Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

45316

City of Oslo dro fra zeebrugge forrige uke, har vært innom Tyne og ankom Drammen i dag. Forhåpentligvis noen biler i den.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Teslarius

Sitat fra: 45316 på mandag 16. september 2019, klokken 13:00
City of Oslo dro fra zeebrugge forrige uke, har vært innom Tyne og ankom Drammen i dag. Forhåpentligvis noen biler i den.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Det stemmer, den står ved kaia nå og holder på med å frakte bilene til land


Joakim Wærp

Og der var den reist igjen også ja.

Spent på om det dukker opp noe tekstmelding eller noe nå. Samme situasjon som dere andre, bestilt 28/7 TM3 Hvit/sort med HF. Estimert 15-23 sept på mail, ellers tyst siden..
Skoda Citigo ambition - Ventepølse
___________________________________________
Hyundai Ioniq 5 - innsendt ønske om Project 45 reservasjon - Avventer
TM3 LR hvit med sort interiør bestilt 28.07.19 - Solgt august 2020

Teslarius

Sitat fra: Joakim Wærp på mandag 16. september 2019, klokken 13:49
Og der var den reist igjen også ja.

Spent på om det dukker opp noe tekstmelding eller noe nå. Samme situasjon som dere andre, bestilt 28/7 TM3 Hvit/sort med HF. Estimert 15-23 sept på mail, ellers tyst siden..

Der var den borte ja. Jeg er litt usikker på hvor lang tid båtene bruker fra Zeebrugge til Drammen, men jeg TROR man skal få endelig faktura/leveringsdato FØR den blir sendt fra Belgia... Jeg kan ta feil

45316

City of Rotterdam kommer til Drammen 21.09.,City of Oslo kommer tilbake 25.09 og Viking Odessa 30.09.

http://cloud.tapatalk.com/s/5d7f7ce18d531/EML%20Sailing%20Schedule%20NORTH%20Europe1.pdf

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Slarre40

Hva er sjansen for at man får utleveringsmelding etter at båt har ankommet Trondheim da?
Ser at Det kom båt til byen i helga, men har ikke hørt noe fra Tesla. I dag var siste dag av "estimert levering" tiden jeg fikk mail om.....

Hvis jeg ikke har hørt noe, betyr det da at jeg må avvente NOK en båt?
Trondheim

bunit

Sitat fra: Teslarius på mandag 16. september 2019, klokken 14:03
Sitat fra: Joakim Wærp på mandag 16. september 2019, klokken 13:49
Og der var den reist igjen også ja.

Spent på om det dukker opp noe tekstmelding eller noe nå. Samme situasjon som dere andre, bestilt 28/7 TM3 Hvit/sort med HF. Estimert 15-23 sept på mail, ellers tyst siden..

Der var den borte ja. Jeg er litt usikker på hvor lang tid båtene bruker fra Zeebrugge til Drammen, men jeg TROR man skal få endelig faktura/leveringsdato FØR den blir sendt fra Belgia... Jeg kan ta feil

I følge mailen jeg fikk fra DeliveryNO så får man først FI og lev.dato når bilen sjekkes inn i Norge. Men man skal vel ta det de sier med en klype salt:)

bunit

Sitat fra: 45316 på mandag 16. september 2019, klokken 14:16
City of Rotterdam kommer til Drammen 21.09.,City of Oslo kommer tilbake 25.09 og Viking Odessa 30.09.

http://cloud.tapatalk.com/s/5d7f7ce18d531/EML%20Sailing%20Schedule%20NORTH%20Europe1.pdf

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Takk. Ser også ut som RCC Prestige skal ankomme 21 sept direkte fra Zebrugge - satser på at den er full av Model 3s med hengerfester...

Kenneth Sørum

Vi fikk akkurat beskjed nå at det blir levering oktober/november.
Bil bestilt i juli og august.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

MulderXF

Sitat fra: Kenneth Sørum på mandag 16. september 2019, klokken 22:21
Vi fikk akkurat beskjed nå at det blir levering oktober/november.
Bil bestilt i juli og august.

Drøyt! Hvor har du utlevering?

Magnus Hansen

#385
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser alle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LR

finn_roen

#386
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:12
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser slle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LE
Hvordan finner man ut om det er "performance Light"?
Jeg bestilte for en stund siden er LR performance sort interiør og hengerfeste, denne bilen står i Drammen og jeg må vente med levering til Bergen, bilen vil sendes sammen med øvrige biler som ankommer i september VIN 38....

Mondeo

Om du har hengerfeste så har du Performance "light"
Normal Performance har ikke hengerfeste.

Magnus Hansen

Sitat fra: finn_roen på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:24
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:12
Det virker som de virkelig begynner å bli utsolgt dette kvartalet. På inventory ligger det nå bare 3 stk SR+, 1 stk LR (med FSD) og 6 stk performance. Interessant nok er alle disse bilene med sort/hvitt interiør. Ellers ser slle performance bilene ut til å være «performance light». Dvs kun motoren som er oppjustert i forhold til vanlig LE
Hvordan finner man ut om det er "performance Light"?
Jeg bestilte for en stund siden er LR performance sort interiør og hengerfeste, denne bilen står i Drammen og jeg må vente med levering til Bergen, bilen vil sendes sammen med øvrige biler som ankommer i september VIN 38....

«Vanlige» performance kommer med 20-tommer hjul, og oppgraderte bremser mm. Da skal det stå «performance oppgradering» på inventory siden.

MyMuffin

Sitat fra: Mondeo på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:36
Om du har hengerfeste så har du Performance "light"
Normal Performance har ikke hengerfeste.

Kan legge til at Performance light eller P3D- som mange kaller det, har ett par flere ting som skiller den fra fra en fullblods P3D+

P3D- leveres ikke med 20 tom (enten 18 eller 19)
P3D- leveres med standard bremser (grå kalipere)
P3D- kan leveres med hengerfeste, men den har en maksvekt på 500kg, ned fra 910kg på en vanlig LR.
P3D- Leveres IKKE med spoiler på bakluka, slik P3D+ har
P3D- Har samme bakkeklaring som en vanlig LR, P3D+ er senket med 1cm.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA