Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

Torry Tanua

Hadde fått vin-nummer på en LR bestilt i slutten av juli, men den forsvant :'(... 
Etter samtale med en hyggelig svensk dame kunne hun ikke si noe annet enn at bilen nok ble levert i slutten av september....
Så estimert levering i august var kanskje å håpe om for mye :o....
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Slarre40

Jeg også fikk VIN (fant det i kildekoden på siden), men dette er borte nå :-)
Men de estimerer fortsatt utlevering 9-16 september....
Trondheim

Slarre40

Autoprestige er på vei fra kontinentet og ankommer Stavanger i morgen, og Trondheim på Søndag.
Det er vel lov å håpe på at det er noen av bilene vi venter på ombord der :-D
Trondheim

Kvothe

Mistet Vin i går, men så i dag at koden på view-source var forandret. Det sto foreks. finalpayment status complete, registration_details complete osv. så virker ut som noe skjer nå.
Long rang awd est lev. stavanger 9-16sep

MulderXF

Se der var VIN kommet i kildekoden hos meg. 470***. Ingen FI eller epost om levering. Dette er en Performance.

Wims!

Ser en del som skriver at de finner vin i kildekode. Noen som kan forklare hvor jeg finner det?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

MulderXF

Sitat fra: Wims! på torsdag 22. august 2019, klokken 19:41
Ser en del som skriver at de finner vin i kildekode. Noen som kan forklare hvor jeg finner det?

https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
Trykk på Administrer
Åpne kildekoden for siden (Ctrl-U i Windows, Cmd+Alt-U på Mac)
Søk (Ctrl-F i Windows, Cmd-F på Mac) etter teksten 5YJ

Secto

Bestillte white/white LR med tilhengerfeste 28. juni.

Ikke mottatt FI eller hørt noe som helst, og har aldri vært noen vin i source. Sjekket ofte :)

Jeg har vært i kontakt med delivery på epost flere ganger, men får ingen andre svar enn at de har sagt september en stund. Mistenker at konfigurasjonen min kan gjøre at leveringstiden påvirkes. Har spurt delivery om det helt fra starten, men de svarer egentlig ikke på det.

Begynner å bli nøden på tid, da bilen den skal erstatte forsvinner snart. Er det noen som har greie på de bilene som "Eksisterende bilutvalg"? Regner med det er det som betegnes som inventory?
Hvor kommer de fra? Er dette biler som er som helt nye, eller er det større sjanse for at det er noe rusk med disse? Og, er dette biler som allerede er i Norge som har rask leveringstid?

Magnus Hansen

#173
Sitat fra: Secto på torsdag 22. august 2019, klokken 20:39
Bestillte white/white LR med tilhengerfeste 28. juni.

Ikke mottatt FI eller hørt noe som helst, og har aldri vært noen vin i source. Sjekket ofte :)

Jeg har vært i kontakt med delivery på epost flere ganger, men får ingen andre svar enn at de har sagt september en stund. Mistenker at konfigurasjonen min kan gjøre at leveringstiden påvirkes. Har spurt delivery om det helt fra starten, men de svarer egentlig ikke på det.

Begynner å bli nøden på tid, da bilen den skal erstatte forsvinner snart. Er det noen som har greie på de bilene som "Eksisterende bilutvalg"? Regner med det er det som betegnes som inventory?
Hvor kommer de fra? Er dette biler som er som helt nye, eller er det større sjanse for at det er noe rusk med disse? Og, er dette biler som allerede er i Norge som har rask leveringstid?

Jeg bestilte samme konfigurasjon noen dager etterpå og har heller ikke fått vin eller fi. Sannsynligvis en konfigurasjon det kommer for få av.

Du kan følge med på inventory. De få LRene som legges ut forsvinner fort ser jeg. Tror du skal ha flaks hvis du finner akkurat din bil der. Men det er jo bare å følge med mens du beholder reservasjonen. Regner med at de fleste inventorybiler er biler som har blitt kansellert på et sent tidspunkt. Pluss biler som det ikke er matchet kjøper med ennå. Det kan selvfølgelig hende at noen har nekter mottak grunnet feil. Så man bør selvfølgelig sjekke bilen.

Ser forøvrig at det ligger nærmere 20 LR biler der nå. De har blitt lagt ut i løpet av dagen da det var nøyaktig 0 tidligere i dag..

PS. Jeg tror fremdeles vi får bil i slutten av september. Men bør jo ikke gå alt for mange dagene før det dukker opp en vin

Kvothe

Akkurat fått ny Vin i source etter den første forsvant. 46xxxx.

Eirik_H

Kvit LR med tilhengarfeste her også. Bestilt 27. juli. Fekk e-post frå Tesla 13. august med estimert leveringsdato 10.-17. september. Fekk også VIN 46xxxx i kjeldekode, som deretter forsvann. Ny VIN 46xxxx kom inn i kjeldekoden i kveld. Ting skjer iallfall.

ethoring

Noen som har tips til hvordan jeg finner hvilke skip som kommer med Tesla til Norge (Trondheim) utover august/september?

Hittil har jeg kun oversikt over at Autoprestige er i Bergen og når Trondheim på søndag. Må nerde litt med my fleet på Marine Traffic  ;D Kanskje hilse skipene velkommen på kaia  :o

45316

Fikk også ny VIN i kildekoden. Fikk et eldre nummer nå. Gikk fra 456xxx til 445xxx.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


MulderXF

Sitat fra: 45316 på fredag 23. august 2019, klokken 07:05
Fikk også ny VIN i kildekoden. Fikk et eldre nummer nå. Gikk fra 456xxx til 445xxx.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Trur neppe det er noe forsjell  :)

Allan82

Da fant jeg også VIN i sidekilde 409xxx Så skjer der da noet, hadde ellers mistet alt håp :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA