Ganske ulik konseptutgaven som er på hjemmesiden.
Det var også ventet. Ryktet (eller VW?) har vært klare på at versjonen av ID. Crozz som kom først var en SUV omtrent som en Tiguan i størrelse og at en sedan versjon mer lik med konseptutgaven ville følge senere.
Interessant å se en lidar på taket.
Tydelig at det blir vesentlig mer bagasjeromsplass på denne enn på ID3. Øyemålet mitt sier at det blir nok bagasjeromsplass med baksetene lagt ned til at vi kommer til å få se Bjørn Nyland sove i bilen!

Her blir det mulighet for last på taket og ganske sikkert tradisjonelt hengerfeste.
Etter min vurdering er det med denne bilen VW direkte skal konkurrere med Tesla model 3 og model Y. Av den grunn vil også interiøret i ID. Crozz fremstå mer elegant og påkostet enn det vi har sett antydning til for ID.3 så langt. For eksempel med seter med minne.
Dette er nok starten på at vi vil få se mer av ID Crozz på samme måte som de første bildene av ID3 fra Sør-Afrika i desember markerte starten på at vi etterhvert fikk se mange spionbilder og reportasjer om bilen.
Det ble vel også sagt på presentasjonen av ID3 i Berlin at vi skulle få se mer av Crozz på IAA i september.