Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

sanaru

Var innom Tesla Grorud i dag. Selgeren der sa at jeg kan regne med at bilen er her slutten av August. I tillegg sa  at han ikke trodde at bilen vil være på båten som kommer nå 2 august, så da blir det nok ikke før starten av september at bilen blir levert...
VW ID3 1ST PLUS
TMS 75D

Thomas Singstad

Bestilte bilen 27.juni. Fikk mail nå om estimert leveringstid 1-8 september :)

Morsk

Sitat fra: el-p på torsdag 01. august 2019, klokken 19:55
Sitat fra: Morsk på torsdag 01. august 2019, klokken 17:54
Har lagt inn bestillingen i doc'en :) Bestilte 19.7 Sort/sort AWD LR HF. Utlevering Drammen. Første el-bil...

Sendte mail tidligere i dag til NOdelivery. Fikk beskjed etter noen timer(!) om at de forventet at leveringen vil finne sted i første del av september. *krysser fingrene* Har ikke mottatt VIN (ikke i kildekode heller) eller FI. Men de sa at jeg hadde fått tildelt bil?.. enn nå hva det betyr
Hei, hvor fant du denne NOdelivery e-post adresse? Jeg har prøvd på tesla sin side og jeg finner ingen kontakt adresse om levering av bil?

Her på forumet og google :) deliveryNO@tesla.com.
Sitat fra: aj1240 på torsdag 01. august 2019, klokken 18:52
Sitat fra: 123kris på torsdag 01. august 2019, klokken 18:36
Søk etter 5YJ, alle Tesla vin starter med den kombinasjonen..

Vil bare føye på at det er viktig av man er på riktig side når man sjekker.
*Trykk på administrer for din reservasjon

Altså dette bildet:


Mener jeg har gjort det riktig. Har sjekket på riktig side og finner finner flere VIN "innslag" som er satt til "false". Har også søkt som du foreslår med "5YJ" og intet treff :(
2019 Model 3 Performance- med HF

hanzhE

Hei, etter lang tid på gjerdet bestilte jeg fredag 19.07 en Model 3 Performance, med levering Trondheim. Har ikke fått VIN (ei heller funnet i kildekoden) men fikk høre det etter all sannsynlighet kom til å bli i september.

Morsk

2019 Model 3 Performance- med HF

el-p

Sitat fra: Morsk på torsdag 01. august 2019, klokken 22:10
Sitat fra: el-p på torsdag 01. august 2019, klokken 19:55
Sitat fra: Morsk på torsdag 01. august 2019, klokken 17:54
Har lagt inn bestillingen i doc'en :) Bestilte 19.7 Sort/sort AWD LR HF. Utlevering Drammen. Første el-bil...

Sendte mail tidligere i dag til NOdelivery. Fikk beskjed etter noen timer(!) om at de forventet at leveringen vil finne sted i første del av september. *krysser fingrene* Har ikke mottatt VIN (ikke i kildekode heller) eller FI. Men de sa at jeg hadde fått tildelt bil?.. enn nå hva det betyr
Hei, hvor fant du denne NOdelivery e-post adresse? Jeg har prøvd på tesla sin side og jeg finner ingen kontakt adresse om levering av bil?

Her på forumet og google :) deliveryNO@tesla.com.
Takk 😀


aj1240

Min ligger som den 3. "vin" oppføringen her:
"referrerToken":"5Mb64KYTN7UW27F_xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx",
"showException":false,
"showInsuranceBlockInNextSteps":false,
"vin":"5YJ3E7EBXKF3836xx",
"insuredVIN":null,
"vinHasChanged":false,
"referenceNumber":"RN1078064xx",

Merkelig om jeg er den eneste som har fått tildelt VIN. Nå hadde jeg en 10000kr reservasjon fra lang tid tilbake, vet ikke om det kanskje har noe å si.

Teslarius

Sitat fra: Morsk på fredag 02. august 2019, klokken 04:39
Får håpe de tar i et tak nå i august :)

https://www.tek.no/artikler/tesla-salget-stupte-i-juli-etter-en-knallgod-junimaned/470717

Det ble altså solgt ca. 3000 i Juni og 300 i Juli? Hvordan kan en ny modell selge 10x mindre når etterspørselen i Juli antageligvis er høyere enn det den noensinne har vært? Noe må ha skjedd med produksjonen til Tesla, hvis ikke Norge har blitt nedprioritert da.

Anderskri

Sitat fra: Teslarius på fredag 02. august 2019, klokken 07:45
Sitat fra: Morsk på fredag 02. august 2019, klokken 04:39
Får håpe de tar i et tak nå i august :)

https://www.tek.no/artikler/tesla-salget-stupte-i-juli-etter-en-knallgod-junimaned/470717

Det ble altså solgt ca. 3000 i Juni og 300 i Juli? Hvordan kan en ny modell selge 10x mindre når etterspørselen i Juli antageligvis er høyere enn det den noensinne har vært? Noe må ha skjedd med produksjonen til Tesla, hvis ikke Norge har blitt nedprioritert da.
Det har ikke kommet båter til Europa i juli, blir nok et rush av utleveringer nå i august/september med 3 båter på vei.

Statistikken viser jo bare registrerte biler ikke hva tesla har solgt.

aj1240

Min mistanke er at produksjonen har fokusert på høyre-ratt versjonen som vi ser blir levert nå.

Daniel_0007

Sitat fra: Anderskri på fredag 02. august 2019, klokken 07:49
Sitat fra: Teslarius på fredag 02. august 2019, klokken 07:45
Sitat fra: Morsk på fredag 02. august 2019, klokken 04:39
Får håpe de tar i et tak nå i august :)

https://www.tek.no/artikler/tesla-salget-stupte-i-juli-etter-en-knallgod-junimaned/470717

Det ble altså solgt ca. 3000 i Juni og 300 i Juli? Hvordan kan en ny modell selge 10x mindre når etterspørselen i Juli antageligvis er høyere enn det den noensinne har vært? Noe må ha skjedd med produksjonen til Tesla, hvis ikke Norge har blitt nedprioritert da.
Det har ikke kommet båter til Europa i juli, blir nok et rush av utleveringer nå i august/september med 3 båter på vei.

Statistikken viser jo bare registrerte biler ikke hva tesla har solgt.

Største problemet til tesla er jo at de kun har en fabrikk som skal produsere til hele verden, funker greit for model s og x hvor de lages et par 10 talls tusen i året men ikke for den nye folkevogna men blir nok bedre når kina fabrikken åpner og kanskje en i europa etterhvert
Model 3 2019 LR Rwd

Teslarius

Sitat fra: Anderskri på fredag 02. august 2019, klokken 07:49
Sitat fra: Teslarius på fredag 02. august 2019, klokken 07:45
Sitat fra: Morsk på fredag 02. august 2019, klokken 04:39
Får håpe de tar i et tak nå i august :)

https://www.tek.no/artikler/tesla-salget-stupte-i-juli-etter-en-knallgod-junimaned/470717

Det ble altså solgt ca. 3000 i Juni og 300 i Juli? Hvordan kan en ny modell selge 10x mindre når etterspørselen i Juli antageligvis er høyere enn det den noensinne har vært? Noe må ha skjedd med produksjonen til Tesla, hvis ikke Norge har blitt nedprioritert da.
Det har ikke kommet båter til Europa i juli, blir nok et rush av utleveringer nå i august/september med 3 båter på vei.

Statistikken viser jo bare registrerte biler ikke hva tesla har solgt.

3 båter på vei? Jeg ser i Excel arket at kun én av båtene ankommer Zeebrugge i dag. Det står Zeebrugge på 3 stk under "Destination", men kun én av de viser faktisk "BE, ZEE" (Belgia, Zeebrugge) under "To". Litt forvirrende.

aj1240

NRK sin nyeste satsing: Følg bilen din minutt for minutt  :P

45316

Er det flere av dere som har fått endret leveringssted til Drammen mot deres vilje i september?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


el-p

Sitat fra: 45316 på fredag 02. august 2019, klokken 22:14
Er det flere av dere som har fått endret leveringssted til Drammen mot deres vilje i september?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Jepp, de endret leveransen til min model 3 fra Lillestrøm til Drammen. De sa at  de ikke kommer til å levere flere biler på Lillestrøm etter 2 July.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA