Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.28.x

Startet av Motorwatt, søndag 28. juli 2019, klokken 20:19

« forrige - neste »

Motorwatt

#15
Du er inne på noe viktig, Elmo. Det er en av grunnene til at jeg har slått av Advance (jeg tror ikke noe på Advance, men lltt ekstra forsiktighet når det gjelder Teslas oppdateringer har ikke noe med feighet å gjøre...) :angel:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Coulomb

2019.28.2 ser ut til å være en kjapp oppdatering av dog-mode, se f.eks.
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-serious-issue-dog-mode-elon-musk-promises-fix/

Har forøvrig TM3 LR AWD.


Coulomb

Toalmar

Liten fart på oppdateringene til Norge for versjon 28.X

Pr nå er det for 2019.28.1 registrert 121 stk som har fått den og av de er det 6 stk i Norge.       Pr nå er det for 2019.28.2 registrert 207 stk som har fått den og av de er det 9 stk i Norge

For f .eks 2019.24.4 er 5415 og her er det nå 194 stk i Norge.
Dette er for de som har registrert seg på Teslafi.com

Så konklusjonen må være vel være at det er få som har TeslaFi
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på søndag 04. august 2019, klokken 20:53
Så konklusjonen må være vel være at det er få som har TeslaFi
6.382 biler registrert på Teslafi totalt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Sitat fra: Motorwatt på søndag 04. august 2019, klokken 20:57
Sitat fra: Toalmar på søndag 04. august 2019, klokken 20:53
Så konklusjonen må være vel være at det er få som har TeslaFi
6.382 biler registrert på Teslafi totalt.

Er det nok av det totale antallet til å være signifikant? Det er kanskje nok til å gi en interessant pekepinn om trenden, i alle fall; det virker slik når det kommer info fre teslafi i ulike poster her på forumet i alle fall. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Toalmar

Sitat fra: cra på mandag 05. august 2019, klokken 12:40
Er det nok av det totale antallet til å være signifikant? Det er kanskje nok til å gi en interessant pekepinn om trenden, i alle fall; det virker slik når det kommer info fre teslafi i ulike poster her på forumet i alle fall. :)
Er nok mange faste "forfattere i forumet" som har TeslaFi vil jeg tro  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

cra

Sitat fra: Toalmar på mandag 05. august 2019, klokken 14:50
Sitat fra: cra på mandag 05. august 2019, klokken 12:40
Er det nok av det totale antallet til å være signifikant? Det er kanskje nok til å gi en interessant pekepinn om trenden, i alle fall; det virker slik når det kommer info fre teslafi i ulike poster her på forumet i alle fall. :)
Er nok mange faste "forfattere i forumet" som har TeslaFi vil jeg tro  :+1:

Det er det nok. Var borti og snusa på det selv en stund, men konkluderte med at jeg ikke hadde nok igjen for å bruke det til å rettferdiggjøre et abonnement.

Jeg tenkte mest på om det er signifikant nok andel til å være pålitelig til statistikker. Som pekepinn på når nye versjoner kommer ser det jo ut til å fungere veldig bra. :)

Jeg tipper forøvrig at mange av de som har TelsaFi også er av dem som krysser av for tidlige oppdateringer. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Sitat fra: cra på mandag 05. august 2019, klokken 15:24
Jeg tipper forøvrig at mange av de som har TelsaFi også er av dem som krysser av for tidlige oppdateringer. ;D
Feil når det gjelder meg  :D:

Teslafi=Ja
Advanced=Nei

Men personlig har jeg glede/nytte av Teslafi fordi jeg liker statistikk...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#23
SW..ferdig.. :+1:   V.28.2 320fba0
Alltid litt glad når det kommer en oppdatering :)

Edit; Advanced  ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

gaustabl

Hei.
Fikk 2019.28.2 i går og testet den fra Tønsberg til Drammen og tilbake idag. Jeg klarte å kjøre hele strekningen t/r på autopilot, og uten en eneste fantombrems. Det var en liten antydning i holmestrand tunellen, men ellers helt fint. En annen positiv overraskelse var at regnsensoren nå virket helt perfekt for første gang for meg.
Jeg har en 2017 model x90 fra mai med hw 2.

mvh Lars
:+1: :)



JorEl

Om regnsensoren virker så er jo dette en fantastisk update :+1: Håper på litt regn i dag :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Automatiske viskere på min TM3 med 2019.24.4 er blitt meget bra!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Definitivt mye bedre, men fremdeles noen hickups. Med intervall i posisjon 1 når jeg starter bilen går viskerne i toppfart, og må slåes av og på igjen. Merker liten/ingen forskjell på intervall 1 og 2.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 07. august 2019, klokken 07:57
Definitivt mye bedre, men fremdeles noen hickups. Med intervall i posisjon 1 når jeg starter bilen går viskerne i toppfart, og må slåes av og på igjen. Merker liten/ingen forskjell på intervall 1 og 2.
Er ikke dette bare de 3-4 første viskene så roer det hele seg?

Motorwatt

Nei, den fortsetter med dette inn i evigheten, men det skal legges til at det ikke skjer hver gang. Muligens mengden av vann på ruten er avgjørende.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA