Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Synes og det er rart at de oppgir "Ionity" som svaret på hvordan du skal lade på langtur. De har jo ikke ladere nord for Trondheim, og ikke har de noen umiddelbare planer om å bygge noen heller ifølge kartet. De burde jo helt klart heller fokusert på andre tilbydere av hurtigladestasjoner, selv om det så langt ikke er så mange raske. Grønn Kontakt har f.eks. utrolig mange ladere som kan brukes, og Circle K begynner å få en del raskere.

Har og lagt med bilde av Teslas superladenettverk, som Ionity bør kikke litt nærmere på når de skal lage et skikkelig ladesystem.
Tesla Model Y                         2021-

golo

Hva synes dere om at ID.4 virker å være priset lavere enn tilsvarende Enyaq? Jeg har signert kontrakt på Enyaq men ser at 1ST dekker våre behov og prisen er 38 600 kr lavere når du legger til metallic-lakk og hengerfeste til Enyaq, noe som er inkludert i ID.4 1ST. Med ID.4 får du ikke Matrix led og annet som vi ikke ser behov for og ikke hadde bestilt hvis det var valgfritt.

tornaldo

Min første reaksjon er at du endelig får det du betaler for hos VW kontra Skoda, og ikke at VW koster mer bare fordi det er VW...  :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

torlie

Storkunderabatt er vel også 6-8% på ID.4 om de er likt som for ID3. Usikker på hva det er på Skoda.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: golo på torsdag 24. september 2020, klokken 13:06
Hva synes dere om at ID.4 virker å være priset lavere enn tilsvarende Enyaq? Jeg har signert kontrakt på Enyaq men ser at 1ST dekker våre behov og prisen er 38 600 kr lavere når du legger til metallic-lakk og hengerfeste til Enyaq, noe som er inkludert i ID.4 1ST. Med ID.4 får du ikke Matrix led og annet som vi ikke ser behov for og ikke hadde bestilt hvis det var valgfritt.

Du får i hvert fall større bagasjerom, og 9 cm lenger bil...og 3cm bredere...
Tesla Model Y                         2021-

golo

Enyaq med samme utstyr som 1ST MAX kommer på 534 000 kr.

tornaldo

Sitat fra: golo på torsdag 24. september 2020, klokken 14:27
Enyaq med samme utstyr som 1ST MAX kommer på 534 000 kr.

Hvordan blir det regnestykket? Betviler det ikke, bare lurer.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

golo

Sitat fra: tornaldo på torsdag 24. september 2020, klokken 14:43
Sitat fra: golo på torsdag 24. september 2020, klokken 14:27
Enyaq med samme utstyr som 1ST MAX kommer på 534 000 kr.

Hvordan blir det regnestykket? Betviler det ikke, bare lurer.
Tar bare Enyaq 80 og legger til HUD, Adaptiv understell, Hengerfeste, Massasje i førersete, metallc-lakk osv. ID.4 MAX har alle utstyr inkludert og utstyret er likt for begge.

Ledam

Ser ut som om Enyaq får sin viktigste konkurrent. ID.4 kommer også med 4x4 til sommeren. Da er det verd å vurdere VW i stedet for å vente på Skoda.

biggern

Sitat fra: Ledam på torsdag 24. september 2020, klokken 16:28
Ser ut som om Enyaq får sin viktigste konkurrent. ID.4 kommer også med 4x4 til sommeren. Da er det verd å vurdere VW i stedet for å vente på Skoda.

Satte meg på liste der 1xx. Tror VAG pusher levering av ID4 først. Ok, prisen er uklar, men så stor forskjell tror jeg ikke det blir. Kina leverandørene pusher lavere priser og hurtigere levering. Så EU produsenter må sette opp farten for å ikke miste mulige kunder. VW lover idag levering 4x4 fra sommeren 2021, som er bedre enn hva Skoda utrykker.

makki

vw leverer 4x4 tidligere enn skoda 4x4 i sommer 2021 sikkert, og tror prisen blir maks 540k.

biggern

Sitat fra: makki på torsdag 24. september 2020, klokken 20:09
vw leverer 4x4 tidligere enn skoda 4x4 i sommer 2021 sikkert, og tror prisen blir maks 540k.

Dagens konfig på 2x er tilpasset nordmenn og deres forventninger.
Hva tror du de selger 4x4 med samme layout ?

Rusalka

Vinn vinn situasjon! Kjøpere fordeler seg på Enyaq og ID4. Kjøperne får bilene sine tidligere. Færre i køene. Om et år kan man kanskje prøvekjøre en ok elbil og hente den 14 dager etterpå .... Normalisering! Alle kjøpere tjener på økt konkurranse !! (?)

Magnito

Forstår bare ikke hva som er motivasjonen bak konkurranse internt i samme konsern?

OlaM

Sitat fra: Magnito på torsdag 24. september 2020, klokken 22:55
Forstår bare ikke hva som er motivasjonen bak konkurranse internt i samme konsern?

For stor organisasjon, for mange mellomledere.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA