Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestille ny bil nå

Startet av espen@stensund.net, mandag 29. juli 2019, klokken 21:48

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: eskhyo på torsdag 01. august 2019, klokken 12:25
Jeg er også nær ved å bestille ny Model X. Hvordan tror dere det blir med ladehastigheter fremover? Vil de nye Model X kunne få samme ladehastigheter som Model 3 vil være kapabel til?

Det tror jeg ikke, siden Model 3 har bedre kjøling og en annen batterikjemi (Raven bruker fortsatt 18650).
Rekorden er vel 131kW på CCS (Ionity), vår 100D kommer opp i 120kW på de fleste Superladerene.
Tesla har hintet om økt ladehastighet, men ikke kommet med konkrete tall.

Sitat fra: eskhyo på torsdag 01. august 2019, klokken 12:25
Om man lader på supercharger fra feks. 20 til 80-90% med nåværende hastighet, hvor lang tid må man beregne?

Det avhenger av temperatur og om du deler med en annen bil, men kanskje rundt en time?
Lader du derimot fra 5% til 70% går det langt raskere.

Hvilke strekninger kjører du hvor ladehastigheten er et problem?

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear

Teslabjørn har lagt ut video der han får 142kW på skjermen på en Ionity-lader, og med Model 3 LR er den oppe i 194kW på samme type lader. Det vi ikke vet er om det er begrenset av CCS-adapteret, slik at det er godt mulig det vil bli høyere ladefart på V3 SuC, og kanskje også på V2 SuC 150kW. Må vel være noen som har testet det snart?

https://www.youtube.com/watch?v=uEX7af14cYQ&t=359s

spirrevipp

Sitat fra: eskhyo på torsdag 01. august 2019, klokken 12:25
Jeg er også nær ved å bestille ny Model X. Hvordan tror dere det blir med ladehastigheter fremover? Vil de nye Model X kunne få samme ladehastigheter som Model 3 vil være kapabel til?

På et eller annet tidspunkt så vil nok S & X få samme ladehastighet (eller bedre) enn Model 3, men umulig å si når.

Jeg tenker at den Model X som selges nå er bedre enn noensinne, og med rente på 0.25% første 3 år så er det veldig kurant å kjøpe nå.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Joachim@sancon.no

Prøvde selv en ny LR i dag. Vesentlig oppgradering fra den x100d jeg fikk i mars..

Skrev litt om det her.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46626.msg827201#msg827201


ChrisG

Sitat fra: eskhyo på torsdag 01. august 2019, klokken 12:25
Jeg er også nær ved å bestille ny Model X. Hvordan tror dere det blir med ladehastigheter fremover? Vil de nye Model X kunne få samme ladehastigheter som Model 3 vil være kapabel til?

Om man lader på supercharger fra feks. 20 til 80-90% med nåværende hastighet, hvor lang tid må man beregne?

Raven skal kunne lade med 145kW på v2 supercharger, og 200kW på v3.  Tror grunnen til at Teslabjørn ikke fikk støtte hastighet på Ionityladeren er begrensning i CCS adapteret.

Joachim@sancon.no

Selgeren min sa 150 og 200kw.. men tar det meste som kommer fra selgere med en klype salt..

Med min kjøring så betyr 200kw at jeg mest sannsynligvis bare sparer noen minutter i året og stresser kjerringa noe mer, men artig likevel. :)

turfsurf

Sitat fra: ChrisG på fredag 02. august 2019, klokken 15:30
og 200kW på v3.  Tror grunnen til at Teslabjørn ikke fikk støtte hastighet på Ionityladeren er begrensning i CCS adapteret.
Hvor har du dette fra, mener dette var tatt ut fra en oppdatering Tesla gjorde prematurt på websidene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chris_G

Sitat fra: turfsurf på fredag 02. august 2019, klokken 15:49
Sitat fra: ChrisG på fredag 02. august 2019, klokken 15:30
og 200kW på v3.  Tror grunnen til at Teslabjørn ikke fikk støtte hastighet på Ionityladeren er begrensning i CCS adapteret.
Hvor har du dette fra, mener dette var tatt ut fra en oppdatering Tesla gjorde prematurt på websidene.

Her er info fra tesla:

Håper de ikke har trukket det tilbake.

https://www.tesla.com/no_NO/blog/longest-range-electric-vehicle-now-goes-even-farther?redirect=no

Kim-

Nå får du kampanjerente + gratis superlading 😁
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Joachim@sancon.no

Og Jeg som la inn bestilling I går kveld!

Håper det lar seg ordne så jeg får gratis SUC.. ellers må jeg begynne å stresse med å kansellere og bestille på nytt..

geear

Hadde bare kansellert og bestilt på ny med en gang for å slippe stress med det.

Joachim@sancon.no

Min selger sier at det ordner seg nok. Men om det ikke er synlig i morgen kveld så kansellerer jeg og legger ny bestilling.

Synest også de kunne kjørt kampanje på FSD til 25000, da hadde jeg nok slått til. Men helgen er ikke ferdig ennå. :)

larraq

Hei. La også inn bestilling i går, flaks at jeg leste dette i dag. Forsøker å finne et sted å kansellere på mytesla, men det var ikke så lett. Går heller ikke an å ringe telefonnummeret som er oppgitt. Noen som vet om man kan kansellere på nett? Evt får jeg dra ned på skøyen før det stenger.

Takk for svar!

espen@stensund.net

Av og til så lønner det seg å ikke klare å bestemme seg :-) Blir å legge inn bestilling i dag da regner jeg med. Noen som har erfaring med estimert levering, pleier de å klare den sånn ca.?

Stig-Arne

Sitat fra: larraq på lørdag 03. august 2019, klokken 12:39
Hei. La også inn bestilling i går, flaks at jeg leste dette i dag. Forsøker å finne et sted å kansellere på mytesla, men det var ikke så lett. Går heller ikke an å ringe telefonnummeret som er oppgitt. Noen som vet om man kan kansellere på nett? Evt får jeg dra ned på skøyen før det stenger.

Takk for svar!
Prøvd chaten på support siden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA