Skrevet av Emne: Crozz - Tekniske data  (Lest 4275 ganger)

kodax

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Crozz - Tekniske data
« Svar #15 på: lørdag 02. mars 2019, klokken 12:02 »
Ser ut som det kanskje kommer to versjoner, en Tiguan-type og en coupe:
https://insideevs.com/volkswagen-i-d-neo-pricing-leak/
Tesla Model X 75D 7-seter- Produsert 18.1.2019

Skoda Vision iV - kønr. 1XX
VW ID.3 - kønr. 3XX
Tesla Model Y - tidlig bestilt
VW Buzz - ønskes:)
Audi eTron 55 - Avbestilt

Chimp

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: torsdag 09. mai 2019, klokken 12:31 »
Og når vil man antakelig se Crozz på veien ? 2021 ? Er det snakk om forhåndsbestilling på slutten av dette året, eller er det feilinformasjon jeg har plukket opp?

kodax

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: søndag 12. mai 2019, klokken 09:39 »
Ingen B-stople - må ikke bilen da avstives på andre måter slik at vekten øker, spørs om det beholdes til produksjon
Dimensjoner:

Interiør:
"Den justerbare midtkonsollen kan skyves frem og tilbake."
"tre og krom har vi kuttet helt ut. Fysiske knapper og brytere er det også helt slutt på."

https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id-crozz.html
https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-magasin/elbil-livsstil/konseptbilen-id-crozz-design.html

VW ID.3 - kønr. 3XX

Gnist

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: søndag 12. mai 2019, klokken 22:15 »
Jeg mener VW har sagt at den versjonen av Crozz som kommer først vil minne om en Tiguan i formen. Dette rimer også med VWs satsning på SUV.

Jeg er helt trygg på at bilen som kommer har B-stolpe og er mye mindre futuristisk innvendig enn det konseptutgaven viser.

Jeg mener det ble sagt under presentasjonen av ID3 at de skulle si mer om Crozz på IAA i september.

Ryktet har vært at de skal starte produksjon av Crozz i Q4 2020. Nå virker det som ID.3 er forsinket og først leveres kunder "sommeren" 2020. Jeg tror forsinkelsen er fordi det har tatt lengre tid enn antatt å utvikle og teste all den nye programvaren som skal inn i bilen. Dette på samme måten som VW har annonsert at Golf 8 er forsinket på grunn av utfordringer med programvaren i bilen.

Jeg vil tro at det er mye felles i programvaren mellom ID.3 og Crozz, slik at det er ikke sikkert at Crozz er forsinket selv om det kan virke som ID.3 er det.

PS: Tror vi Crozz er ID.4?
« Siste redigering: søndag 12. mai 2019, klokken 22:17 av Gnist »

kodax

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: søndag 12. mai 2019, klokken 23:19 »
«Det er forventet at du vil kunne reservere din nye ID. Crozz SUV i god tid før vi åpner for salg i 2020 for å sikre deg en bil så tidlig levert som mulig.»
https://www.volkswagen.no/no/h/elbilkunde/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-crozz-elbil.html

VW ID.3 - kønr. 3XX

ProsjektX

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: mandag 13. mai 2019, klokken 09:13 »
Hvis interiøret blir noe i nærheten så kjipt og tradisjonelt, og langt vekk fra konsept, som det ser ut til at ID.3 blir, så blir det skuffelse. hadde denne i sikte, men blitt litt skeptisk kjenner jeg
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

biggern

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Crozz - Tekniske data og mulig levering
« Svar #21 på: mandag 13. mai 2019, klokken 11:38 »
«Det er forventet at du vil kunne reservere din nye ID. Crozz SUV i god tid før vi åpner for salg i 2020 for å sikre deg en bil så tidlig levert som mulig.»
https://www.volkswagen.no/no/h/elbilkunde/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-crozz-elbil.html

Blir spennende og se om det blir reservasjon iløpet av året, samt når bestilling og mulig levering er i 2020 eller 2021, Dette da produsenter har vist seg å være mer optimistiske enn det kundene er  :)
Om avgifter innføres fra 2021 kan den bli for dyr for mange.

kodax

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 på: mandag 13. mai 2019, klokken 15:04 »
Det blir nok ekstra stor rift om denne dersom det viser seg at den kan fås før eventuelle avgiftsøkninger, ja. TMY leveres vel ikke før i 2022, og kanskje heller ikke Skoda Vision-E..

VW ID.3 - kønr. 3XX

Scrooge

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 på: tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:05 »
At TMY ikke leveres før 2022 er en pessimistisk antakelse når Tesla i grunn er den eneste aktøren som faktisk presterer å levere elbiler. Jeg antar at vi senest får TMY til Norge i Q2 2021. Skoda Vision iV har jeg håp om at de første får i Q4 2020. Jeg tror derimot at Crozz kommer senere enn både TMY og Vision iV.