Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stilig fra Honda!

Startet av Motorwatt, mandag 29. juli 2019, klokken 21:10

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Battery 85% og range 185 kilometer er jo ikke all verden hvis dette er indikativt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

goggo

Sitat fra: arthur på tirsdag 30. juli 2019, klokken 08:55
Battery 85% og range 185 kilometer er jo ikke all verden hvis dette er indikativt.

Hvis bare prisen blir riktig så er det helt OK for meg (og sikkert veldig mange andre) med en rekkevidde på 20 mil.

Ladehastigheten er for min del viktigere enn økt rekkevidde dersom mindre batteri gjør at prisen blir forholdsvis lav.
https://www.drivingelectric.com/honda/762/honda-e-prototype-revealed-previewing-2019-production-model
SitatCharging speeds for the e top out at 100kW, which will deliver an 80% top-up in just 30 minutes.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Øystein16

Sitat fra: goggo på tirsdag 30. juli 2019, klokken 09:43
Hvis bare prisen blir riktig så er det helt OK for meg (og sikkert veldig mange andre) med en rekkevidde på 20 mil.
Sjølsagt er det slik. Rekkeviddehysteriet kan vera rimeleg kostbart for mange. Gjennomsnittleg dagleg køyrelengde for ein bil er vel ca 30-40 km per dag her i landet.

JorgenM

Rekkevidde var vel ikke temaet her...

Ser stilig ut dette. Blir nok mer og mer fancy infotainment på bilene i årene fremover. Får bare håpe det ikke blir hovedfokuset :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

arthur

Sitat fra: goggo på tirsdag 30. juli 2019, klokken 09:43
Sitat fra: arthur på tirsdag 30. juli 2019, klokken 08:55
Battery 85% og range 185 kilometer er jo ikke all verden hvis dette er indikativt.

Hvis bare prisen blir riktig så er det helt OK for meg (og sikkert veldig mange andre) med en rekkevidde på 20 mil.

Ladehastigheten er for min del viktigere enn økt rekkevidde dersom mindre batteri gjør at prisen blir forholdsvis lav.
https://www.drivingelectric.com/honda/762/honda-e-prototype-revealed-previewing-2019-production-model
SitatCharging speeds for the e top out at 100kW, which will deliver an 80% top-up in just 30 minutes.

mvh
Hugo

Ja, spent på prisen og i følge min forhandler var jeg nummer åtte som betalte depositum så kan trolig få en bil tidlig, men frykter at prisen blir alt for høy i forhold til alternativer og ikke minst med liten rekkevidde (selv om ikke det var tema, dog viktig ved valg av elbil).

Er også litt usikker på sikkerheten med alt på en skjerm og ingen knapper/brytere. Ser at dette har vært kommentert fra svensk hold og merket jo på den bilen jeg har (fossilbilen) at man litt for ofte må ta vekk bliket fra veien for å lese/trykke på en skjerm.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

dundun

Jeg står på lista for en sånn og for meg er forholdet pris/rekkevidde fullstendig uinteressant. Min 2014-i3 har mer enn nok rekkevidde, og jeg betaler gladelig for helt andre ting, som interiørkvalitet, design, sjarm, og kjøreegenskaper. Rekkevidde schmekkevidde.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

KjellG

Og jeg som trodde en skulle se på veien ikke TV, når en er ute og kjører.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA