Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille ny bil nå

Startet av espen@stensund.net, mandag 29. juli 2019, klokken 21:48

« forrige - neste »

magnusgb

Har fått muntlig bekreftelse på gratis SuC, men venter på ny invoice. Selger sa i dag at ansvaret ligger hos en avdeling i Nederland og han sendte dem en purring. Skal hente på Onsdag
Model X LR august 2019

Joachim@sancon.no

Gi gjerne en oppdatering om du får endret invoice til å inkludere SUC for overlevering.

Jeg har bestemt meg at jeg ikke tar ut bil med mindre free SUC står på invoice.

Tesla kjører garantert minst like gode tilbud i fremtiden..

Skulle ikke forundre meg om de også plutselig slår til med redusert pris på FSD i tillegg til kampanje rente og free SUC i slutten av oktober. :)


Bgk

Hentet en ny model x på torsdag, er det noen måte man kan se i bilen om man har gratis superlading?

Kim-

Sitat fra: Bgk på lørdag 31. august 2019, klokken 09:15
Hentet en ny model x på torsdag, er det noen måte man kan se i bilen om man har gratis superlading?

Logg deg inn på Tesla.com så står det der.
Edit: så du skrev i bilen. Min teller ikke opp kr for ladingen på skjermen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bgk

Så det der👍🏻 Var litt usikker om de hadde fått lagt det inn men var i orden. Er vår første Tesla, er det bare å plugge til på superladeren så ser laderen at bilen har gratis lading?

Hasse79

2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

Bgk

flott :) når jeg sjekker den laderen han på delivery sa jeg kunne lade hjemme med så er det ingen vanlig stikkontakt på den, kan bytte på en blå 3 fas og en mindre blå trefas....?? skal det ikke være mulighet til å lade med den medfølgene laderen på vanlig stikkontakt??
har innstallert fast ladeboks så trenger den ikke hjemme men tenker den er kjekk å ha på tur

geear

Den skulle vært levert med en blå CEE og en schuko (støpsel for vanlig stikkontakt).

tlind

Er det noen som har tro på store forandringer i nær framtid for TMX?
Jeg har siklet lenge på en x og vurderer å slå til. Men det kommer til å være mye nytt på markedet i løpet av 2020, og kanskje tesla ønsker svare på det med den etterlengtede faceliften? Da vil en "gammel" model x mest sannsynlig tape seg veldig mye. Jeg er underforstått med at en bil i denne klassen taper seg 50-100k året. Men om plutselig de gjør noe, og/eller de dumpes 100k over natten, som har skjedd før, blir det totalte prisfallet litt vondt å svelge..

Ladefarten bør vel bli forbedret snart? av de testene jeg har sett er dette ikke veldig imponerende nå i forhold til det  de kan levere, som på M3, selv om den har andre batterier.

jlan

Det kommer nok nye batterier for S/X før eller siden, men jeg tror ikke det vil bety så enormt mye for bruktprisen. Raven oppgraderingen var nok minst like viktig.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Espen Hugaas Andersen

Normalt sett når det har vært større endringer, så har det kommet i dyr utgave først.

Om det kommer f.eks en 110 kWh batteripakke som takler 250 kW lading, og bilen har CCS, så er det ikke uvanlig at denne først kommer på en performance-modell, som er en del dyrere enn dagens modell. Og så er det ingen prisendringer på 100 kWh til å begynne med. Neste år kan man forvente plaid-utgaven også.

Altså jeg ville ventet om jeg skulle ha performance. Ellers ville jeg nok bare kjørt på. (Men her er det ingen fasit. Det handler om hvor mye man trenger eller har lyst på bil nå, hvor viktig det er å ha det nyeste beste, osv.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA