Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

torlie

Sitat fra: Sverre_E på onsdag 02. september 2020, klokken 13:04
Skulle gjerne sett hva de forskjellige valgene for interiør innebærer.
- Loft
- Lodge
- Eco Suite
- Suite
- Lounge

Finner ikke noe info om det?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

KJE E

Noen som kommer til å bestille "Crystal Face"?

Kom ferdig konfigurert med vinterdekk på skremmende nær 600. Ikkje bra..

Sverre_E

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

hELgenen

Noen som kan komme med en del tekniske data - jeg var inne på skoda.no og kikket, men det lå ikke nok info der.

ENYAQ iV 80X - altså ikke RS versjonen klarer 0-100 på???
ENYAQ iV 80X - WLTP forbruk,eller antatt forbruk pr 100 km?
ENYAQ iV 80X - Dekkdimensjoner (er først og fremst interessert i laveste dim -  ikke høyeste)
ENYAQ iV 80X - Bakkeklaring (18.6??)
ENYAQ iV 80X - Varmepumpe standard?

Ellers ser jeg at her er det mye utstyr å velge/velge bort - skulle ønske de kunne forenkle det hele
og selge ferdige oppsatte pakker.....

espenri

Alt dette er vel besvart rundt omkring på skodas sider

ENYAQ iV 80X - altså ikke RS versjonen klarer 0-100 på??? - 6.9s
ENYAQ iV 80X - WLTP forbruk,eller antatt forbruk pr 100 km? - 77kwh / 460 = 160wh/k = 16kwh per 100km
ENYAQ iV 80X - Dekkdimensjoner (er først og fremst interessert i laveste dim -  ikke høyeste) - Fremkommer av prisliste?
ENYAQ iV 80X - Bakkeklaring (18.6??) - Stemmer, fremkommer av produktark på en eller annen skodaside
ENYAQ iV 80X - Varmepumpe standard? - Riktig, fremkommer av prisliste / utstyrsliste
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev


ToWalkOrDrive

Noen som er skeptisk til at maks fart er 160km/t? Med en elbil-SUV med de batteriene er det jo egentlig bare tull å kjøre fortere....da må en lade veldig ofte....men blir jo kjipt på Nurburgring, eller hva det ikke heter... ;-)
Tesla Model Y                         2021-

AJ82

Sitat fra: torlie på onsdag 02. september 2020, klokken 10:00
Estimert levering 2.halvår for iV80X.
Tipper ID4 leveres kjappere med AWD, ikke sikkert den koster så mye mer heller, og mulig noe rabatt å hente på den.

Personlig avventer jeg til bilen kan ses hos forhandler før avgjørelse tas, men tror jeg står over Enyaq. Likte heller ikke at bilen ikke kan bestilles med lakkert helt ned. Kommer ikke utenom plast nederst.  :o

ID4 kommer nok før ja. Er vel slik konsernet vil det. ID4 rwd kommer allerede på veien i år, selv om den ikke er vist enda.

Personlig venter jeg evt på RS Sportback. Noen som vet noe om den?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

VoltWay

Biler med 4WD har kortere rekkevidde enn 2WD (E-tron og Enyaq). Er det fordi bilene alltid har drift på alle fire hjul? Er det ingen som har mulighet for å tvinge 2WD og kanskje få litt mer rekkevidde? Det er jo meget sjelden du har behov for 4WD. På mange bensin- og dieselbiler er ikke 4WD i bruk før bilen spinner. Noen har vel òg et system som gjør at forhjulene går på 95% og bakhjulene 5%.

espenri

2x drivverk = 2x friksjon fra drivverk. Selv om man kan koble av motoren vil det fortsatt være friksjon. De fleste elbiler med 4wd kjører i 2wd i normal modus.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Desti

The Skoda factory can produce 250-350 Enyaq per day.

tromsø

Ladeluka sitter bak til høyere, uheldig plassering for lading hjemme og på hurtigladestasjon mener jeg.

Ja, Tesla har luka bak også men foran eller foran på venstre side er så mye enklere.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Willer

For meg er det akkurat det samme om ladeluka er foran eller bak har hatt lappen så mange år att det går greit å rygge om man må det  ;)

VoltWay

Kjører du med fronten inn må du uansett rygge ut igjen, så hvorfor blir det enklere? Er òg vanligvis tryggere å rygge inn på en parkeringsplass enn ut.

OlaM

Enig at det er bedre å ha luka på samme sted som førerdøren. Hvis du parkerer trangt så må du gjerne velge om du skal ha armslag på den ene siden eller den andre. Kjedelig å måtte åle seg langs en vinterskitten bilside eller ha tre grader døråpning å komme seg ut gjennom. Ørliten fordel på Ionity kanskje, samme som på bensinpumper?
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA