Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Nyheter om Enyaq  (Lest 37636 ganger)

torlie

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Nyheter om Enyaq
« Svar #300 på: Onsdag 29. Juli 2020, klokken 13:04 »
Antar det blir rimelig identisk med nye Octavia som jeg ser på som positivt  :)

Spennende om det skal komme med noen drypp av info i de neste ukene frem mot lansering. La oss håpe på noen utvendige skisser/smakebiter også de neste dagene.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

daktari

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #301 på: Onsdag 29. Juli 2020, klokken 15:11 »
Ja, det så likt ut gitt. Her er bilde fra nye Octavia:
https://www.bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=52611&limfrom=30#f3

ihaal

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #302 på: Onsdag 29. Juli 2020, klokken 19:24 »
Vanskelig å få et veldig godt inntrykk av bildene, men synes i utgangspunktet det ser ganske flott ut, jeg. Liker at de beholder litt knapper og ikke bare går for nettbrett-looken.

torlie

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #303 på: Fredag 31. Juli 2020, klokken 08:38 »
Vet ikke hva folket tenker om dette? For min del er en lysstripe som går over fronten ok, men at hele grillen lyser opp er muligens litt i overkant bling bling. :police:

"However, a video interview with Skoda’s interior designer appears to show that the new Enyaq iV will come with the option of an illuminated grille – similar to the new BMW X6. Although, it’s possible this is simply some lighting trickery done specifically for the video."
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #304 på: Fredag 31. Juli 2020, klokken 12:05 »
Vet ikke hva folket tenker om dette? For min del er en lysstripe som går over fronten ok, men at hele grillen lyser opp er muligens litt i overkant bling bling. :police:

"However, a video interview with Skoda’s interior designer appears to show that the new Enyaq iV will come with the option of an illuminated grille – similar to the new BMW X6. Although, it’s possible this is simply some lighting trickery done specifically for the video."

Det blir litt bling-bling, men jeg synes det fortsatt er innafor så lenge det kommer originalt. Tror også vi blir mer og mer vant med forskjellige lyssignaturer. Nå som det er vanlig med LED lys, så ser man at nesten alle biler skal ha et spesielt design på lykter både foran og bak. Audi eTron har f.eks animasjon når den blinker.
Hyundai Kona electric 2019

chargedup

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #305 på: Fredag 31. Juli 2020, klokken 12:30 »
Lysshow sa du  :o https://www.youtube.com/watch?v=cAMtX5pGLqY
Lysstriper som designelement (og kanskje også lysshow som på P7) blir det nok mer og mer av. De fleste tyske merkene har jo nå godt over til en lysstripe over hele rumpa som for ti år siden kun (som jeg husker) var Dodge som hadde. Illuminated grille ol har ofte vært på konseptbiler de siste ti årene, men har vist seg vanskelig å få godkjent.
Opel Ampera-e
Solgt: i3 (60Ah) - I-pace S - EQC - Model 3 LR AWD
Forhåndsreservert: Skoda - Model Y - Mach-E

Stip

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil

Nodland

• Full Member
  • Haugesund
    • Vis profil
« Svar #307 på: I går kl. 18:18 »
Hei. Jeg har prøvd og søke og finne ut av men kom ingen vei. Så kjeft gjerne på meg :p

Men denne suv'en vi ser bilder av som er Enyaq.. Den ligner jo ikke litt på den mer coupe aktige bilen vist tideligere ? Overalt så virker det som om kun Suv'en kommer.. Finner ingen info om denne coupe "suv'en"

Det kan jo ikke være samme bil ? Når kommer denne coupe suv'en.. er vell den alle egentlig vil ha :p

Hva blir navnet på denne coupe utgaven ?
« Siste redigering: I går kl. 18:26 av Nodland »
Tesla Model S 75D 2018

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #308 på: I går kl. 18:56 »
Hei. Jeg har prøvd og søke og finne ut av men kom ingen vei. Så kjeft gjerne på meg :p

Men denne suv'en vi ser bilder av som er Enyaq.. Den ligner jo ikke litt på den mer coupe aktige bilen vist tideligere ? Overalt så virker det som om kun Suv'en kommer.. Finner ingen info om denne coupe "suv'en"

Det kan jo ikke være samme bil ? Når kommer denne coupe suv'en.. er vell den alle egentlig vil ha :p

Hva blir navnet på denne coupe utgaven ?

Skoda Norge svarte meg på Facebook at de ikke visste om Coupe-versjonen skulle lanseres 1 september, eller om det kun er stasjonsvognen som lanseres da. Stasjonsvogn/crossover kommer med RWD i starten av neste år og AWD noen måneder senere. Vet ikke om Coupe kommer samtidig med AWD stasjonsvogn, eller om den kommer etter det.

Det er ikke klart om den kupeversjonen fortsatt vil hete Enyaq, eller om den får et annet navn. Skoda har ofte brukt Q i slutten av navnet for å vise at det er en SUV. Ikke godt å si om de vil ha nytt navn, eller om de slenger på sportback/crossback eller noe annet.

Jeg tar den bagasjeromsplassen jeg kan få, så den CUVen som kommer først passer bra.
Hyundai Kona electric 2019

Nodland

• Full Member
  • Haugesund
    • Vis profil
« Svar #309 på: I går kl. 19:02 »
Ah, takker for svar :) Da får en mest sannsynlig bare smøre seg med litt mer tolmodighet tenker jeg.
Tesla Model S 75D 2018