg bor i Bergen..
Take it or leave it tilbud, so då blir det flytur for å hente bil kontra den avtalte plassen med 20 min reiseveg og utlevering nærmare jul.
Men du får jo en fantastisk fin kjøretur tilbake til Bergen.. Ikke noe bedre måte å få ny bil på det :D

Det er sant, ser litt fram til det, so lenge det ikkje er kaldt over fjellet  ::) Bestilte Performance og ville ikkje ha 20" vinterhjul.
Får 6 mnd gratis superlading for det her, syns det var litt smålig. Flybilletten vil vel koste meir enn enn får gjenn for gratis lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA