Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. februar 2020, klokken 18:11
Sitat fra: kodax på lørdag 29. februar 2020, klokken 16:24
Skoda skulle visst uansett ikke vise Enyaq i Geneve:
Dette høres ut som omtrent samme forsvar som de som ikke hadde kjæreste når de gikk på barne/ungdomsskole og sa de hadde kjæreste på hytta........

Var det fordi de ikke hadde draget eller fordi de ikke turde å komme ut av skapet?

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 01. mars 2020, klokken 21:18
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. februar 2020, klokken 18:11
Sitat fra: kodax på lørdag 29. februar 2020, klokken 16:24
Skoda skulle visst uansett ikke vise Enyaq i Geneve:
Dette høres ut som omtrent samme forsvar som de som ikke hadde kjæreste når de gikk på barne/ungdomsskole og sa de hadde kjæreste på hytta........

Var det fordi de ikke hadde draget eller fordi de ikke turde å komme ut av skapet?
Vanskelig å si Setter en knapp på det første, for VW har vel kommet ut nå selv om de ikke helt overbeviser enda.

kodax

Kompis hadde snowracer under trappa hjemme..men vi fikk aldri lov til å se den  :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på søndag 01. mars 2020, klokken 23:39
Kompis hadde snowracer under trappa hjemme..men vi fikk aldri lov til å se den  :laugh:
Det høres ut som Fisker, de har solid state batterier på fabrikken......

Daniel_0007

Sitat fra: knut.aulie på mandag 02. mars 2020, klokken 05:36
Sitat fra: kodax på søndag 01. mars 2020, klokken 23:39
Kompis hadde snowracer under trappa hjemme..men vi fikk aldri lov til å se den  :laugh:
Det høres ut som Fisker, de har solid state batterier på fabrikken......

Eller toyota som sier da har biler på fast stoff batteri klare til ol som kanskje ikke blir noe av uansett  :D
Model 3 2019 LR Rwd

kodax

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 02. mars 2020, klokken 09:46
Sitat fra: knut.aulie på mandag 02. mars 2020, klokken 05:36
Sitat fra: kodax på søndag 01. mars 2020, klokken 23:39
Kompis hadde snowracer under trappa hjemme..men vi fikk aldri lov til å se den  :laugh:
Det høres ut som Fisker, de har solid state batterier på fabrikken......

Eller toyota som sier da har biler på fast stoff batteri klare til ol som kanskje ikke blir noe av uansett  :D
...og vipps fikk vi svar på hvem som står bak Corona-viruset   :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

s3xy

Og der var Id4 avdukket....
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53070

Begynner å bli rimelig latterlig at det ikke går an å komme med info eller bilder av Enyaq, når coupen har vært ute i 3-4 år allerede.....

power59

Det hele henger vel på den famøse VW ID3 programvareskandalen. Bilen er på samme plattform og deler sannsynligvis det meste av programvare også.

Tror nok bilen kan bli bra hvis den er tro til Skodas enkle og greie filosofi - men sånn som det ser ut nå så tror jeg VAG systemet får kjøre av seg barnesykdommene før ev. En handel.

tornaldo

Nå har Volkswagen Norge sendt ut info om at ID.4 lanseres med bakhjulstrekk mot slutten av året, og at 4wd kommer på et senere tidspunkt. Så da vet vi vel hva Enyaq også leveres med først...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Tafsern

#174
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 03. mars 2020, klokken 17:56
Nå har Volkswagen Norge sendt ut info om at ID.4 lanseres med bakhjulstrekk mot slutten av året, og at 4wd kommer på et senere tidspunkt. Så da vet vi vel hva Enyaq også leveres med først...

Direkte flaut spør du meg. Skulle tro de var nybegynnere i det norske markedet. Og mangelen på informasjon, bilder etc. er skremmende. Er ikke så mye som et kamuflasjebilde av Enyaq...den er nok alt for langt unna dessverre og produseres vel ikke i stor skala for VAG får orden på teknologien.

Tipper leveringer av Enyaq ut i 2021. I verste fall godt ut i 2021.

Olemann

Høres klokt ut det.  De fleste vil jo ha AWD, nå vil nok en del som er supergira på bilen kanskje først kjøpe en RWD, så en AWD 1 år senere.  Da får VAG solgt 2 biler og ikke bare en :D
Jo lenger tid mellom RWD og AWD jo større er sjansen for å få et dobbeltsalg for VAG....Risikoen er selvsagt at folk heller går for Model Y, XC40, Mach-e etc....

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 03. mars 2020, klokken 17:56
Nå har Volkswagen Norge sendt ut info om at ID.4 lanseres med bakhjulstrekk mot slutten av året, og at 4wd kommer på et senere tidspunkt. Så da vet vi vel hva Enyaq også leveres med først...

lirekassa

Tror heller de sliter med å få drivlinja effektiv nok med AWD, og at de derfor velger den enkle utveien med kun RWD i første omgang.


Sitat fra: Olemann på tirsdag 03. mars 2020, klokken 22:11
Høres klokt ut det.  De fleste vil jo ha AWD, nå vil nok en del som er supergira på bilen kanskje først kjøpe en RWD, så en AWD 1 år senere.  Da får VAG solgt 2 biler og ikke bare en :D
Jo lenger tid mellom RWD og AWD jo større er sjansen for å få et dobbeltsalg for VAG....Risikoen er selvsagt at folk heller går for Model Y, XC40, Mach-e etc....

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 03. mars 2020, klokken 17:56
Nå har Volkswagen Norge sendt ut info om at ID.4 lanseres med bakhjulstrekk mot slutten av året, og at 4wd kommer på et senere tidspunkt. Så da vet vi vel hva Enyaq også leveres med først...

Guleböj


daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gekko300

De kunne spart seg den snømåkeren foran.  ::)
Og hva i himmelens navn er det de har gjort med hekken?  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA