Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

tsla_m3LR

Sitat fra: MyMuffin på fredag 16. august 2019, klokken 09:32
Sitat fra: Vidar77 på fredag 16. august 2019, klokken 08:49
Hei, Jeg bestilte en Blå LR AWD med hengerfest 5 juli, i slutten av juli finner jeg vinn i kildekode vin 381xxx
i begynnelsen av august før jeg meil om forventet levering 26,8-2,9.
tidliger denne uke snoker jeg litt i kildekode for å se om jeg kan finne noe info om hvor bilen er eller forventet levering, uten å finne noe relevant info,  Men det jeg finner er at vin er vekke....
Legger ikke for mye i det, kansje dette er vanlig når det nærmer seg leveriing???
oppdaget i går at der er kommet ny vin, vin er nå 456xxx
tok en telefon til delivery uten å nevne noe om endringen i vin som jeg har funnet men bar for å hør hvordan det ligger ann iht levering, fikk svar om at min bil er forventet å annkomme bergen 12,9 å levering 1 til 2 uker etter dette.
kjenner en viss spenning med når jeg får bil og hvilket vin nr den har.
Er ikke krise for meg å vente lenger men når man først her kjøpt ny bil så vil jeg jo ha den så raskt som mulig...

Om noe trøst så er det ikke helt usannsynlig at tesla har implementert noen forbedringer ila. de 70000 bilene som skiller ditt gamle og nye VIN nummer.

Har forøvrig fått samme VIN. 456XXX, bestilt 17 juli. Hvit LR. Fått estimert 25 aug - 1 sept til Drammen.

Ligger en fraktebåt i Drammen nå. http://drammenhavn.no/index.php/web2015/webkamera Ryktene sier den har kommet med Teslas.

ethoring

#121
Sitat fra: Saif Amin på torsdag 15. august 2019, klokken 09:31
(...) I mellom kommer små båter til trondheim og stavanger fra zeebrugge etter 02.08.2019. (...)

Du har tydeligvis litt peil :) Vet du hvilke båter man kan se etter som seiler med Teslas til Trondheim?

tsla_m3LR

Sitat fra: ethoring på fredag 16. august 2019, klokken 10:29
Sitat fra: Saif Amin på torsdag 15. august 2019, klokken 09:31
(...) I mellom kommer små båter til trondheim og stavanger fra zeebrugge etter 02.08.2019. (...)

Du har tydeligvis litt peil :) Vet du hvilke båter man kan se etter seiler med Teslas til Trondheim?

Mulig Amin må bekrefte, men et alternativ kan være å se etter inkommende båter til Trondheim havn fra Bremerhaven, som før det kommer fra en av Teslabåtene fra Zeebrugge. Disse båtene kan trackes her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Allan82

Jeg har stadig ikke fått noe FI eller Vin.

Idag satt jeg så kigget i mine emails, å da jeg gikk igjennom promoveringer så jeg så at der tidligere var kommet en epost, hvor der stod at jeg skulle igjennom neste steg for utlevering. Hvor utleveringssted, betalings-metode, registrerings dokumenter og utlevering skulle velges.

Men når jeg trykker på linkene så bliver jeg sendt til min Tesla konto hvor det ikke er noen steder å velge disse ting? Tenker det kanskje har noe å gjøre med at bestillingen ble lagd i et showroom, hvor en selger utfylte så disse ting?

Jeg har selvfølgelig skrevd til delivery men får umiddelbart ikke respons. Jeg har forsøkt å ringe til salgskontoret hvor jeg bestilte Tesla'en, men ingen svarer.

Der var der skrev at han hadde vert telefonisk i kontakt med delivery, hvor finner jeg dette tlf nummer?






Morten M.

Sitat fra: Allan82 på fredag 16. august 2019, klokken 12:34
Jeg har stadig ikke fått noe FI eller Vin.

Idag satt jeg så kigget i mine emails, å da jeg gikk igjennom promoveringer så jeg så at der tidligere var kommet en epost, hvor der stod at jeg skulle igjennom neste steg for utlevering. Hvor utleveringssted, betalings-metode, registrerings dokumenter og utlevering skulle velges.

Men når jeg trykker på linkene så bliver jeg sendt til min Tesla konto hvor det ikke er noen steder å velge disse ting? Tenker det kanskje har noe å gjøre med at bestillingen ble lagd i et showroom, hvor en selger utfylte så disse ting?

Jeg har selvfølgelig skrevd til delivery men får umiddelbart ikke respons. Jeg har forsøkt å ringe til salgskontoret hvor jeg bestilte Tesla'en, men ingen svarer.

Der var der skrev at han hadde vert telefonisk i kontakt med delivery, hvor finner jeg dette tlf nummer?
Hei, så når du logger deg på din Teslakonto på tesla.com så får du ingen valg?
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

el-p

Sitat fra: Allan82 på fredag 16. august 2019, klokken 12:34
Jeg har stadig ikke fått noe FI eller Vin.

Idag satt jeg så kigget i mine emails, å da jeg gikk igjennom promoveringer så jeg så at der tidligere var kommet en epost, hvor der stod at jeg skulle igjennom neste steg for utlevering. Hvor utleveringssted, betalings-metode, registrerings dokumenter og utlevering skulle velges.

Men når jeg trykker på linkene så bliver jeg sendt til min Tesla konto hvor det ikke er noen steder å velge disse ting? Tenker det kanskje har noe å gjøre med at bestillingen ble lagd i et showroom, hvor en selger utfylte så disse ting?

Jeg har selvfølgelig skrevd til delivery men får umiddelbart ikke respons. Jeg har forsøkt å ringe til salgskontoret hvor jeg bestilte Tesla'en, men ingen svarer.

Der var der skrev at han hadde vert telefonisk i kontakt med delivery, hvor finner jeg dette tlf nummer?
Jeg er i samme situasjon som deg og har snakket med de en del ganger uten at jeg får noe svar enn vi har ikke fått VIN nummer. Jeg pleier å ringe til dette nummeret: +47 2106 1929

Allan82

Hmm veldig rart dette.

En ting er at jeg ikke har fått noe FI eller VIN, men en annen ting er jeg valgte å gå for innbytte av bil.
Da jeg fikk tilbudet på innbyttepris i første omgang fikk jeg valget mellom å akseptere på min tesla konto, eller å svare eposten med at jeg aksepterer.

Likesom med alt annet på min konto var der heller ikke noe sted hvor jeg kunne akseptere på nettet. Så jeg svarede på eposten og besøkte et showroom hvor jeg bestilte bilen.

Siden saken likesom har stått stille siden da, prøvde jeg å trykke på linken (vedr. inbyttebil) igen idag. Og vupti så kom jeg inn på en konto hvor jeg ikke har hatt tilgang til før, hvor jeg skulle opdatere informasjon om bilen, samt akseptere tilbudet, hvilket tydeligvis ikke var registert tidligere, samt velge utleveringssted osv. Samtidig fikk jeg tilgang til å endre i designet mitt, noe jeg heller ikke har hatt tilgang til tidligere. Og valgte da å endre på interiør samt velge til FSE.

Skal bli interessant å se om der kommer gang i tingene nå, har likesom på fornemmelsen at min bestilling har vert i en limbo et eller annet sted i systemet.   

fleskefjes

Sitat fra: Allan82 på fredag 16. august 2019, klokken 12:34
Jeg har stadig ikke fått noe FI eller Vin.

Idag satt jeg så kigget i mine emails, å da jeg gikk igjennom promoveringer så jeg så at der tidligere var kommet en epost, hvor der stod at jeg skulle igjennom neste steg for utlevering. Hvor utleveringssted, betalings-metode, registrerings dokumenter og utlevering skulle velges.

Men når jeg trykker på linkene så bliver jeg sendt til min Tesla konto hvor det ikke er noen steder å velge disse ting? Tenker det kanskje har noe å gjøre med at bestillingen ble lagd i et showroom, hvor en selger utfylte så disse ting?

Akkurat samme skjer med meg når jeg trykker på linkene. Jeg bestilte riktignok bare for en uke siden.

MildeM3la

Jeg bestilte min LR AWD 14.07 og fikk etter hvert leveringsdato 19.08. (i dag).
Lørdag fikk jeg mail om at de hadde "problemer med registreringen", og etter litt graving i dag kommer det frem at de hadde matchet meg med feil bil. Fikk beskjed om at sannsynligvis må jeg vente til oktober-desember før jeg får bilen  >:(

Jeg fikk imidlertid tilbud om å få en "base performance" med samme specs i stedet som kan leveres ila 14 dager (står vel en annen plass i landet). DVS samme hardware som AWD, men med en software "oppgradering" som gir meg en (for meg) ganske unyttig oppgradering av akselerasjonen, med 6% lavere rekkevidde og maks 500kg på hengerfestet i stedet for 900kg som long range er typegodkjent for. Jeg syntes det hørtes ut som en dårlig deal - hva mener dere?  :o

jlan

#129
Jeg opplevde omtrent det samme, men har ikke fått dette tilbudet. Jeg fikk nytt VIN med en gang, med levering om 3 uker.

Den bilen du er tilbudt er vel priset høyere (https://elbilforum.no/index.php?topic=47642.msg828025#msg828025). Hvis du får den til samme pris, så er det vel behovet for å trekke tilhenger over 500 kg som avgjør om det er en dårlig deal. Jeg kan ikke se noen grunn til at det reelle forbruket skal bli høyere ved lik kjørestil og samme hjultype. 
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Magnus Hansen

Sitat fra: MildeM3la på mandag 19. august 2019, klokken 15:38
Jeg bestilte min LR AWD 14.07 og fikk etter hvert leveringsdato 19.08. (i dag).
Lørdag fikk jeg mail om at de hadde "problemer med registreringen", og etter litt graving i dag kommer det frem at de hadde matchet meg med feil bil. Fikk beskjed om at sannsynligvis må jeg vente til oktober-desember før jeg får bilen  >:(

Hvis det er riktig, så er allerede bilene som er på vei til Norge i slutten av kvartalet utsolgt.. litt spesielt når samtidig indikerer augustlevering i konfiguratoren..

jlan

Det der med datoer har Tesla et ganske løst forhold til. Jeg har allerede fått tre leveringsdatoer i august som de ikke holdt.  Men det ser ut til at de har en god del SR+ biler tilgjengelig. Det er vel kanskje de som kan leveres i august.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

pbergstrm

Bestilte 25/7 og får levering 26/8

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk


Charnelle

Samme skjedde med meg og ringte Tesla for å høre. Alt var utfylt og ok da salget hadde blitt gjort i butikk. Så mailen er bare en standardmail de sender ut.

Sitat fra: fleskefjes på fredag 16. august 2019, klokken 13:40
Sitat fra: Allan82 på fredag 16. august 2019, klokken 12:34
Jeg har stadig ikke fått noe FI eller Vin.

Idag satt jeg så kigget i mine emails, å da jeg gikk igjennom promoveringer så jeg så at der tidligere var kommet en epost, hvor der stod at jeg skulle igjennom neste steg for utlevering. Hvor utleveringssted, betalings-metode, registrerings dokumenter og utlevering skulle velges.

Men når jeg trykker på linkene så bliver jeg sendt til min Tesla konto hvor det ikke er noen steder å velge disse ting? Tenker det kanskje har noe å gjøre med at bestillingen ble lagd i et showroom, hvor en selger utfylte så disse ting?

Akkurat samme skjer med meg når jeg trykker på linkene. Jeg bestilte riktignok bare for en uke siden.
Buddy 2010-2012
Mia Electric 2012
Nissan Leaf 2013-2019
Tesla model 3 SR+ 2019 -

Sul_82

Jeg bestilte LR Awd, svart, hengerfeste 15/7. Utlevering i Drammen. Har ikke hørt noe. Ikke FI eller vin i kildekode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA