Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Et slag for electrisk morro

Startet av skjeggen, lørdag 14. desember 2019, klokken 09:08

« forrige - neste »

skjeggen

Rett etter at internett startet (yngre stenalder i følge mine barn) var jeg allerede opptatt av at mekansik morro måtte ut i verden. Så jeg laget hjemmesiden smøregrava eller www.smoregrava.net der jeg delte diverse galskap om mekansik morro. Siden den gang har mye skjedd og underveis oppdaget jeg at en hardbarket motor mann som meg også kunne ha det morro med Elektriske doninger. Så jeg har bygget diverse elektrike doninger. Som elektriske trial motorsykler. Elektriske sparkesykler. En elektrisk go ped på 20 kW. Jeg bygget om gressklipper traktoren min til batteri elektrisk. Og når barna mine nå har begynt å bli med så tror jeg rett og slett det er på tide å logge seg på igjen og dele noe elektrisk morro med resten av verden. For er det ikke morro så vil jeg ikke være med. Så i natt logget jeg meg inn på min youtube kanal og lastet opp en ny film 7 år siden sist og oppdaterte et innlegg på min gamle smoregrava side 10 år siden sist. Og la ut videoen som min sønn laget etter å ha totalt bygget om en elektrisk Paxster

«Torque Monster Electric Paxster Rebuilt»
https://youtu.be/GhnNr5szbZg

Så her er utfordingen bygg noe morro som er elektrisk. Del morroa :) :+1:

All you need is torque

elektrolux

Veldig bra. Med plass til ladeutstyr som skal til Posten i stedet for batteri bak der hadde en slik vært ideell for oss.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

skjeggen

Batteriet står ikke baki mer det var bare ved første prøvetur. Batteriet er nå et 72 ah pakke på 60 volt som er plassert i fronten bak en kraftig beskyttelse om ligger bak plasten. Så hele skapet bak er tomt. Vektfordelingen er ca 50/50 og akselerasjonen står ikke tilbake for tesla ( i hvertfall opp til 70 som den er begrenset på nå.)

Så den må være optimal for å frakte lade utstyr. Men kanskje litt dumt at den er umulig å få skilt på da den bryter alle klasse regler den kunne gått under. Så den passer vel best på en bane. Så da er vi klare når de starter med Paxster cup :-)
All you need is torque

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA