Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX varianter

Startet av JorgenM, tirsdag 30. juli 2019, klokken 06:51

« forrige - neste »

JorgenM

Oppdaterte ryktetråden med denne infoen.
Kommer i 3 versjoner:
63 kWt: 336 hk, 0-100: 4,5 sek, 460 km
92 kWt: 429 hk, 0-100: 3,5 sek, 560 km
103 kWt: 500+ hk, 2 motorer, 0-100: under 3 sek, 560 km

https://www.bmwblog.com/2019/07/29/production-bmw-inext-will-reportedly-have-three-versions/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

I tillegg sies det at det kan komme en i6S med 115 kWt batteri.

(kilde: Automobilemag)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

"Coming soon" - 2023? , gjesp!
Istedet for innovasjon, som man viste med i3, har BMW landet på samme linje som ga oss Fords og MBs elbiler. Man tar hva man har og klasker inn en elmotor og batterier, Ix3 og mini.
Inext ble liksom alibiet når fossilgjengen vant kampen internt. Et alibi som stadig ble utsatt i tid. Fremdeles er Inext mest et Fata morgana som vil komme en gang i fremtiden...

JorgenM

"iNext" kommer i 2021 ja, slik planen vel har vært hele tiden
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Prisantydninger i denne artikkelen.

Ca 710.000,- for billigste versjon og rundt 1 mill for dyreste, pluss ekstrautstyr.

X5 starter til sammenligning på over 1 mill for billigste versjon.

https://www.bmwblog.com/2019/09/15/the-bmw-inext-electric-crossover-featured-at-the-2019-iaa/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

WLTP-målet på "iNext" er 580 km:

https://www.autoexpress.co.uk/bmw/104621/new-2021-bmw-inext-targets-360-mile-range


- The concept's missing B-pillar will be reinstated, while its wing-mounted cameras will be replaced with conventional rear-view mirrors. However, the concept's slim LED headlights and swept-back panoramic windscreen look set to be transferred faithfully onto the production variant.

Artist-rendering fra artikkelen:


Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Jeg håper virkelig at produksjonsutgaven blir mindre stygg  8)

JorgenM

Fix grillen og andre felger så kan det bli bra :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Counterpointer

Sitat fra: JorgenM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 02:08
Fix grillen og andre felger så kan det bli bra :)
BMW er på ville veier med grillene sine,litt rart siden har vært på en generelt god trend i mange år.

Lurer litt på om disse enorme grillene er en slags motreaksjon på elbiler som ikke har behov for grill....

pberg

Nei, grillene er et forsøk på å lage bilen mer "imposing" for spesielt det kinesiske, og delvis det amerikanske markedet. Og begge deler er jo kjent for sin gode smak...  :o
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

JorgenM

Stemmer ikke med tidligere rykter, men denne artikkelen hevder opp til 750 km rekkevidde på "iNext", og 550 km med standard batteri.:

https://www.autobild.de/artikel/bmw-inext-2021-reichweite-elektro-suv-infotainment-16671427.html

Artikkelen nevner også nytt multimediasystem med eye tracking, gesture og voice control.
Sjåføren skal kunne peke på et hotell fra bilen og bestille rom der.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Her er de endelige modellbetegnelsene:

iX xDrive40
iX xDrive50
iX M60
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

THE

Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:51
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Litt morsomt at vi fortsatt prater om hestekrefter på elbil. Du finner ikke hk angitt som effekt på varmepumper, panelovner eller koketopper. Alt annet elektrisk utstyr blir oppgitt med betegnelsen Watt for å vise effekt. Burde bli mer naturlig å bruke kW enn hk om motoreffekt på elbiler også. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

Sitat fra: THE på onsdag 10. mars 2021, klokken 10:13
Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 08:51
Troverdige lekkasjer sier at iX M60 får 560HK.
Litt morsomt at vi fortsatt prater om hestekrefter på elbil. Du finner ikke hk angitt som effekt på varmepumper, panelovner eller koketopper. Alt annet elektrisk utstyr blir oppgitt med betegnelsen Watt for å vise effekt. Burde bli mer naturlig å bruke kW enn hk om motoreffekt på elbiler også.
Har vel med det å gjøre at vi har en bedre forståelse av hk enn kW.

560 hk sier at det er en forholdsvis rask bil, vi har ikke helt referansen til 410 kW.

Hk er bare et effektmål, det er ikke knyttet til motor.

Mener å huske at det er en del pumper som oppgis i hk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA