Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

navyelsen

registrerer at på de svenske sidene står det levering fra tidlig 2021...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Stip

Men ser ut som dei dropper navnet Vision iV.

"Nu berättar Skoda att suven inte längre lystrar till namnet Vision iV utan till det märkligt ljudande projektnamnet A-SUVe."

Og det er navnet til el-suv'en til SEAT-avleggaren Cupra. Kryptisk!

lirekassa

Er ikke A-SUV bare en betegnelse, som skulle si noe om størrelsen? Uansett veldig kryptisk, ja. Men at det ikke blir Vision iV har jo vært klart hele veien.

https://www.dinside.no/motor/liten-suv-fra-toyota/72027882

navyelsen

#94
Så da får vi 4 mer eller mindre like biler under 4 ulike merker:
VW ID.4, Skoda Vision IV, Audi Q4 og Cupra (Seat) aSUV-e?
Får håpe det blir mer enn bare grillen og logoen som skiller dem...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Daniel_0007

Sitat fra: navyelsen på søndag 26. januar 2020, klokken 21:06
Så da får vi 4 mer eller mindre like biler under 4 ulike merker:
VW ID.4, Skoda Vision IV, Audi Q4 og Cupra aSUV-e?
Får håpe det blir mer enn bare grillen og logoen som skiller dem...

det heter å spare penger på rnd, id3 og elborn er identiske biler for ikke snakke eup/citigo og mi. Blir nok minimale forskjeller tipper jeg men litt forskjell på utstyrsnivå.
Psa gjør det samme med 208 og corsa
Model 3 2019 LR Rwd

tornaldo

Jeg er ganske overbevist om at det blir tydelige forskjeller på ID4 og Vision iV, både utvendig og innvendig, men mest utvendig. Veldig tvilsomt at det blir lignende trillingene. Mye av det samme går nok igjen, men det har det uansett gjort de siste årene i VAG gruppen, uten at det trolig har vært problemer for folk flest når de har valgt Passat/Superb/Octavia/Golf. F eks virker Skoda å ha litt skarpere linjer en VW, i alle fall ut fra bildene av konseptbilene.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Olemann

Sitat fra: tornaldo på søndag 26. januar 2020, klokken 22:34
F eks virker Skoda å ha litt skarpere linjer en VW, i alle fall ut fra bildene av konseptbilene.

Nettopp, tror nok også Skoda blir skarpere, mer som en Lamborghini, mens VW mykere som Ferrari.

Men, egentlig helt OK begge de merkene der, så greit nok  -  Forøvrig blir det antagelig en del forskjeller, sammenlignet med de 2 nevnte merkene  ;D

lirekassa

Har noen hørt noe mer om når eksakt journalistene skulle få prøvekjøre denne? Håper det drysser noen flere detaljer samtidig, selv om bilen vil være kamuflert.

batterimannen

Sitat fra: lirekassa på mandag 03. februar 2020, klokken 23:02
Har noen hørt noe mer om når eksakt journalistene skulle få prøvekjøre denne? Håper det drysser noen flere detaljer samtidig, selv om bilen vil være kamuflert.

Eneste nye informasjon fra Skoda er at de har en tegnekonkurranse for barn, hvor du kan vinne en sykkel. Du kan si til et barn under 12 år at du venter på en elektrisk familiebil fra Skoda og be barnet om å tegne bilen. Da kan du vinne en sykkel....  :o
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Pingle

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 04. februar 2020, klokken 05:46
Sitat fra: lirekassa på mandag 03. februar 2020, klokken 23:02
Har noen hørt noe mer om når eksakt journalistene skulle få prøvekjøre denne? Håper det drysser noen flere detaljer samtidig, selv om bilen vil være kamuflert.

Eneste nye informasjon fra Skoda er at de har en tegnekonkurranse for barn, hvor du kan vinne en sykkel. Du kan si til et barn under 12 år at du venter på en elektrisk familiebil fra Skoda og be barnet om å tegne bilen. Da kan du vinne en sykkel....  :o


Tynt med info når du må få foreldrene til å selge inn bilen overfor ungene, og så be dem tegne hvordan de tror den ser ut.

Jeg ser for meg mine små:
"Hvorfor Skoda når du kan gå da"
"- eller ...vinne en sykkel?"
"Pappa, vi vant. Er bilen bedre enn sykkelen?"
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

telcontar

Bare lavmål hele opplegget, virker som Skoda Norge er desperate etter å holde interessen oppe og satt markedsfolka igang med å finne på noe.

Bedre om de ikke sendte sånn tulle email, jeg kan vente på bilen og trenger ikke sånne intetsigende tulle email. Blir bare irritert

Mao

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 04. februar 2020, klokken 05:46
Sitat fra: lirekassa på mandag 03. februar 2020, klokken 23:02
Har noen hørt noe mer om når eksakt journalistene skulle få prøvekjøre denne? Håper det drysser noen flere detaljer samtidig, selv om bilen vil være kamuflert.

Eneste nye informasjon fra Skoda er at de har en tegnekonkurranse for barn, hvor du kan vinne en sykkel. Du kan si til et barn under 12 år at du venter på en elektrisk familiebil fra Skoda og be barnet om å tegne bilen. Da kan du vinne en sykkel....  :o

Det lover jo godt når Skoda endelig har funnet ut at de trenger hjelp til å få tegnet ferdig bilen  :D
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

gekko300

Ble oppringt av Skodaforhandler i dag. De påstår hardnakket at de har sett endelige versjoner av begge bilene (SUV/coupe). Min tanke er da at det kun er politikk innad i VW konsernet som gjør at Skoda ikke får presentert sin bil. Lurer på om jeg vil ha en bil som spiller tredjefiolin i konsernet...

lirekassa

Sitat fra: gekko300 på onsdag 05. februar 2020, klokken 12:54
Ble oppringt av Skodaforhandler i dag. De påstår hardnakket at de har sett endelige versjoner av begge bilene (SUV/coupe). Min tanke er da at det kun er politikk innad i VW konsernet som gjør at Skoda ikke får presentert sin bil. Lurer på om jeg vil ha en bil som spiller tredjefiolin i konsernet...

Sa forhandleren noe mer konkret om når vi kan forvente flere detaljer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA