Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq i media / Nyheter om Enyaq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 29. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

chargedup

Kan nesten virke som de har lest spekulasjonene og lite nyheter etter fadesen med visning i Norge her inne og må sende ut noe på e-post ;)

Kan hende journalistene ikke får lov til å ta bilder innvendig (tildekket interiør) og at bilene er kamuflert (foliert i klassisk testbil). Sannsynligvis får vel journalistene kun lov til å si sin mening om bilens kjøreegenskaper uten å nevne forbruk etc...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Dieselgubben

#76
Sitat fra: torlie på tirsdag 21. januar 2020, klokken 14:56
Dagens info på epost :+1:

2020 blir et innholdsrikt år for oss i ŠKODA, med vår elektriske familie-SUV som det største høydepunktet. Du kan forvente deg hyppigere oppdateringer fra oss i tiden som kommer.

Om noen uker skal et utvalg norske journalister få prøvekjøre den produksjonsklare utgaven av vår nye elektriske familie-SUV.

Bilen de norske journalistene får tildelt på testkjøringen, er en ferdig utgave av SUV-en du og mange andre nordmenn venter på. Rett etter testkjøringen formidler journalistene sine opplevelser med bilen som snart lanseres for hele verden.

Da bilen ennå ikke er vist offentlig, er det en kamuflert utgave som testes. Derfor er det i første omgang kjøreopplevelsen og -egenskapene til bilen som får omtale.

Snart kan vi også dele mer informasjon med deg om når vi skal ta kamuflasjen av bilen, for en offisiell verdenspremiere. Begivenheten vil finne sted på et arrangement som virkelig understreker hvilken milepæl bilen blir for ŠKODA.

Vi ser frem til å dele mer informasjon med deg i tiden som kommer.


Vennlig hilsen
ŠKODA Norge

For noe ullent vås... noen uker - hva er det 1, 5, 10? ... Hva er poenget med å la journalistene kjøre en produksjonsklar bil som blir kamuflert? -er det kanskje pga. VW skal prioriteres og ID4 lanseres først? "Snart kan vi dele informasjon med deg om når vi skal ta av kamuflasjen"-WTF? Begynner å lukte real lure-mus. Og hva med ryktene om at 2wd kommer først? Hva med at Tesla forserer produksjon av modell Y? Her kan man SE bilen og bestille den - og disse 2 skulle i utgangspunktet lanseres på omtrent samme tid.

Har reservert Vision iV. Men dukker TMY opp før nyttår, blir det den. 


telcontar

Model Y er ryktet å komme allerede i feb/mars i USA. Europa leveranser er neppe mer enn 3-6mnd etter dette. Om VAG holder igjen Vision iV for å lansere id.4 først, har lite så si, hvis dem ikke greier å levere noen av bilene med 4x4 før 2020.

Akkurat nå så virker selv Ford å stå bedre rustet til å møte konkurransen fra Model Y enn VAG.

cmniels

Den eposten er noe av det dummeste jeg har lest. Det står i grunnen INGENTING. Virker på kanten til useriøst synes jeg.

batterimannen

Sitat fra: kodax på tirsdag 21. januar 2020, klokken 15:03
Fikk den jeg også, og lover bra for framdriften!

SitatRett etter testkjøringen formidler journalistene sine opplevelser med bilen som snart lanseres for hele verden.
Da bilen ennå ikke er vist offentlig, er det en kamuflert utgave som testes. Derfor er det i første omgang kjøreopplevelsen og -egenskapene til bilen som får omtale.

Sannsynligvis bare litt knotete formulert, men høres jo ut som "journalistikk" de drev med før Warsavapakten opphørte  ::)

Journalistene får kun si noe om kjøreopplevelsen. Da regner jeg med det blir respons, hvordan den tar svinger osv. De får nok ikke kommentere noe på utseende, plass i baggasjerom osv. Ganske intetsigende mail. De sier ikke på hvilken messe eller måned når den skal lanseres. Tyder på at de ikke er klare til Geneve i mars, som ryktene sier.

Mer frustrerende enn opplysende.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Sandvika

Sitat fra: cmniels på tirsdag 21. januar 2020, klokken 15:33
Den eposten er noe av det dummeste jeg har lest. Det står i grunnen INGENTING. Virker på kanten til useriøst synes jeg.
hehe, er nok noen noen som har en KPI på å holde kundene varme. Ikke en lett jobb det når det er ingenting å fortelle.

kodax

Det å få journalistene til å ikke avsløre alt med en gang er ho en velkjent metode for å melke mest mulig ut av lanseringen.
Spørsmålet er om hvor lang tid de bruker på å omsette en produksjonsklar bil til faktisk å ha produksjonslinjene klare. VAG har begynt å produsere ID3, men ID4-produksjon har det vel vært lite snakk om.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

batterimannen

Enda en ting som tyder på at Vision iV ikke blir vist frem før mai. Tidligere sa sjefen i vw at crozz skulle vises frem i slutten av februar, nå blir det i april:

https://electrek.co/2020/01/21/volkswagen-id-crozz-us-debut-new-york-auto-show-april/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Ja, dette kommer til å ta lang tid for vi får se den bilen, tror jeg. Og jeg som gledet meg til å se den på Gardemoen når jeg fikk invitasjonen på epost fra de. Men der tok jeg feil for den visningen ble jo avlyst :-1:

Bigdrago

Hvor kraftig tror dere ombordladeren blir?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Stikkkontakt

Sitat fra: Bigdrago på fredag 24. januar 2020, klokken 22:00
Hvor kraftig tror dere ombordladeren blir?

Alt annet enn 11kw vil være en overraskelse.

Bigdrago

En såpass ny bil må vel ha 22kw tenker jeg. Til og med renault zoe av alle biler har 22kw
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

gekko300

Noen andre biler enn Zoe som har 22 kW?
Får neppe mer enn 11 kW på Skodaen.

jkirkebo

Sitat fra: gekko300 på lørdag 25. januar 2020, klokken 13:07
Noen andre biler enn Zoe som har 22 kW?
Får neppe mer enn 11 kW på Skodaen.

Nei, ingen andre nå lengre. Tesla har maks 16,5kW.

Dagens "standard" blant europeiske biler er 3x16A 3-fase 400V (11kW) og 1x32A 1-fase 230V (7,4kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA