Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

MyMuffin

Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:57
Sitat fra: tsla_m3LR på onsdag 11. september 2019, klokken 10:52
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:24
Sitat fra: Anderskri på onsdag 11. september 2019, klokken 10:22
Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:17
Bestilte hvit LR AWD med svart interiør og hengerfeste 30. Juli fra Drammen.

Originalt estimat var 15-22 September, fikk nettopp mail om at "nytt estimat er slutten av september til starten av oktober."

Flere som venter på bil fra Drammen?

Bestilte LR AWD grå/sort HF 27. Juni, har utlevering i Drammen i morgen..

Det har tatt tid for deg også ja, og du bestilte en hel måned før meg..

Gjerne skriv her i etterkant hvordan opplevelsen var :)

Levering fredag her. Bestilte beg. av juli. LR AWD. Kan oppdatere etter levering. Delivery sa de regnet med å bruke 15 min på å overlevere. De har et rush av utleveringer nå. Hvordan skal man få tid til å gå over bilen skikkelig?  Erfaringer?

Fint om du skriver erfaring etter levering ja.

15 minutter virker veldig lite, du må jo få tid til å ta en ordentlig kikk på bilen om det er noen riper eller defekter og rapportere det tilbake til de.

du tar den tiden du trenger, vi brukte godt over 1 time når vi hentet ut fruens LR i august.
Men vi var nøye på å gå over lakken (sort bil)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

jlan

Sitat fra: Teslarius på onsdag 11. september 2019, klokken 10:57
Fint om du skriver erfaring etter levering ja.

15 minutter virker veldig lite, du må jo få tid til å ta en ordentlig kikk på bilen om det er noen riper eller defekter og rapportere det tilbake til de.
Jeg fikk levert bil i går. Jeg synes de hadde et godt opplegg, med flere delivery assistenter + en supervisor og en tekniker som var tilgjengelige i lokalet. Jeg  fikk den tiden  jeg trengte uten noe stress, og teknikeren fikset et par småting mens jeg ventet. Om jeg skulle ønsket meg noen forbedring, så måtte det være å få bilen opp på en løftebukk for å slippe å krype på gulvet. Men det var ganske rent.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Smurfboy

Bestilt 8 aug, utlevering 18 sept, hvit/svart P

offpist

Sitat fra: Smurfboy på onsdag 11. september 2019, klokken 13:29
Bestilt 8 aug, utlevering 18 sept, hvit/svart P

Jeg bestilte samme dag, 8. aug. Også en full Performance, men blå. Men ikke fått verken VIN, Final Invoice eller noen dato. Så etter å ha vært uten bil over en mnd la jeg litt i desperasjon inn en bestilling på en Inventory som var 100% helt lik men der anslår de levering i oktober. Ringte og spurte hvor i verden denne Inventory bilen er siden det tar 4-5 uker å få den utlevert og alt de kunne si var at den var "sjekket inn i Europa". Så dette med at de kaller inventory "tilgjengelige for omgående levering fra bilparken vår av utstillings- og prøvekjøringsbiler." stemmer ikke helt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Slarre40

Angående Inventory, så burde det være en smal sak for de å i en av linjene oppgi HVOR bilen befinner seg.
De vet jo, så da kunne de opplyse om det :-)
Trondheim

Magster

Bestilte bil fra inventory 28 august, og hentet bilen 5 september, litt flaks skal man ha.  :)

Kenneth Sørum

Vi venter på 2 stk Lr på jobben   

Nå hevder delivery levering OKT/NOV

Stod juli ved bestilling.
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

MulderXF

Sitat fra: Kenneth Sørum på onsdag 11. september 2019, klokken 21:28
Vi venter på 2 stk Lr på jobben   

Nå hevder delivery levering OKT/NOV

Stod juli ved bestilling.

Første gang noen har nevnt November her! :O  Bestilt i Juli? Hvor skal de utleveres?

Kenneth Sørum

Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

el-p

Bestilt 27 Juni. Fikk levert bilen i går 11.09.19. Alt gikk ok. Bilen hadde en minimal merk i lakken, som de nevnte til meg (jeg tror ikke at jeg hadde sett den hvis jeg hadde lett etter den) og de sa at de hadde dokumenterte den allerede og at jeg kunne bestille service slik at de kunne fikse lakken hvis jeg ville (uten å betale). Ellers var levering rask, jeg er ganske kjent med bilen fra før, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis det hadde vært min første el-bil så hadde jeg krevd mer tid på leveringen. Veldig fornøyd med bilen :-).

Teslarius

Sitat fra: el-p på torsdag 12. september 2019, klokken 07:33
Bestilt 27 Juni. Fikk levert bilen i går 11.09.19. Alt gikk ok. Bilen hadde en minimal merk i lakken, som de nevnte til meg (jeg tror ikke at jeg hadde sett den hvis jeg hadde lett etter den) og de sa at de hadde dokumenterte den allerede og at jeg kunne bestille service slik at de kunne fikse lakken hvis jeg ville (uten å betale). Ellers var levering rask, jeg er ganske kjent med bilen fra før, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis det hadde vært min første el-bil så hadde jeg krevd mer tid på leveringen. Veldig fornøyd med bilen :-).

Veldig bra at de peker ut ting for deg da, sånn det skal være (uten at jeg har sett at andre har skrevet det her).

Jeg er også veldig kjent med bilen før jeg i det hele tatt har sett den i virkeligheten, som veldig mange andre her inne. Hentet du bilen i Drammen?

phillipj

#356
Min historikk for bestilling av hvit/svart performance:

8. august: opprinnelig bestilling
21. august: oppringt av Tesla selger som spør om jeg har referral tilgjengelig -- første bestilling blir derfor kansellert og ny bestilling gjenomført av Tesla selger med riktig referral på plass
23. august: VIN synlig i kildekode
10. september: leveringsdato mottatt, i utgangspunktet 19. september, endret til 20. september etter eget ønske
11. september: final invoice mottatt
16. september: regnr og midlertidig vognkort mottatt på epost
18. september: fikk telefon fra Tesla Delivery som ønsket bekrefte leveringstidspunktet, med epostbekreftelse etter samtalen
20. september: utlevert i Drammen

Med andre ord virker det å være veldig viktig å ha referral på plass ved bestilling. Jeg innbilte meg at de greide fikse det i ettertid, eks ved utlevering, men virker ikke som de helst vil unngå det.

Eirik_H

Kvit LR AWD med hengarfeste. Bestilt 27. juli. Fått stadfesta levering i Bergen 24. september.

tsla_m3LR

Sitat fra: el-p på torsdag 12. september 2019, klokken 07:33
Bestilt 27 Juni. Fikk levert bilen i går 11.09.19. Alt gikk ok. Bilen hadde en minimal merk i lakken, som de nevnte til meg (jeg tror ikke at jeg hadde sett den hvis jeg hadde lett etter den) og de sa at de hadde dokumenterte den allerede og at jeg kunne bestille service slik at de kunne fikse lakken hvis jeg ville (uten å betale). Ellers var levering rask, jeg er ganske kjent med bilen fra før, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis det hadde vært min første el-bil så hadde jeg krevd mer tid på leveringen. Veldig fornøyd med bilen :-).

Takk for info. Var det Drammen? Var de rimelig på tiden? Når på dagen hentet du?

Teslarius

Sitat fra: tsla_m3LR på torsdag 12. september 2019, klokken 19:38
Sitat fra: el-p på torsdag 12. september 2019, klokken 07:33
Bestilt 27 Juni. Fikk levert bilen i går 11.09.19. Alt gikk ok. Bilen hadde en minimal merk i lakken, som de nevnte til meg (jeg tror ikke at jeg hadde sett den hvis jeg hadde lett etter den) og de sa at de hadde dokumenterte den allerede og at jeg kunne bestille service slik at de kunne fikse lakken hvis jeg ville (uten å betale). Ellers var levering rask, jeg er ganske kjent med bilen fra før, så dette var ikke noe problem for meg, men hvis det hadde vært min første el-bil så hadde jeg krevd mer tid på leveringen. Veldig fornøyd med bilen :-).

Takk for info. Var det Drammen? Var de rimelig på tiden? Når på dagen hentet du?

Jeg spurte han om det samme, du skal vel hente i dag i Drammen tsla_m3LR? Er du spent? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA