Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tysk Ioniq?

Startet av Hyundre, tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:44

« forrige - neste »

Cougar

Sitat fra: Hyundre på onsdag 21. august 2019, klokken 18:49

Fornøyd med SPZ?

Jada, alt gikk helt problemfritt. Bilen sto klar (og fulladet) som avtalt ved henting, klargjøringen var godt utført, papirmølla var unnagjort, bilen var akkurat som beskrevet mht utstyr etc. (kjøpte den usett pga avstanden), ingenting å sette fingeren på der.
Seriøs og profesjonell forhandler er mitt inntrykk.
2019 Ioniq El + mange andre biler

Malle

Hej,
Er på väg att gå för en liknande "deal" med inbytte av gammel bil hos forhandler med importbil från Tyskland.

Knappene för de flesta finesserna ser ut att vara på plats. Etter att ha läst litt här så ser ut till att bilen är 2019 modell med teknikpakke hvis VIN-numret er "KMHC8..."?

Lurer fortsatt på hur det är med garantien. Ifølge Hyundaiforhandler ger fabrikken 3 års garanti. Norge ger 5år på de norskimporterte bilene. Dvs. etter 3 år må man gå till importforhandler for resterande 2 år som man har på garantin från forhandler som sålte bilen (alt. till Hyundaiforhandler i Tyskland?)? Noen som vet hvordan dette virker?

Tektylbehandling görs tydligen med en gång bilen kommer till Norge för norskimporterte biler. Så hvis man vill ha samma rostskydd som dessa må man passe på att ta det samme for bilen från Tyskland...

Cougar

Jeg vet ikke om man kan lese utstyrsnivå direkte fra VIN-nummer.
Min har teknikkpakke (eller egentlig den tyske Premium-pakken som den heter der, mer info om dette her:
https://www.hyundai.de/modelle/ioniq-elektro/#VariantenundPreise)
Mitt VIN nr starter på KMHC851..
Bilen er ikke Tektylbehandlet. (Det er forsåvidt ingen av de andre bilene mine heller, og har ikke hatt noe problem med det, jeg er pedantisk vasker og er nok i vaskehallen en gang i uka på vinteren  :+1: )
Da jeg leaser den for 3 år så har jeg ikke detaljstudert garantien, men etter hva jeg har hørt har Huyndai 5 års garanti i Europa, så jeg satser på det det er riktig.
2019 Ioniq El + mange andre biler

Malle

Heldigvis fant vi ut av att tyskbilen inte hade värmepump efter att ha sett under motorhuven en gång till.

Cougar

Ja, der var det jo ganske tomt. Antar at det ikke ble noen handel da.
2019 Ioniq El + mange andre biler

Malle

Nej, inget köp nej! Blir troligtvis handel hos Hyundaiforhandler istället, känns tryggare.  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA