Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AC gir kun kald luft i fart?

Startet av torgeirp, søndag 28. juli 2019, klokken 21:51

« forrige - neste »

torgeirp

Hei!

Jeg har en helt ny Nissan Leaf Acenta 40kwt som jeg er svært fornøyd med - bortsett i fra på varme dager! La oss si det er 30 grader ute, bilen er glovarm og jeg setter klimaanlegget på 16 grader via appen. Etter ca 8 minutter kommer jeg inn i bilen, og den blåser varm luft. Jeg begynner å kjøre og merker da at den kalde luften kommer. Når jeg stopper opp på f.eks et busstopp kommer den varme luften tilbake.

Er dette normalt? Er det slik at bilen må være i fart for å få kald luft når det er veldig varmt ute? Har hatt bilen i ca en måned, så litt rart hvis noe har blitt ødelagt så fort... Supert hvis noen har erfaringer å dele :+1:

steffeo

Klima-anlegget i leaf'en er helt totalt ubrukelig når tempraturer endrer seg(selv bare litt); men akkurat så tullete skal den nok ikke være.

Blir det varm luft når du stopper er det noe galt.

Så vidt jeg har skjønt via appen er det kun varming man kan gjøre (selv om man kan sette den til 16 grader).

Noen har visstnok fått til å kjøle ved å sette klima anlegget på manuelt med AC aktivert før man sette fra seg bilen, men jeg har ikke fått til det.

TJV

Stemmer at auto funksjonen er ganske ubrukelig. Det at bilen ikke kan stå i auto samtidig som AC knappen er aktivert er ganske utrolig. Men jeg testet under hetebølgen i Bergen for halvannen uke siden. Over 30 grader ute, satt AC på 16 grader i en halv time. Var riktignok ikke 16 grader inni bilen, men tipper rundt 20 grader. Jeg bruker sjelden auto, så stemmer nok at bilen ble parkert med kun AC knappen aktivert.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA