Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

el-p

Sitat fra: Teslarius på mandag 12. august 2019, klokken 10:16
Sitat fra: el-p på mandag 12. august 2019, klokken 09:53
Forresten, noen som har bestilt M3 black, LR AWD, premium black interior, vinterdekk og hengerfeste etter 27 Juni som har fått VIN nummer eller FI?
Tesla sier at levering av bilen vil mest sannsynlig være i starten av September, men jeg har ikke fått noe VIN eller FI ennå, tenker at det er litt rart i og med at datoen for levering nærmer seg..

Jeg besilte Hvit M3, LR AWD, svart interiør med vinterdekk og hengerfeste den 30. Juli, og har fått "estimert levering i September" av Delivery Team Norway.

Går alltid an å sende dem en epost hvis du er utålmodig ;) DeliveryNO@tesla.com
mmmmmm, har sendt mail allerede og de svarte at jeg får VIN nummer når leveringen nærmer seg   :-/..

morrun

Sitat fra: Teslarius på mandag 12. august 2019, klokken 10:16
Sitat fra: el-p på mandag 12. august 2019, klokken 09:53
Forresten, noen som har bestilt M3 black, LR AWD, premium black interior, vinterdekk og hengerfeste etter 27 Juni som har fått VIN nummer eller FI?
Tesla sier at levering av bilen vil mest sannsynlig være i starten av September, men jeg har ikke fått noe VIN eller FI ennå, tenker at det er litt rart i og med at datoen for levering nærmer seg..

Jeg besilte Hvit M3, LR AWD, svart interiør med vinterdekk og hengerfeste den 30. Juli, og har fått "estimert levering i September" av Delivery Team Norway.

Går alltid an å sende dem en epost hvis du er utålmodig ;) DeliveryNO@tesla.com

Jeg bestilte samme bil + 19" sportsfelger til sommerhjulene den 29.07 (endring fra tidligere bestilt sort/sort bil medio juli). Jeg oppdaget min VIN 456... i kildekoden nå sist lørdag og har fått en uttalelse om at "bilen er på vei" og "det ser ut som levering er i andre del av september".
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

Allan82

Halløj!

Jeg håper det går greit jeg stiller et spørsmål vedr. bestilling/levering i denne tråd.

Jeg fikk innbyttepris på min "gamle" bil her i siste uke, en pris der var så bra at jeg valgte å bestille ny Model 3 med en gang.

Jeg har nå fått et reservasjonsnr. men det er også alt. Er der noen her tråden der har en ide om når jeg kan forvente å få mer info vedr. levering.

Og hvordan kommer det til å foregå med innbyttebilen. Skal de se/teste den over før jeg kommer til å bytte den med den nye Tesla. Er der andre har tatt innbytte i forbindelse med ny Tesla der kan dele lidt info omkring prosessen?


el-p

Sitat fra: morrun på mandag 12. august 2019, klokken 11:26
Sitat fra: Teslarius på mandag 12. august 2019, klokken 10:16
Sitat fra: el-p på mandag 12. august 2019, klokken 09:53
Forresten, noen som har bestilt M3 black, LR AWD, premium black interior, vinterdekk og hengerfeste etter 27 Juni som har fått VIN nummer eller FI?
Tesla sier at levering av bilen vil mest sannsynlig være i starten av September, men jeg har ikke fått noe VIN eller FI ennå, tenker at det er litt rart i og med at datoen for levering nærmer seg..
Jeg besilte Hvit M3, LR AWD, svart interiør med vinterdekk og hengerfeste den 30. Juli, og har fått "estimert levering i September" av Delivery Team Norway.

Går alltid an å sende dem en epost hvis du er utålmodig ;) DeliveryNO@tesla.com

Jeg bestilte samme bil + 19" sportsfelger til sommerhjulene den 29.07 (endring fra tidligere bestilt sort/sort bil medio juli). Jeg oppdaget min VIN 456... i kildekoden nå sist lørdag og har fått en uttalelse om at "bilen er på vei" og "det ser ut som levering er i andre del av september".
Ok, så da er mer realistisk å si at levering skjer fra andre uke i September..:-/

morrun

Kan nok kjøpe busskort for hele september tror jeg. Håper jeg får bilen innen skolens høstferie, uke 40 her i Østfold.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: morrun på mandag 12. august 2019, klokken 11:57
Kan nok kjøpe busskort for hele september tror jeg. Håper jeg får bilen innen skolens høstferie, uke 40 her i Østfold.

Erfaringsmessig så gjør de alt for å levere innenfor kvartalet, så veldig mange vil få i løpet av september. Det ser en på grafene over utleveringer som viser et stort hopp hver siste-måned i hvert kvartal.
Tesla Model Y                         2021-

45316

Jeg hadde i utgangspunktet 4 - 11 september men da utlevering Drammen. Jeg hadde bestilt levering Brumunddal, så etter en lengre "krangel" med Delivery fikk jeg utlevering andre halvdel av september i Brumunddal.

Så får vi se om de greier å overholde det...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


el-p

mmmmmmmm fikk en mail fra Delivery i går hvor det sto:"Du vil snart motta bekreftelse med din utleveringsdato. I mellomtiden vær snill og fullfør din utleveringsprofil.
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode" men, når jeg logger inn i min profil så finner jeg ingen sted hvor jeg kan fylle den data de ber om.
Noen som har fått denne mailen også? i so fall, hvor i tesla konto kan man fullføre detaljene de ber om?
På forhånd takk.   

javeltravel

Sitat fra: el-p på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:27
mmmmmmmm fikk en mail fra Delivery i går hvor det sto:"Du vil snart motta bekreftelse med din utleveringsdato. I mellomtiden vær snill og fullfør din utleveringsprofil.
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode" men, når jeg logger inn i min profil så finner jeg ingen sted hvor jeg kan fylle den data de ber om.
Noen som har fått denne mailen også? i so fall, hvor i tesla konto kan man fullføre detaljene de ber om?
På forhånd takk.

I dag tidlig logget jeg på Tesla-kontoen min og så tilfeldigvis at FI var tilgjengelig, datert 12.08.2019. Planlagt leveringsdato 17 september (Drammen). VIN 456xxx. AWD Pearl White m/HF (bestilte Solid Black 14 juli, endret bestillingen til hvit 29 juli).

...men jeg har ikke fått epost/SMS fra Tesla. Jeg mener jeg har registrert den informasjonen du lister opp tidligere, via administrasjonssiden for bestillingen. Jeg kan imidlertid ikke huske at jeg registrerte førerkortnummer noe sted.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

45316

Sitat fra: el-p på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:27
mmmmmmmm fikk en mail fra Delivery i går hvor det sto:"Du vil snart motta bekreftelse med din utleveringsdato. I mellomtiden vær snill og fullfør din utleveringsprofil.
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode" men, når jeg logger inn i min profil så finner jeg ingen sted hvor jeg kan fylle den data de ber om.
Noen som har fått denne mailen også? i so fall, hvor i tesla konto kan man fullføre detaljene de ber om?
På forhånd takk.
Fikk også den mailen for ei uke siden, sendte en mail til Delivery som bekreftet at alt var i orden. Førerkortnummer har jeg aldri lagt inn, tror det er en standard tekst som er oversatt.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


el-p

Sitat fra: javeltravel på tirsdag 13. august 2019, klokken 10:08
Sitat fra: el-p på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:27
mmmmmmmm fikk en mail fra Delivery i går hvor det sto:"Du vil snart motta bekreftelse med din utleveringsdato. I mellomtiden vær snill og fullfør din utleveringsprofil.
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode" men, når jeg logger inn i min profil så finner jeg ingen sted hvor jeg kan fylle den data de ber om.
Noen som har fått denne mailen også? i so fall, hvor i tesla konto kan man fullføre detaljene de ber om?
På forhånd takk.

I dag tidlig logget jeg på Tesla-kontoen min og så tilfeldigvis at FI var tilgjengelig, datert 12.08.2019. Planlagt leveringsdato 17 september (Drammen). VIN 456xxx. AWD Pearl White m/HF (bestilte Solid Black 14 juli, endret bestillingen til hvit 29 juli).

...men jeg har ikke fått epost/SMS fra Tesla. Jeg mener jeg har registrert den informasjonen du lister opp tidligere, via administrasjonssiden for bestillingen. Jeg kan imidlertid ikke huske at jeg registrerte førerkortnummer noe sted.
Jeg logget meg på kontoet mitt, men så ikke FI eller noe som helst annerledes der. Det står fremdeles at de vil ta kontakt for å sende meg faktura og slik..

el-p

Sitat fra: 45316 på tirsdag 13. august 2019, klokken 10:18
Sitat fra: el-p på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:27
mmmmmmmm fikk en mail fra Delivery i går hvor det sto:"Du vil snart motta bekreftelse med din utleveringsdato. I mellomtiden vær snill og fullfør din utleveringsprofil.
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode" men, når jeg logger inn i min profil så finner jeg ingen sted hvor jeg kan fylle den data de ber om.
Noen som har fått denne mailen også? i so fall, hvor i tesla konto kan man fullføre detaljene de ber om?
På forhånd takk.
Fikk også den mailen for ei uke siden, sendte en mail til Delivery som bekreftet at alt var i orden. Førerkortnummer har jeg aldri lagt inn, tror det er en standard tekst som er oversatt.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
ok, venter på svar fra Delivery nå, håper at alt er i orden hos meg også..

Teslarius

Da har jeg fått estimert levering 17 sept - 22 sept i Drammen etter bestilling 30. juli. VIN er funnet i kildekode, og lagt i Google Sheet arket nevnt tidligere i denne tråden.

Allan82

Hva menes der med "VIN er funnet i kildekode"  :o



aj1240

Sitat fra: Allan82 på tirsdag 13. august 2019, klokken 12:37
Hva menes der med "VIN er funnet i kildekode"  :o

VIN kan allerede være tildelt og ligge skult under din profil.

https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
Trykk på administrer for din reservasjon
Åpne kildekoden for siden (Ctrl-U)
Søk (Ctrl-F) etter teksten 5YJ


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA