Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering midtkonsoll

Startet av Zeeshan Sheikh, tirsdag 30. juli 2019, klokken 18:49

« forrige - neste »

jpg

Sitat fra: gruffalo på onsdag 31. juli 2019, klokken 13:20
Sitat fra: jpg på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:05
Ikke prøvd dem, men hold deg unna "RPM Tesla" ihvertfall...


Jeg har kjøpt og montert denne, og syntes det ble veldig bra. Hvorfor mener du at man bør holde seg unna?

Feilleveranse - bestilte folie til midtkonsoll med bar-emblem (de 3 strekene), de fikk jeg ikke, istedet fulgte det med en tesla-T til å legge under folien. I bestillingen krysset jeg av for det motsatte av hva jeg fikk.

Dårlig kvalitet - karbon-cover til treverket (ekte karbon) dekker ikke over treverket alle steder (design-feil), dessuten hjørner som er mye spissere og skarpere enn treverket, stikker langt utenfor. Google litt så finner dere flere som har hatt problemer.

Manglende instruksjoner - Folie til Model X, "wet install only", hva betyr dette? vann, isopropyl, noe annet? instruksjonsvideo de refererer til på youtube eksisterer ikke lenger.

Ladeplate til Model X leveres uten 12V adapter, å plugge USB-kablene i X-ens USB-porter fungerer ikke, leverer ikke nok strøm...

Retur - med mindre produktet du returnerer kan selges på nytt, finnes det ingen retur-rettigheter. Dette står med liten skrift.

Til sammenligning:
Abstract Ocean leverer alltid med 2 sett med folie, i tilfelle den første ikke blir perfekt, kan du prøve på nytt en gang til. RPM tesla leverer kun 1 sett, og du må sende mail med bilder og pent spørre om du kan få til-sendt et nytt eksemplar. Et hjørne som er vanskelig å få fint? glem det, case closed.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

GL1

Sitat fra: Enlace på onsdag 31. juli 2019, klokken 10:09
Forsøkte meg i helgen på midtkonsollet, folie kjøpt fra Taptes, men det er nok et Kinaprodukt, dårlig bruksanvisning. Gikk inn på You Tube og tittet på video. Kjøpte også inn et sett med kniver, skrapeplate etc.

Etter 30 minutter i garasjen rant svetten av meg og jeg hadde tatt av og på folien øverst (den som ligger over ladeplaten) mange ganger. Min nøyaktige kone kom, trodde kanskje jeg hadde fått hjerteproblemer, hun og jeg forsatte en stund til. Meget vanskelig å få foliedritten til å feste seg 100% rett langs hjørnene hele vien. Faren for å strekke den en av retningene er tilstede.

Til slutt kastet vi folien. Bedre med pianolakk enn ikke 100% folie.

Tilsvarende opplevelse. Bestilte Kina-folie på eBay, men klarte ikke få det pent. Søpla ble løsningen.

Men endte med å få det utført hos Nonbye i Oslo, kr. 1000,- for TOCN-medlemmer. Kjempefornøyd med matt svart finish!
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

texaz

Var det med folie eller bare for jobben?

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Linka

Fornøyd med både utseendet, kvalitet og service på denne som jeg bestilte via Amazon. Løftet virkelig utseendet å ha matt hvit midtkonsoll sammen med hvite seter. Og man slipper fingeravtrykk! 

Vi har denne https://www.amazon.com/Kenriko-Tesla-Model-Matte-Console/dp/B07F2Q2PP8/ref=sr_1_3_sspa?crid=M0E6ZHXHBZQ7&keywords=kenriko+model+3+console+wrap&qid=1564975182&s=gateway&sprefix=kenriko+%2Caps%2C134&sr=8-3-spons&psc=1

Finnes en ekstremt detaljert YouTube video hvordan man tar den på. Man får dobbel opp av koppholderfolien, da den er vanskeligst å få til.

Fush

Kjøpte matchende folie til treverket i dashen fra RPM Tesla. Relativt enkelt å montere, men bruk mer såpe enn det som følger med. Er svært fornøyd med resultatet, hele bilen ble hakket bedre innvendig.

Edit : til midtkonsollen altså
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Redgarden

#21
Sitat fra: Fush på tirsdag 06. august 2019, klokken 16:37
Kjøpte matchende folie til treverket i dashen fra RPM Tesla. Relativt enkelt å montere, men bruk mer såpe enn det som følger med. Er svært fornøyd med resultatet, hele bilen ble hakket bedre innvendig.

Edit : til midtkonsollen altså

Samme her. Ble ganske fint, syns vi :-)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

pdtm3

Av fargene på 3M-folien som selges av BeGood og AbstractOcean - hvilken farge ligner mest på det sorte interiøret? Matte Black eller Matte Grey?

grims

Noen som vet om steder i Vestfold som kan bistå med å legge folie på midtkonsollen? Prøvde en variant selv kjøpt fra Amazon, men med pølsefingrene mine ble ikke det pent selv om produktet virka kurant.

Rosstopher

Sitat fra: grims på søndag 11. august 2019, klokken 20:04
Noen som vet om steder i Vestfold som kan bistå med å legge folie på midtkonsollen? Prøvde en variant selv kjøpt fra Amazon, men med pølsefingrene mine ble ikke det pent selv om produktet virka kurant.

Kepler på Sem legger i hvert fall folie utenpå biler samt solfilm. De kan sikkert foliere interiør også.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA