Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Bigdrago

#615
Tar jeg feil om jeg anslår at sportsline vil koste minst 100.000 mer sammenlignet med like bra specet "vanlig" enyaq?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

anorway

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 16. februar 2021, klokken 21:19
Tar jeg feil om jeg anslår at sportsline vil koste minst 100.000 mer sammenlignet med like bra specet "vanlig" enyaq?

Det blir spennende å se. Ser at flere nettsider antyder at prisen vil være ca. 65.000,- kr mer enn "Entry level".

steffone

Sitat fra: anorway på tirsdag 16. februar 2021, klokken 21:46
Det blir spennende å se. Ser at flere nettsider antyder at prisen vil være ca. 65.000,- kr mer enn "Entry level".

Det ville ikke vært så ille, og er nok rimelig å anta ettersom differansen mellom innstegsversjonen og Sportline-versjonen av Suberb er 56.000,- i hybridversjon. Men det avhenger vel av utstyret som er inkludert i pakken, og målgruppen anses sannsynligvis for å være betalingsvillige så jeg er pessimist og tipper mer enn 65.000,-.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Ledam

Får vi se en Scout også? Sportline var lekker, men vet ikke om jeg er så begeisret for lavere bakkeklaring. Skoda Scout modellene med mer 4x4 look bruker å se bra ut.


Bigdrago

Betaler 632 for min. Blir overkill å betale over 700 for en sporty skoda når man kan få en enda mer sporty audi til samme pris.🤔
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Sverre_E

Ser på https://elbilstatistikk.no/ at det finnes norskregistrerte Enyaq.
Kan dette være utstillingsbilene, som nå skal ut til forhandlere for prøvekjøring?
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

batterimannen

Sitat fra: Sverre_E på onsdag 17. mars 2021, klokken 18:32
Ser på https://elbilstatistikk.no/ at det finnes norskregistrerte Enyaq.
Kan dette være utstillingsbilene, som nå skal ut til forhandlere for prøvekjøring?

Ble ringt opp av forhandler for noen dager siden, pga utsettelse på Skoda sound system og Crystal Face. Da sa han at de som kommer nå i første runde er biler som skal stå utstilt hos forhandlere. Blir ikke prøvekjøring før de får flere biler. De skal visstnok komme rett etter påsken.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


steffone

Fikk sett Enyaq på vegen i går, bilen som har stått utstilt i Åsane i Bergen. Vet ikke om bilen er tilgjengelig for prøvekjøring eller om det er forhandler som har hatt det morsomt. Noen som vet?

Den gikk på norske skilter hvertfall, i motsetning til bilen jeg så på. Hvertfall veldig kjekt å se bilen rullende på veg.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

biggern

Sitat fra: zycer på fredag 26. mars 2021, klokken 11:43
Fikk sett Enyaq på vegen i går, bilen som har stått utstilt i Åsane i Bergen. Vet ikke om bilen er tilgjengelig for prøvekjøring eller om det er forhandler som har hatt det morsomt. Noen som vet?

Den gikk på norske skilter hvertfall, i motsetning til bilen jeg så på. Hvertfall veldig kjekt å se bilen rullende på veg.

ID4 er jo tilgjengelig for prøvekjøring (utførte igår), da burde jo Skoda kunne gjennomføre også.

steffone

Sitat fra: biggern på fredag 26. mars 2021, klokken 11:56
ID4 er jo tilgjengelig for prøvekjøring (utførte igår), da burde jo Skoda kunne gjennomføre også.

Finner ikke det tilgjengelig på Møller Åsane sine nettsider hvertfall, og har ikke hørt om noen som har kjørt bilen av bekjente hvertfall. Derav spørsmålet.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

biggern

Sitat fra: zycer på fredag 26. mars 2021, klokken 11:58
Sitat fra: biggern på fredag 26. mars 2021, klokken 11:56
ID4 er jo tilgjengelig for prøvekjøring (utførte igår), da burde jo Skoda kunne gjennomføre også.

Finner ikke det tilgjengelig på Møller Åsane sine nettsider hvertfall, og har ikke hørt om noen som har kjørt bilen av bekjente hvertfall. Derav spørsmålet.

Jeg fant dette ?
https://bergen-asane.volkswagen.no/biler/provekjore-ny-bil/

steffone

Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Daniel_0007

Tror enyaq er bare tilgjengelig for journalister frem til påske

https://motor.no/elbil/dette-gliset-kommer-forst-til-hosten/195355

Det er over et år siden vi fikk et svært positivt førsteinntrykk av Enyaq i Dublin. Nå har de første presse- og demobilene kommet til Norge, og Motor vil få disponere en bil allerede fra mandag morgen.

Noen internasjonale avtaler knyttet til publisering, gjør at Motor og andre norske medier må forholde seg til følgende:

Et foreløpig inntrykk av bilen kan publiseres kommende mandag (29. mars).
En fullverdig test kan publiseres 3. april (påskeaften).
Model 3 2019 LR Rwd

biggern

#629
Hmmm. Ser ikke helt logikken i forskjellen av å prøvekjøre Enyaq VS ID4
Per denne kan en best. prøvekjøring av Skoda hos Møller Bil Åsane, men ingen valg av Enyaq.
https://www.skoda-auto.no/kjope/provekjoring
Jaja, er jo ikke noe stress da 80X ikke kommer før 1ste kvartal 2022.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA