Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

torlie

Antar det blir rimelig identisk med nye Octavia som jeg ser på som positivt  :)

Spennende om det skal komme med noen drypp av info i de neste ukene frem mot lansering. La oss håpe på noen utvendige skisser/smakebiter også de neste dagene.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ihaal

Vanskelig å få et veldig godt inntrykk av bildene, men synes i utgangspunktet det ser ganske flott ut, jeg. Liker at de beholder litt knapper og ikke bare går for nettbrett-looken.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

torlie

Vet ikke hva folket tenker om dette? For min del er en lysstripe som går over fronten ok, men at hele grillen lyser opp er muligens litt i overkant bling bling. :police:


"However, a video interview with Skoda's interior designer appears to show that the new Enyaq iV will come with the option of an illuminated grille – similar to the new BMW X6. Although, it's possible this is simply some lighting trickery done specifically for the video."
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Sitat fra: torlie på fredag 31. juli 2020, klokken 08:38
Vet ikke hva folket tenker om dette? For min del er en lysstripe som går over fronten ok, men at hele grillen lyser opp er muligens litt i overkant bling bling. :police:


"However, a video interview with Skoda's interior designer appears to show that the new Enyaq iV will come with the option of an illuminated grille – similar to the new BMW X6. Although, it's possible this is simply some lighting trickery done specifically for the video."

Det blir litt bling-bling, men jeg synes det fortsatt er innafor så lenge det kommer originalt. Tror også vi blir mer og mer vant med forskjellige lyssignaturer. Nå som det er vanlig med LED lys, så ser man at nesten alle biler skal ha et spesielt design på lykter både foran og bak. Audi eTron har f.eks animasjon når den blinker.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

chargedup

Lysshow sa du  :o https://www.youtube.com/watch?v=cAMtX5pGLqY
Lysstriper som designelement (og kanskje også lysshow som på P7) blir det nok mer og mer av. De fleste tyske merkene har jo nå godt over til en lysstripe over hele rumpa som for ti år siden kun (som jeg husker) var Dodge som hadde. Illuminated grille ol har ofte vært på konseptbiler de siste ti årene, men har vist seg vanskelig å få godkjent.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE


Nodland

#307
Hei. Jeg har prøvd og søke og finne ut av men kom ingen vei. Så kjeft gjerne på meg :p

Men denne suv'en vi ser bilder av som er Enyaq.. Den ligner jo ikke litt på den mer coupe aktige bilen vist tideligere ? Overalt så virker det som om kun Suv'en kommer.. Finner ingen info om denne coupe "suv'en"





Det kan jo ikke være samme bil ? Når kommer denne coupe suv'en.. er vell den alle egentlig vil ha :p

Hva blir navnet på denne coupe utgaven ?
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

batterimannen

Sitat fra: Nodland på onsdag 05. august 2020, klokken 18:18
Hei. Jeg har prøvd og søke og finne ut av men kom ingen vei. Så kjeft gjerne på meg :p

Men denne suv'en vi ser bilder av som er Enyaq.. Den ligner jo ikke litt på den mer coupe aktige bilen vist tideligere ? Overalt så virker det som om kun Suv'en kommer.. Finner ingen info om denne coupe "suv'en"





Det kan jo ikke være samme bil ? Når kommer denne coupe suv'en.. er vell den alle egentlig vil ha :p

Hva blir navnet på denne coupe utgaven ?

Skoda Norge svarte meg på Facebook at de ikke visste om Coupe-versjonen skulle lanseres 1 september, eller om det kun er stasjonsvognen som lanseres da. Stasjonsvogn/crossover kommer med RWD i starten av neste år og AWD noen måneder senere. Vet ikke om Coupe kommer samtidig med AWD stasjonsvogn, eller om den kommer etter det.

Det er ikke klart om den kupeversjonen fortsatt vil hete Enyaq, eller om den får et annet navn. Skoda har ofte brukt Q i slutten av navnet for å vise at det er en SUV. Ikke godt å si om de vil ha nytt navn, eller om de slenger på sportback/crossback eller noe annet.

Jeg tar den bagasjeromsplassen jeg kan få, så den CUVen som kommer først passer bra.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Nodland

Ah, takker for svar :) Da får en mest sannsynlig bare smøre seg med litt mer tolmodighet tenker jeg.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Unified86

Skoda kommer selvfølgelig til å prioritere plass, funksjon og pris - og ja, de kamuflerte bilder virke nokså trauste, spesielt i forhold til søstermodellen ID.4 hos VW, som ser ganske så bra ut i kamuflasje: https://www.youtube.com/watch?v=agQd_f-WAvE&t=4s
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

batterimannen

 Du kan ikke vise dette vedlegget. 
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

tornaldo

#312
Ser absolutt ganske brukbar ut, hvis de beholder størsteparten av uttrykket fra designskissen her. Litt lunken til for mye overdimensjonerte luftinntak etc, så håper ikke det blir alt for fremtredende, men ser ut til å forbli på produksjonsmodellen. Forholdsvis sportslig og tøft uttrykk, selv om design og utseende selvfølgelig er smak og behag. Personlig kan jeg leve godt med dette.

Står personlig fortsatt og vipper mellom Enyaq og Model Y, blir spennende å høre leveringsdato for Enyaq 4x4.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

batterimannen

Sitat fra: tornaldo på onsdag 12. august 2020, klokken 08:26
Står personlig fortsatt og vipper mellom Enyaq og Model Y, blir spennende å høre leveringsdato for Enyaq 4x4.

Står selv mellom Y og Enyaq. Pris er egentlig viktigere for meg enn tidspunkt. Pris Y vs Enyaq  og da mener jeg pris for en bil med utstyr, ikke en ribbet utgave uten ryggekamera og parkeringssensorer.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

tornaldo

En annen skisse. Luftinntaket foran forhjulene virker å være like som den kamuflerte utgaven som er vist frem, og da trolig som produksjonsmodellen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA