Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.28.x

Startet av Motorwatt, søndag 28. juli 2019, klokken 20:19

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 10. august 2019, klokken 10:02
Fikk 24.4 for noen dager siden og hakkingen på spotify er tilbake   >:(

Hvordan er hakking på 28?
Kan dette være MCU-avhengig? Hva har du? Ingen problemer det dette på min MCU2.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Det er nok en overbelastet MCU1 ja. Innført med 2019-sw. Og Tesla gir faen. Fortsetter å legge til mer og mer som bare gjør det verre.

Hyperstress

Jeg har mcu1 og aldri opplevd hakking på Spotify.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 10. august 2019, klokken 10:38
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 10. august 2019, klokken 10:02
Fikk 24.4 for noen dager siden og hakkingen på spotify er tilbake   >:(

Hvordan er hakking på 28?
Kan dette være MCU-avhengig? Hva har du? Ingen problemer det dette på min MCU2.
Nei, vi hadde jo bilferie hvor det enten var neglisjerbar eller ingen hakkking, men det er altså tilbake.

2017 TMS75D levert i oktober

Men, la merke til noe annet. Når bremser bilen markant ned for biler som kommer ut på motorveien. Dette var mer sporadisk før

Motorwatt

Da har du iallfall MCU1. MCU2 kom i begynnelsen av 2018.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Jeg fikk v28.2 i går. Airbag-innstillingene er bare Off eller Auto, ingen On som beskrevet i manualen fra Mai. I manualen står det at hvis den står på On, vil ingen status vises, mens hvis den står på Auto, vil airbag-status stå oppe i høyre hjørne, noe det nå gjør hele tiden. Samme for dere, eller har dere On på denne versjonen?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

spirrevipp

Jeg har også bare off og auto, ingen on.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Kim-

Sitat fra: kodax på lørdag 10. august 2019, klokken 15:51
Jeg fikk v28.2 i går. Airbag-innstillingene er bare Off eller Auto, ingen On som beskrevet i manualen fra Mai. I manualen står det at hvis den står på On, vil ingen status vises, mens hvis den står på Auto, vil airbag-status stå oppe i høyre hjørne, noe det nå gjør hele tiden. Samme for dere, eller har dere On på denne versjonen?

Ja, den står i hjørnet oppe når den er på. Har egentlig ingen behov for å ha denne på skjermen utenom når den er koblet ut.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

asbkar

Fikk 28.3 nå, ikke noe nytt i forhold til det som er nevnt på tidligere 28.x-versjoner (TM3LR)
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

ganton

Sitat fra: asbkar på mandag 12. august 2019, klokken 21:10
Fikk 28.3 nå, ikke noe nytt i forhold til det som er nevnt på tidligere 28.x-versjoner (TM3LR)
Sikkert en viktig bugfix siden det er rapport at folk får den bare en uke etter at de har fått 28.2. Er selv forøvrig bare på 24.4 selv om bilen er på wifi. Ingen big loss, stort sett bare spill som kommer, men artig å sjekke evt forbedringer i autopilot selv om ennå tilgode å se noen, men stadig optimist :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Croft

Fikk første feil på bilen på søndag; håndtak bak som ikke fungerer. Time nå på fredag, og lurer på om en da MÅ oppgradere SW? Svært fornøyd med nåværende versjon uten de nye EU innførte begrensningene. Noen som har erfaring med å nekte ny SW?

Rævedilter

Sitat fra: Croft på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:51EU innførte begrensningene.
Nokon som faktisk har merka noko forskjell med disse begrensingene?
Eg har fått nokre beskjeder at eg må være klar til å ta over, men aldri har eg måttet gjøre det.
Kjører mykje med AP.

Motorwatt

#72
Hvis du gjerne vil se det det, kan du, men ikke anbefalt, slippe rattet helt i over 40 sekunder på AP.

Kjøre med AP inn i en sving med stor hastighet som gir deg mer enn 0.3 g.

Filskifte vil bli avbrutt hvis den ikke, på grunn av omstendigheter som f. eks. annen trafikk, fortsette å prøve filskifte etter ca 5 blink/sekunder.

Også Summon, da....

For mitt vedkommende lever jeg godt med disse restriksjonene hvis de bare kunne få orden på alt det andre rundt TACC/AP.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Sitat fra: Rævedilter på onsdag 14. august 2019, klokken 07:57
Sitat fra: Croft på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:51EU innførte begrensningene.
Nokon som faktisk har merka noko forskjell med disse begrensingene?

Stort sett bare i saktegående kø. Da hender det jeg får påminnelse om å ta i rattet, siden det er null bevegelse. På langkjøring har jeg hendene på rattet, og det er nok til at den merker at jeg er der, så jeg får sjeldent varsel.

Ett og annet varsel når det er skarpe svinger, men den har aldri avbrutt. (Det ville jo være verre enn noe!)

Filskifte og NoA har jeg knapt prøvd; det finnes ikke motorvei i mitt fylke.

Summon har egentlig aldri fungert spesielt bra. Noen ganger kan jeg flytte bilen fram- eller bakover, andre ganger avbryter den med en gang den har brettet inn ørene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 14. august 2019, klokken 08:42
Filskifte vil bli avbrutt hvis den ikke, på grunn av omstendigheter som f. eks. annen trafikk, fortsette å prøve filskifte etter ca 5 blink/sekunder.

Dette er den eneste som virkelig irriterer, før satte man på blinklyset, så så andre biler at du vill bytte, lagde luke til deg, så byttet bilen fil. Smooth og komfortabelt.

Nå må du finne en luke uten biler på laaang avstand foran eller bak, sette på blinklys, og håpe at bilen bak ikke innhenter deg en meter, for da avbryter filskiftet selv om du er kommet omtrent helt over i nytt felt og vrenger tilbake til opprinnelig felt. Svært utrygt og ukomfortabelt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA